• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • banan123
    MeEmmA skrev 2014-10-02 15:30:55 följande:

Haha, jag har läst alla knep på nätet och ta det lugnt med ananasen annars riskerar du att få en hel del sår i munnen :)

Det som verkar fungera med bäst resultat e färdknäppen (inte försiktigt) och hinnsvepning.

Vi har en hel del sex här hemma nu, dels för den anledningen men också för att passa på nu innan bebis kommer :)

Berätta gärna hur det går med ananasen sen!

Har hört att det nog blir sår i rumpan med om man äter för mycket! haha tyvärr vill min kära man inte ha sex med mig då han känner att det känns konstigt med vårt lilla barn i magen. Och jag förstår honom annars så har jag hört att sperma kan öppna/mjuka upp tappen? Jag skriver resultatet med ananasen sen ;)
  • Härärjag
    jamieblue skrev 2014-10-02 15:26:31 följande:
    Min nya BM sade att PCB bara sätts precis före krystfasen, men så förstod jag inte alls det när jag var på information om olika smärtlindringsmetoder. Vet du? Jag är nämligen också mer inne på PCB än Eda, av lite olika skäl.
    Hmm det finns ju en annan bedövning som knappt används längre, den heter pudendusblockad PDB. Den används vid krystningen mest eller om man behöver sys. Kan ju varit den din BM menade PCB sitter ju i ett par timmar om den funkar men hjälper inte vid krystningen
  • Majspinglan

Nu måste jag fasiken fråga er alla här.. Har ni också problem med underlivet i form av ömhet /torrhet /klåda... Alltså, jag kan fan knappt gå när det är som värst, oftast är det lugnt och inga problem. Men emellanåt åt så kan jag som sagt knappt gå. Försöker smörja med olja men det är då knappt att det hjälper..

Nån som också har det så och har nå tips?? :/

• banan123
    Majspinglan skrev 2014-10-02 16:12:55 följande:

Nu måste jag fasiken fråga er alla här.. Har ni också problem med underlivet i form av ömhet /torrhet /klåda... Alltså, jag kan fan knappt gå när det är som värst, oftast är det lugnt och inga problem. Men emellanåt åt så kan jag som sagt knappt gå. Försöker smörja med olja men det är då knappt att det hjälper..

Nån som också har det så och har nå tips?? :/

ingen klåda eller torrhet snarare tvärtom. lite ökad flytning.. men lite "öm" är jag. inte i utan det känns typ som jag fått ett slag rakt på slidan? hoppas det kan vara början på något?? :)
  • Baktakt

Det krävs 400 färdknäppar för att få effekt. Palla! Tar mig för pannan när jag hör om alla "huskurer", för de flesta innebär inget annat än självplågeri, även om några stannar på nivån "ofarligt tidsfördriv". Varför i hela fridens namn vill man vara dum mot sig själv?! Det räcker väl med alla gravidkrämpor?

Efter att ha fött första fick jag värsta klimakterie-slemhinnorna. Min BM tipsade om vagitorier som finns på Apoteket. Minns inte namnet, men det var en mörklila förpackning som fanns på intimhyllan. Vet inte om man ska ta den innan barnet är ute bara. Hör med din BM!

• banan123
    Baktakt skrev 2014-10-02 16:55:29 följande:

Det krävs 400 färdknäppar för att få effekt. Palla! Tar mig för pannan när jag hör om alla "huskurer", för de flesta innebär inget annat än självplågeri, även om några stannar på nivån "ofarligt tidsfördriv". Varför i hela fridens namn vill man vara dum mot sig själv?! Det räcker väl med alla gravidkrämpor?

Efter att ha fött första fick jag värsta klimakterie-slemhinnorna. Min BM tipsade om vagitorier som finns på Apoteket. Minns inte namnet, men det var en mörklila förpackning som fanns på intimhyllan. Vet inte om man ska ta den innan barnet är ute bara. Hör med din BM!

Nä det är väl klart att man inte ska utsätta sig själv för något man lär ångra sen när man fått ont överallt ist. men jag lovar dig att jag inte kommer känna någonting ikväll av vad jag testat på idag. Klart det är öite bortkastad tid. men tid är väl det enda vi har just nu? haha jag testade dessa saker som är ofarliga för både barnet och mig för att jag var nyfiken. Det lär inte fungera och jag kommer inte lägga mer energi på det. Jag vet att barnet kommer när det är redo själv.
  • mitthemligajag

De som är så drygt med alla dessa husmorsknep är ju att det krävs såna extrema mängder av allt :p 3 färdknäppar på varandra för att det ska motsvara den absolut minsta dosen oxytocin (tror jag det hette), och 8 ananaser inom 1 timme. Det är nog bara att vänta... Tyvärr

• banan123
    mitthemligajag skrev 2014-10-02 17:16:32 följande:

De som är så drygt med alla dessa husmorsknep är ju att det krävs såna extrema mängder av allt :p 3 färdknäppar på varandra för att det ska motsvara den absolut minsta dosen oxytocin (tror jag det hette), och 8 ananaser inom 1 timme. Det är nog bara att vänta... Tyvärr

Jag vet jag lär få vänta :) Men värt ett försök eller hur? ananas är ju hur gott som helst med. men kommer ju inte trycka i mig 8 haha :)
  • Olivine

V. 40 och en arbetsdag kvar. Arbetsmoralen har nått ett nytt jumborekord.

Ja, jag mår också lite dåligt när jag läser om hur vissa tjejer hittar på fysiskt jobbiga aktiviteter i hopp om att få igång saker. Det är ju inte så förlossningar startar - och även om det var det; vore det inte jobbigt att påbörja förlossningen när man är totalt slut och det värker mer än vanligt i kroppen?
    Fast det värsta är ricinolja. Hoppas att folk håller sig borta från det. Diarreer och magkramper är det sista som behövs nu.

Var snälla mot er själva och spara energin istället! De flesta förlossningarna sätter ju igång på natten när man är som mest avslappnad, så vila kanske är det bästa trixet!

• Baktakt

Vila är vad jag orkar. Och avundas de som kan röra på sig!

Ananas är ju gott...Jag kan sträcka mig till att äta det om någon handlar, skär upp, serverar och tar hand om disken. Den får gärna vara chokladdoppad också, så jag blir på lite bättre humör

Svar på tråden BF Oktober 2014