• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • karpas

Skulle in på viktskattning, men bebis huvud gick inte att mäta då den ligger så långt ner i bäckenet. Dock trodde läkaren att det blir lite större än snittet. Är öppen 3-4cm, men med lite tapp kvar. Vi åkte hem igen eftersom vi inte hade med väskan. Vi får se när det blir att åka de 15milen. :) Har en hel del sammandragningar, men gör inte ont. Hoppas de har lite verkan i allafall.

• Lillium

Grattis Mrs West!

Har haft mycket molvärk i en vecka nu och sen i morse så har det verkligen ökat i styrka och jag får sammandragningar så fort jag ställer mig upp. Däremot så har jag inga värkar.. Vill bara att det ska sätta fart nu. Kan jag vara i latensfasen? Antar att det bara är att vänta men det är så jobbigt att ha ont men inte tillräckligt ont för att det ska hända något. Sorry för klagande men förra gången kom värkarna ganska fort och då visste man ändå att det hände något. Nu vet jag inte ens om jag börjat öppna mig eller någonting. BF-3 idag.

• fridashage

Äntligen oktober!!! Beräknad födsel på hen är 22 oktober och det känns som det är 21 veckor kvar och inte dagar! Tips på att få tiden att gå fortare! Första barnet så väldigt mycket spänning hos både mig och sambon, vill inte vänta en sekund till!

Mitt sf mått är strax över "normal"kurvan men inte riktigt uppe på övre kurvan. Har blivit lite skraj att bebisen är väldigt stor. Någon som har erfarenhet? Har ökat 12 kg i vikt. Tacksam för svar ????

• mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-10-01 15:42:13 följande:

Tjejer, nu är den här, månaden vi väntat på: Oktober! Vissa har redan tjuvstartat, vissa kommer tyvärr gå över i november men för de allra flesta av oss är det nu det händer!!! :)

Var hos BM idag på mitt sista inbokade besök, bebisen var äntligen ruckbar från att ha varit rörlig tills nu. Jippie!! Fick slutdatum för den här graviditeten, 16 oktober sätter de igång om inget hänt innan. 15 dagar kvar...

Otroligt skönt! 6 dagar till bf :D
  • Aftonstjärna
    fridashage skrev 2014-10-01 19:26:54 följande:

Äntligen oktober!!! Beräknad födsel på hen är 22 oktober och det känns som det är 21 veckor kvar och inte dagar! Tips på att få tiden att gå fortare! Första barnet så väldigt mycket spänning hos både mig och sambon, vill inte vänta en sekund till!

Mitt sf mått är strax över "normal"kurvan men inte riktigt uppe på övre kurvan. Har blivit lite skraj att bebisen är väldigt stor. Någon som har erfarenhet? Har ökat 12 kg i vikt. Tacksam för svar ????

Sf-måttet säger nog inte så mycket om babyns storlek och inte din vikt heller. Jag hade gått upp 12 kg för två veckor sedan och sf-måttet låg lite ovanför normalkurvan som för dej. På viktuppskattningen för en vecka sedan tyckte läkaren att babyn såg lite liten ut, så ska tillbaka nästa vecka och kolla.att hen växer som hen ska. Vilket jag inte tvivlar på, tycker magen exploderat den senaste veckan...
    bf 23 oktober
  • fridashage

Låter bra! Nu undrar man ju verkligen om det kan bli större! Känns som huden skall sprängas snart! Kanske hittar hen en väg ut på det sättet istället ;)

• manda123
    JennyL88 skrev 2014-10-01 13:59:53 följande:

Bebis är beräknad 15oktober men med dottern gick jag över 14dagar. Så vågar inte hoppas allt för mycket på att de drar igång snart. Men både jag och mannen har en känsla av att vi inte ska behöva vänta så länge till, hoppas den känslan stämmer.

Man får hoppas att man inte går över för länge iallafall...det måste ju kännas som en hel evighet. Haha ja jag har fått för mig att vår skrutt kommer titta ut nu under helgen, bara en såndär känsla jag har haft. Men nu börjar jag tvivla eftersom att jag inte känner den minsta början till att det ska dra igång. Men nångång kommer den ju, det är väll en liten tröst när man känner sig otålig :)
  • manda123
    Irmeline skrev 2014-10-01 15:36:46 följande:

Känner igen det där. Efter att ha suttit ett tag är det riktigt stelt att resa sig och börja gå men efter ett tag blir det lite mindre stelt.

Precis, ibland har jag lite för bråttom upp och då känns det som att benen viker sig under en av smärta när man hunnit ta ett par steg.
  • Bellsam
    fridashage skrev 2014-10-01 19:26:54 följande:

Låg över "normal kurva" på min sf-mått med bägge mina söner och gick upp 22 kilo i vikt bägge graviditeterna. Ut kom en kille på 3200 g och 48 cm lång och nästa gång en på 3245 g och 48 cm lång. De var inga stora killar för det :)
  • Bellsam

Någon som testat Västerviksblockad, PCB och har någon erfarenhet som ni vill dela med er av kring detta?

Svar på tråden BF Oktober 2014