• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Baktakt
    MissLis skrev 2014-09-21 07:55:49 följande:

Ny fråga: hur ska man kunna veta vilken storlek man behöver på amningsbh? Känner mig förvirrad.

Bf 21 oktober
    Sist gick jag upp två bandstorlekar och två kupstorlekar under graviditeten (70=>80 och c=>e). Direkt efter förlossningen funkade då en bh med en bandstorlek mittemellan, plus förlängare i några dagar (75) och samma kupa som gravid (e).

Efter hand som bröstkorgen gick tillbaka och gravidkilona minskade kunde jag gå tillbaka till min vanliga bandstorlek, men kupan gick bara ner ett hack och stannade där efter nio månaders amning. Fick mao lite större bröst på köpet, men vissa blir ju av med sina.

Jag skulle säga, prova ut en som passar kupan du har nu, men med förlängare och en bandstorlek mindre än vad du har nu, alternativt satsa på amningslinnen de första dagarna.
  • Baktakt
    sandramarlene skrev 2014-09-21 08:07:54 följande:
    Men va hemskt! Säger inte karln nått i ditt försvar? Blir rakt arg!
    Hon passar alltid på när han är borta. Min man skulle absolut ta mig i försvar och har pratat med henne förr när hon gått för långt.
  • mitthemligajag
    Baktakt skrev 2014-09-21 00:18:09 följande:

Åhej. Min svärmor tycker synd om sin son som måste sköta det mesta hemmavid och lyssna på mig som har ont av graviditeten. Problem ska man inte låtsas om och allt måste vara trevligt och njutbart. Mig är det inte synd om. Jag ska knipa igen, se glad ut, trots att jag inte kan gå rak pga konstanta sammandragningar och bara tänka på hur ljuvt det är att vara gravid. Det är rätt synd om dottern också som inte längre får vara ensambarn.

Jag vet inte riktigt vem hennes son är, men jag undrar om det är samma person som min man? Jag kniper igen, nickar och håller med iaf. Inte värt att förklara att vi valt att göra det här, att han inte gör allt, utan att vi båda gör vad vi mäktar med efter bästa förmåga. För min del innebär det ibland att bara orka med att vara gravid och ligga utslagen på soffan, medan han t.ex. bygger lego med dottern.

Morr vilken idiot!!!!
  • sandramarlene
    Baktakt skrev 2014-09-21 08:32:33 följande:
    Hon passar alltid på när han är borta. Min man skulle absolut ta mig i försvar och har pratat med henne förr när hon gått för långt.
    Stackare! Jag hade inte kunnat hålla käften. Jag hade blivit skogstokig om min svärmor sa nått sånt :O men jag förstår om du inte orkar ta den konflikten nu. Min svärmor försökte när jag ammade sonen (tyckte jag ammade för mycket/ofta) och jag blev skit förbannad sen dess har hon inte vågat säga så mycket, iaf inte direkt till mig :P hon ville gärna lägga sig i, speciellt då när det kom till amningen, sjukt jobbigt.
  • JennyL88

Jag har köpt mig en elastisk amningsbh denna gång från boob design. Finns i tre storlekar tror jag som man kan ha med olika kupa och med förlängare.

BF 15 oktober
  • Mrs West

Jobbigt att ha svärmödrar som lägger sig i. Min svärmor är underbar och om min man inte hinner in ( jobbar på annan ort) så blir det hon som får vara med på förlossningen.

• Aftonstjärna

Jobbigt med svärmor med dålig attityd! Min finns alltid till hands och hjälper till då det behövs, men lägger sig aldrig i, så jag är verkligen tacksam!

bf 23 oktober
  • sandramarlene

Saken med min svärmor är att hon bara vill väl men det blir så otroligt fel! Älskar hon såklart men är det nått så visar jag var skåpet ska stå haha ;) hon vill gärna vara mamma åt alla! :P men som 'Baktakt' blir behandlad är ju rakt hemskt! :/

• Irmeline

Gräsänka i 4 dagar nu. Mannen är på konferens utomlands så ensam hemma med 2-åringen. Rätt tufft faktiskt. Hoppas inte bebisen kommer tidigare, 11 dagar kvar idag Flört

• sandramarlene
    Irmeline skrev 2014-09-21 21:22:22 följande:

Gräsänka i 4 dagar nu. Mannen är på konferens utomlands så ensam hemma med 2-åringen. Rätt tufft faktiskt. Hoppas inte bebisen kommer tidigare, 11 dagar kvar idag Flört

Har också 11 dagar kvar idag :) snart nere på ensiffrigt ;)
Svar på tråden BF Oktober 2014