• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Mimib

hann inte skriva klart! vet inte vad som hände Tungan ute

beräknat runt den 15 oktober skulle det stå. 

Sprang på en gammal vän idag som fick en dotter förra veckan..en liten Alice! såå söt. kan inte fatta att man själv kommer få en så liten finis i oktober. Hjärta

• mitthemligajag

Själv är man på väg in på övervakning över natten och titthåls op. Imorgon! Läkarna tror på Utomkveds, vul visade ingenting och hcg var för högt...

• Förväntansfull1990
    Bonebag skrev 2014-02-07 12:45:19 följande:
    Var i Stockholm bor du?
    Kommer heller inte härifrån, flyttade upp från skåne för 2 år sedan. Galet svårt att få starka vänner i vuxen ålder :/
    Jag bor i upplands-bro, nordväst om stockholm. Var bor du? 
  • SysterAnna
    Cazza skrev 2014-02-07 15:48:58 följande:
    Systeranna, är det andra barnet? Detta är mitt tredje så kanske kroppen blir rund 3 ggr så snabbt!

Japp, andra barnet. Fick barn för precis 2 år sedan. Är väldigt smal sen innan så det blir lite bylsigare kläder som gäller ett tag framöver. Ska börja jobba igen 1:a mars och vi byter om i gemensamt omklädningsrum, får se hur det länge det går att dölja det där :/
  • Lillium
    mitthemligajag skrev 2014-02-07 16:14:29 följande:
    Själv är man på väg in på övervakning över natten och titthåls op. Imorgon! Läkarna tror på Utomkveds, vul visade ingenting och hcg var för högt...

Men usch.. Hade du ont eller hur kom det sig att du åkte in? Hoppas att allt går bra!
  • mitthemligajag
    Lillium skrev 2014-02-07 16:52:33 följande:

Men usch.. Hade du ont eller hur kom det sig att du åkte in? Hoppas att allt går bra!
    Haft lite små ont ibland, som magknip! Men imorse fick jag lite ljusbrunt på papperet, väldigt väldigt lite men jag blev livrädd, så jag ringde bm som sa att blödningar och färgade flytningar är såååå vanligt så jag behövde inte oroa mig. Jag ringde gynakuten och fick komma in, dem har hållt på och velat sedan kl 9 imorse, men kom tillslut fram till att hcg inte stämmer med vul, borde väl synas ngt på vul idag v 5+4. Nu ligger jag inne över natten och ska snart få en annan läkare som ska kolla på mig, jag vet inte riktigt hur mycket den andra läkaren hade förväntat sig att hon skulle se heller när de är så pass tidigt. Men jag Inget förtroende för henne alls längre, när jag kom in i morse trodde jag att de var ett mf, hon sa på ett klumpigt sätt att de inte fanns ngt där och att de nog var utomkveds, 4 timmar senare kommer hon och berättar att hon kollat med överläkaren som sa att de var fullt normalt att inte se ngt på vul i detta skede, så hon var inte orolig längre och skickade hem oss. 1,5 h senare ringer hon på min telefon och säger att hon fått svar på blodprovet som nog inte stämmer in på vul... Men snart vet jag
  • Lillium
    mitthemligajag skrev 2014-02-07 17:14:41 följande:
    Haft lite små ont ibland, som magknip! Men imorse fick jag lite ljusbrunt på papperet, väldigt väldigt lite men jag blev livrädd, så jag ringde bm som sa att blödningar och färgade flytningar är såååå vanligt så jag behövde inte oroa mig. Jag ringde gynakuten och fick komma in, dem har hållt på och velat sedan kl 9 imorse, men kom tillslut fram till att hcg inte stämmer med vul, borde väl synas ngt på vul idag v 5+4. Nu ligger jag inne över natten och ska snart få en annan läkare som ska kolla på mig, jag vet inte riktigt hur mycket den andra läkaren hade förväntat sig att hon skulle se heller när de är så pass tidigt. Men jag Inget förtroende för henne alls längre, när jag kom in i morse trodde jag att de var ett mf, hon sa på ett klumpigt sätt att de inte fanns ngt där och att de nog var utomkveds, 4 timmar senare kommer hon och berättar att hon kollat med överläkaren som sa att de var fullt normalt att inte se ngt på vul i detta skede, så hon var inte orolig längre och skickade hem oss. 1,5 h senare ringer hon på min telefon och säger att hon fått svar på blodprovet som nog inte stämmer in på vul... Men snart vet jag

Vilken mardröm hoppas att du får klara besked snart, jobbigast är ju nästan att inte veta.
  • Sicilien

Oj va tråkigt!! Så jobbigt när man inte känner att man kan lita på sjukvårdspersonal. Hoppas att det trots allt inte är nåt och om det är det att ingreppet går smidigt. Håll oss uppdaterade om du orkar och vill! Kanske är skönt att skriva av sig? Jättekram till dig!
  • Sara84

Jag drabbades av utomkvedesför 1,5 år sedan. Hemsk upplevelse och jag hoppas inte du behöver uppleva det ? dock upptäcktes vårt utomkvedes så sent, i vecka 9 och då var det istället med livet som insats som jag förnekat mitt magonda i flera veckor. Dock upplevde jag det vara värre än magknip- mer kraftiga hugg så att ma inte kan stå upprätt. Till slut kröp jag fram... magknip kanske lika gärna i ditt fall är livmodern växer ??? håller tummarn!
  • Bonebag
    Förväntansfull1990 skrev 2014-02-07 16:20:33 följande:
    Jag bor i upplands-bro, nordväst om stockholm. Var bor du? 
    Oh typiskt! Bor i Tumba i hus, två katter o en mops ;)
Svar på tråden BF Oktober 2014