• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Majspinglan
    banan123 skrev 2014-10-02 16:47:40 följande:

ingen klåda eller torrhet snarare tvärtom. lite ökad flytning.. men lite "öm" är jag. inte i utan det känns typ som jag fått ett slag rakt på slidan? hoppas det kan vara början på något?? :)

Jag har liksom en känsla av att hela faderuttan ska trilla ut.. Eller det trycker på nått sätt... Samtidigt som alla andra besvär.. Det är jävulskt påfrestande.. Men jag hoppas också att den där tryckande känslan betyder nått.. Men det är väl att gripa efter halmstrån gissar jag :p
  • karpas

Här kör vi inte med några huskurer. Barnet kommer när det är redo. Mannen är ändå inte sugen då han vet att barnet ligger långt ner. Min osmidighet skulle inte ens ge någon minsta njutning. Försöker bara få tiden att gå genom att luncha med vänner. Fick en liten hinnsvepning av läkaren igår och jag tror den gjorde lite effekt för idag kom nog en del av slemproppen. Önskar att det sätter igång under helgen eftersom det blir lättare med barnvakt. Haft mens målnande värk i natt och lite på dagen. Vi får väl se när det sätter igång. Grattis till alls er som fått era små redan, läääängtar så.

• JennyL88

Kommer inte ihåg vilken vecka jag fick hinnessvepning i förra gången, men då hjälpte det inte alls. Men hoppas lite på att jag får chansen att få en på måndag hos barnmorskan då jag är i 38+4. När har ni fått era, ni som gjort det någon gång?

BF 15 oktober
  • Tamara
    JennyL88 skrev 2014-10-02 20:12:02 följande:

Kommer inte ihåg vilken vecka jag fick hinnessvepning i förra gången, men då hjälpte det inte alls. Men hoppas lite på att jag får chansen att få en på måndag hos barnmorskan då jag är i 38+4. När har ni fått era, ni som gjort det någon gång?

BF 15 oktober
    Det intrycket jag fått är att bm sällan eller rent av inte "får" göra hinnsvepning förrän BF passerats om det inte föreligger särskilda skäl. Här är det ok en vecka efter BF.

Jag fick en idag (39+4) men det var pga att mitt ena ben viker sig (troligen nerv i kläm) titt som tätt och jag håller på att ramla, vilket är fara för barnet. Vet inte om hinnsvepningen kommer hjälpa ännu, visar sig inom 48 timmar.

Förra graviditeten fick jag hs i 40+5 på em och sonen föddes på kvällen dagen efter. Jag var öppen flera cm när hs gjordes.
  • mitthemligajag
    banan123 skrev 2014-10-02 17:26:26 följande:
    Jag vet jag lär få vänta :) Men värt ett försök eller hur? ananas är ju hur gott som helst med. men kommer ju inte trycka i mig 8 haha :)
    Ja jag ska inte säga ngt, har tryckt i mig tre st ;) dock under en vecka haha, har druckit hallonbladste några gånger pckså tills de rann ut i sanden, och så har vi färdknäppt också ;) tyvärr hjälpte inget! Just de! Så fick jag en flaska av något fruktansvärt äckligt, kallat mirakeldrycken! Hon tvingade i mig nästan en liter för att hon ville ha ut ungen medens hon var på hemmaplan.... Men nä haha, inget fungerar
  • JennyL88
    Tamara skrev 2014-10-02 20:55:25 följande:

Det intrycket jag fått är att bm sällan eller rent av inte "får" göra hinnsvepning förrän BF passerats om det inte föreligger särskilda skäl. Här är det ok en vecka efter BF.

Jag fick en idag (39+4) men det var pga att mitt ena ben viker sig (troligen nerv i kläm) titt som tätt och jag håller på att ramla, vilket är fara för barnet. Vet inte om hinnsvepningen kommer hjälpa ännu, visar sig inom 48 timmar.

Förra graviditeten fick jag hs i 40+5 på em och sonen föddes på kvällen dagen efter. Jag var öppen flera cm när hs gjordes.

Då ska jag inte förvänta mig någon på måndag. Hoppas din hjälper och du får din bebis till helgen nu då. Själv får jag som kramp i benen och höfter, ofta på kvällen och eftermiddagen, men tänker mig att det kan bero på foglossningen.
    BF 15 oktober
  • Olivine

Vad jobbigt du har det med benet! Usch! Hoppas att hinnsvepningen gör sitt jobb och att det snart är överstökat!
  • Irmeline

Jag har också i två dagar haft att benet viker sig när någon sena eller vad det är kommer i kläm i ljumsken, jätteläskigt. Snabb intensiv smärta och sen går det inte att stödja på benet. Fick så i slutet av förra graviditeten också, vågade inte köra bil då minns jag.
  • Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-10-02 23:48:13 följande:
    Jag har också i två dagar haft att benet viker sig när någon sena eller vad det är kommer i kläm i ljumsken, jätteläskigt. Snabb intensiv smärta och sen går det inte att stödja på benet. Fick så i slutet av förra graviditeten också, vågade inte köra bil då minns jag.
    Kan det vara ischiasnerven? Strålar det ner från skinkan?   
    bf 23 oktober
  • Bellsam

Har blivit så yr dom senaste dagarna. Spelar ingen roll om jag precis har ätit för det håller i sig. Någon annan som har det problemet eller har några förslag på vad man kan göra? Försöker både dricka och äta ordentligt men just nu är det så att man vill skippa att laga mat för man är så yr att man inte klarar av att ställa sig och göra detta.

Svar på tråden BF Oktober 2014