• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • jamieblue
    Cazza skrev 2014-08-30 14:12:33 följande:

Måste bara visa min lille pojk. Född v29 o idag v 35 och 2.3 kg. Såhär ser väl era ut i magen nu!

Naw, så liten och söt!
  • JennyL88

[quote=73898080][quote-nick]Cazza skrev 2014-08-30 14:13:28 följande:[/quote-nick][/quote]

Sån fin pojke, ser ut att må fint. Skönt att ni fått komma hem. Men kan tänka mig att ni har bb hemvård ett tag framöver?

BF 15 oktober
  • sandramarlene

Måste bara visa min lille pojk. Född v29 o idag v 35 och 2.3 kg. Såhär ser väl era ut i magen nu! phpF0RZ7k03920.jpg

Men lilla hjärtat, så fin han är :)
  • sandramarlene
    Aftonstjärna skrev 2014-08-30 15:27:41 följande:
    Ser verkligt plågsamt ut! Jag har också fått en del eksem, men inte nära på så hemskt! Mest besvärligt är att det kliar runt ögonen Obestämd
    bf 23 oktober
    Det va plågsamt haha. Är glad att jag inte har den där klådan nu, hade på magen också, hela armarna, rygg och hela benet+fötter (hemskheter). Runt ögonen? Det lät otrevligt :/ vad kan det vara för typ av utslag/eksem du har fått då?
  • karpas

Måste bara visa min lille pojk. Född v29 o idag v 35 och 2.3 kg. Såhär ser väl era ut i magen nu! phpF0RZ7k03920.jpg

Så liten och söt. <3 Sängen ser så enorm ut. Hoppas ni mår bra ändå.
  • karpas
    Aftonstjärna skrev 2014-08-30 09:22:06 följande:

Om förlossningsbrevet... Fick en blankett hos bm igår som ska lämnas till förlossningen, där finns en ruta där man kan skriva in önskningar inför förlossningen, tror jag nöjer mej med att kortfattat skriva in mina önskemål där. 

Ingen EDA (om inte förlossningen blir mycket utdragen)

Gärna: bad, massage, akupunktur, lustgas

+ kanske någonting till, hinner fundera lite ännu. Finns en skild ruta för amning där ska det stå att jag helammat förr och tänker göra det igen.

bf 23 oktober
    Vi har möjlighet att maila in en födelse plan till förlossningen. Det har jag gjort så nu är det bara att packa väskan. :) bebis får dock vänta en månad innan han tänkt kika ut.

I natt fick jag ta alvedon pga sammandragningar som gjorde lite ont. För aktiv med städ av lekrum och bastu. Konstigt med boandet att allt ska städas och fixas. :)
  • karpas
    sandramarlene skrev 2014-08-30 13:20:15 följande:
    Ja 5 kilo är stort! W vägde 4kilo och det är ju normalt, men ett kilo till på det är mycket, bara nått 100g på dessa små gör mycket skillnad :) Vi får hoppas att dom små vill träffa oss tidigare än beräknat ;)
    Jo fem kilo är stort, men hoppas att det inte blir så stort. Fast sista tiden lägger de ju som på hullet. Min mellan tös var vit av fett så hon var tidig, men vägde ändå 3740g. När jag var på viktskattning så sa läkaren att jag ändå såg ut att kunna föda ut en 5kilos, jo jag tackar men jag hoppas verkligen inte bebis trivs för bra i magen. :)
  • Olivine

Måste bara visa min lille pojk. Född v29 o idag v 35 och 2.3 kg. Såhär ser väl era ut i magen nu!

Så otroligt söt! Vad skönt att ni har fått komma hem!
  • Olivine
    karpas skrev 2014-08-30 20:28:36 följande:
    Jo fem kilo är stort, men hoppas att det inte blir så stort. Fast sista tiden lägger de ju som på hullet. Min mellan tös var vit av fett så hon var tidig, men vägde ändå 3740g. När jag var på viktskattning så sa läkaren att jag ändå såg ut att kunna föda ut en 5kilos, jo jag tackar men jag hoppas verkligen inte bebis trivs för bra i magen. :)
    5 kilo är... en hel del... Hoppas att du slipper det!
    Det sägs att den ryske brottaren Karelin vägde 6,8 kilo när han föddes. Stackars kvinna!

Ang. att de fläskar på sig på slutet - som tur är måste det inte bli jättestort bara för att man går över tiden! Min son vägde nästan exakt 3,5 trots att han föddes två veckor sent.
  • karpas
    Olivine skrev 2014-08-30 20:45:24 följande:
    5 kilo är... en hel del... Hoppas att du slipper det!
    Det sägs att den ryske brottaren Karelin vägde 6,8 kilo när han föddes. Stackars kvinna!

Ang. att de fläskar på sig på slutet - som tur är måste det inte bli jättestort bara för att man går över tiden! Min son vägde nästan exakt 3,5 trots att han föddes två veckor sent.
    I den viktklasserna lär nog inte bebis hamna i, men hade ju lite förhöjt på glukisbelastningen. Socker intaget har dragits ner på och de extra ultraljuden är insatta för att hålla koll. Fast de har man ju oxå hört varit missvisande en del gånger. Nåja vi hoppas och tror att det blir före Bf i allafall. Skruvar sig neråt otroligt mycket, obehagligt emellanåt.
Svar på tråden BF Oktober 2014