• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-08-30 07:44:49 följande:
    BB-väskan är påbörjad, resten tar jag när det är dags :) alla kläder är tvättade sedan några veckor och ligger ihop vikt i garderoben, skötbord och spjälsäng är så gott som klart, ska fixa en sängmobil och köpa blöjor, amningsinlägg, bindor, olja osv.

Babyskyddet väntar jag med typ två-tre veckor till, vi har bas så vi kommer inte köra runt med hela babyskyddet, men basen får sitta där för karln kan inte fäst den och min rygg är så dålig så om två veckor tror jag bli lämpligt (innan det sätts igång), men jag tror jag ska prova att fästa den idag bara för att det ska gå så lätt som möjligt sedan :P
    Men Bright där! Vi har ju också bas... Då är de ju bara basen så kan man ju ställda skyddet bredvid bb väskan!
  • mitthemligajag
    karpas skrev 2014-08-30 07:41:37 följande:
    Har så smått börjat packa, är långt ifrån klara. Gjort lista. 15mil till BB så det gäller att ha med sig allt. Trots att vi gör det här för fjärde gången så behöver man googla. :) babyskyddet glömde vi med första barnet. :) det var bara för mannen att åka och hämta den. Den kommer vi nog lägga bredvid väskan när det börjar närma sig. Är i morgon 34 fulla veckor, spännande och se när liten vill titta ut. Har fött 11 och 16 dagar tidigt och yngsta kom på Bf dag. Kanske blir att gå över denna gång. :/ När har ni fått era små, ni med flera barn?
    Oj då, det är långt för ett babyskydd! Hoppas tidigt denna gång också då! Önsketänkande här hemma är att hon ska titta ut frisk och kry i vecka 37!
  • sandramarlene
    mitthemligajag skrev 2014-08-30 07:51:08 följande:
    Men Bright där! Vi har ju också bas... Då är de ju bara basen så kan man ju ställda skyddet bredvid bb väskan!
    Jo man har sina ljusa stunder ibland ;) haha

Jag har också det önsketänkande, är dock i v.37 denna fredag som kommer, men v.38 iaf :D så länge jag slipper över blir jag nöjd :)
  • Mymmlan

Gick över en vecka med första så vi får se.

Sov uruselt i natt! Frös och kallsvettig om vart annat, nästan så jag funderade på om det tänkte dra igång. Började så förra gången. Det hade varit minst sagt olämpligt. Vi har inte fixat en pryl, inte ställt iordning och bäddat, ingen väska packad, inga kläder tvättade. Dessutom är jag i Sthlm just nu och har fyra timmar hem utan journal och brev till bm... Tror det var stress, lite mycket nu. Jag jobbar en vecka till.

• Aftonstjärna
    karpas skrev 2014-08-30 07:41:37 följande:
    Har så smått börjat packa, är långt ifrån klara. Gjort lista. 15mil till BB så det gäller att ha med sig allt. Trots att vi gör det här för fjärde gången så behöver man googla. :) babyskyddet glömde vi med första barnet. :) det var bara för mannen att åka och hämta den. Den kommer vi nog lägga bredvid väskan när det börjar närma sig. Är i morgon 34 fulla veckor, spännande och se när liten vill titta ut. Har fött 11 och 16 dagar tidigt och yngsta kom på Bf dag. Kanske blir att gå över denna gång. :/ När har ni fått era små, ni med flera barn?
    Min första kom på 40+3 med planerat snitt pga säte
    Tvåan kom på 39+5, började med vattenavgång

Lilla trean får gärna komma runt bf!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Om förlossningsbrevet... Fick en blankett hos bm igår som ska lämnas till förlossningen, där finns en ruta där man kan skriva in önskningar inför förlossningen, tror jag nöjer mej med att kortfattat skriva in mina önskemål där. 

Ingen EDA (om inte förlossningen blir mycket utdragen)

Gärna: bad, massage, akupunktur, lustgas

+ kanske någonting till, hinner fundera lite ännu. Finns en skild ruta för amning där ska det stå att jag helammat förr och tänker göra det igen.

bf 23 oktober
  • sandramarlene

För er som bor i hus och betalar för sophämtning! Jag vet att här i Örnsköldsvik har det iaf funnits att ansöka om bidrag (typ) för sophämtning då blöjsopor väger bly och kostnaden för sophämtning blir betydligt dyrare. Kanske är något att ta reda på för att få ner kostnaden lite? Ett tips bara :)

• mammasusan
    sandramarlene skrev 2014-08-30 10:04:47 följande:

För er som bor i hus och betalar för sophämtning! Jag vet att här i Örnsköldsvik har det iaf funnits att ansöka om bidrag (typ) för sophämtning då blöjsopor väger bly och kostnaden för sophämtning blir betydligt dyrare. Kanske är något att ta reda på för att få ner kostnaden lite? Ett tips bara :)

Menar du att man betalar för vikten? Hade jag ingen aning om trots över 10 år i hus
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-08-30 10:04:47 följande:

Oj vad konstigt, vi betalar en viss summa bara :p
  • sandramarlene
    mammasusan skrev 2014-08-30 10:27:13 följande:
    Menar du att man betalar för vikten? Hade jag ingen aning om trots över 10 år i hus smile5.gif
    Ja det va min syster som tipsade oss om det (dom har haft det själva när deras va blöjbarn numera 8 och 9 år gamla) vet inte om det gäller alla kommuner, ej heller om det gäller i Ö-vik längre (vi bor i hyresrätt än så länge så betalar inte för sophämtning), men tänkte att det kan vara något att höra sig för för er som bor i hus :) bara som ett tips :)
Svar på tråden BF Oktober 2014