• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tamara

Sista veckan har jag fått problem med benen. Helt plötsligt bara viker sig ena benet och jag håller ju på att ramla omkull Sista dagarna har det blivit värre så i morse ringde jag till BM. Den BM jag pratade med sa att jag skulle få hinnsvepning i morgon då jag har BM besök.

Är så orolig för att ramla omkull, tänk om jag ramlar på magen, det överlever väl inte bebis. Dessutom har jag en liten med som jag måste bära ibland och gå och hålla i trappan så jag är orolig över honom med.

Vet att min BM inte alls är positiv till hinnsvepning innan en vecka efter BF men nu handlar det ju om säkerhet. Har bf på lördag. Fick hs förra graviditeten på em i 40+5 och sonen kom på kvällen dagen efter.

Så det kan ju bli bebis till BF eller strax innan om jag redan är öppen lite nu, då är chansen större att hs hjälper. Är det inte moget så hjälper det inte iaf.. Då vet jag inte vad jag ska göra, svårt att bara vara still med när man redan har tre barn..

• Härärjag
    Bellsam skrev 2014-10-01 20:11:08 följande:

Någon som testat Västerviksblockad, PCB och har någon erfarenhet som ni vill dela med er av kring detta?

Jag har använt mig av PCB vid tre olika tillfällen...tycker den har funkat ganska bra, det var en gång den tog snett på något sätt så då hjälpte den inte så mycket. Dock har jag fått den ganska sent så har inte hunnit "njuta" av den innan de värsta värkarna satt igång innan krystningen. Har valt PCB istället för Eda och tror att jag kommer att använda den denna gången med
  • banan123

Nä nu vill jag ha bebis här! Testat att vara ute o gått, hoppat hopprep, storstädat burit tunga saker men ingenting verkar funka! 7 dagar kvar till bf..

• MeEmmA
    banan123 skrev 2014-10-02 14:55:30 följande:

Nä nu vill jag ha bebis här! Testat att vara ute o gått, hoppat hopprep, storstädat burit tunga saker men ingenting verkar funka! 7 dagar kvar till bf..

Har du också bf 9/10?

Ta det lugnt med tunga grejer, har hört att det e farligt att bära tungt, hoppa o grejer eftersom att moderkakan då kan lossna. Inte jättekul om man kommer in till fl o e helt slutkörd heller. Var rädd om dig :)
  • Majspinglan

20dagar kvar till beräknat datum. Försöker ställa in mig på 2veckor över tiden då jag förra graviditeten gick över så länge. Men det är svårt, då nått känns som att bebis kommer att titta ut tidigare, samtidigt som jag har riktigt svårt att föreställa mig att jag ens ska föda

Är som att jag inte fattar det.. Rätt psykande faktiskt :/

• banan123
    MeEmmA skrev 2014-10-02 15:08:25 följande:

Har du också bf 9/10?

Ta det lugnt med tunga grejer, har hört att det e farligt att bära tungt, hoppa o grejer eftersom att moderkakan då kan lossna. Inte jättekul om man kommer in till fl o e helt slutkörd heller. Var rädd om dig :)

Ja antar du med har det då! men känns just nu att man lär gå över 2 veckor :( Det är bara idag jag gått fullt in med hoppa o bära så det ska nog vara lugnt! Ska testa äta ananas nu. haha :) Känns så jobbigt o vänta ut det.. man vill veta iaf att man försökt snabba på det :)
  • jamieblue
    Härärjag skrev 2014-10-01 21:16:19 följande:

Jag har använt mig av PCB vid tre olika tillfällen...tycker den har funkat ganska bra, det var en gång den tog snett på något sätt så då hjälpte den inte så mycket. Dock har jag fått den ganska sent så har inte hunnit "njuta" av den innan de värsta värkarna satt igång innan krystningen. Har valt PCB istället för Eda och tror att jag kommer att använda den denna gången med

Min nya BM sade att PCB bara sätts precis före krystfasen, men så förstod jag inte alls det när jag var på information om olika smärtlindringsmetoder. Vet du? Jag är nämligen också mer inne på PCB än Eda, av lite olika skäl.
  • MeEmmA
    banan123 skrev 2014-10-02 15:23:44 följande:
    Ja antar du med har det då! men känns just nu att man lär gå över 2 veckor :( Det är bara idag jag gått fullt in med hoppa o bära så det ska nog vara lugnt! Ska testa äta ananas nu. haha :) Känns så jobbigt o vänta ut det.. man vill veta iaf att man försökt snabba på det :)
    Haha, jag har läst alla knep på nätet och ta det lugnt med ananasen annars riskerar du att få en hel del sår i munnen :)

Det som verkar fungera med bäst resultat e färdknäppen (inte försiktigt) och hinnsvepning.

Vi har en hel del sex här hemma nu, dels för den anledningen men också för att passa på nu innan bebis kommer :)

Berätta gärna hur det går med ananasen sen!
  • JennyL88

Går ju tyvärr inte att snabba på så förlossningen startar. Är bebisen och anlagen som bestämmer det. Jag trotsade min kropp idag och storhandlade. Dummare än dummast känner jag mig nu, kommer nog få sitta framför köksbänken och laga middag. Sjukt ont i höfterna och där fram. Längtar efter promenad med bebis i barnvagnen och kunna röra på mig som en rörligmänniska

BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014