• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sowe81
    LissanS skrev 2014-02-07 11:25:20 följande:
    Hehe Jag testade mycket förra veckan. :)  Den andra du menade har jag inte sett här än. Ska bli spännande att följa varandra . :D 
    Ja verkligen. Jag vågar inte tro på det riktigt än dock även om jag fått svaga streck 4dagar i rad nu. Bim iag/imorgon så avvaktar lite till innan jag kan glädjas helt. Sen är ju oron för ett till missfall stor men det sägs ju att det är ovanligt med två på rad så jag hoppas på det.

Vilken v är du i? Bf?
  • Bonebag
    Förväntansfull1990 skrev 2014-02-07 10:00:00 följande:
    Ja, det är första barnet. Vi har försökt få barn sedan vintern 2012 och detta är första plusset sen vi började försöka Glad  Är det första barnet för er också? Jag kommer ju inte från Stockholm så har ju inte så mycket vänner här omkring och speciellt inte som planerar barn. Så vore skönt att kunna knyta lite nya kontakter.
    Var i Stockholm bor du?

Kommer heller inte härifrån, flyttade upp från skåne för 2 år sedan. Galet svårt att få starka vänner i vuxen ålder :/
  • Shibby
    Förväntansfull1990 skrev 2014-02-07 10:00:00 följande:
    Ja, det är första barnet. Vi har försökt få barn sedan vintern 2012 och detta är första plusset sen vi började försöka Glad  Är det första barnet för er också? Jag kommer ju inte från Stockholm så har ju inte så mycket vänner här omkring och speciellt inte som planerar barn. Så vore skönt att kunna knyta lite nya kontakter.

Ja det är vårat första också, men inte första gången vi plussar om man säger så... Tungan ute Absolut, vi har inte heller så mycket kompisar i stockholms området som har/planerar barn!  

• Sicilien
    Terese09 skrev 2014-02-07 10:34:18 följande:
    Tack alla för stöd och tankar. Var in idag för vul, det blev bekräftat mina farhågor...missfall. Känns så orättvist efter kämpat så länge. Lycka till alla andra

Nej vad tråkigt Therese!! :( det är verkligen orättvist- men ge inte upp!! Hoppas du snart blir gravid igen och att allt går bra. Stor kram till dig!!
  • Cazza

Usch för missfall. Men på sätt och vis bra att det sker tidigt om det ska ske. En vän till mig gjorde sitt ul först v 20 och såg en tom fostersäck bara, inget foster. Andra gången fick hon missfall v 14.

Men tungt ändå förstår jag.

Nån annan som redan känner sig rund om magen? Hoppas det är mest en känsla!

• SysterAnna

Idag har vi varit på Inskrivning. Kändes jättebra, skönt att få ha samma barnmorska som sist. De hade inga tider kommande veckorna för vul och det erbjuds omföderskor endast i mån av plats. Men vi ska boka privat istället, fick nummer av bm. Ska ringa dem på måndag. Jag är helt slut den här veckan! Är toktrött hela tiden och orkar knappt göra något. 

Cazza skrev 2014-02-07 15:32:24 följande:
    Nån annan som redan känner sig rund om magen? Hoppas det är mest en känsla!
    Japp, när jag inte har några kläder på mig syns en kula redan  
  • Sara84

KÄnner mig så ohyggligt trött och aldrig har helgen kommit så passande! Vill mest bara sova hela tiden (när jag inte springer på toa). Läste att ni diskuterar magar som syns.. Vilken vecka är ni i? Detta är min 4:e grav (en dotter född -05, ett x, ett mf och nu denna grav). Fick mage tidigt med dottern (runt v 11) så jag tänker att det nog kommer synas tidigt nu med. Är ju dock bara i vecka 5 så jag hoppas det dröjer lite till :) Haha!

• Cazza

Systeranna, är det andra barnet? Detta är mitt tredje så kanske kroppen blir rund 3 ggr så snabbt!

• Cazza

Jag är bara i vecka fem!! Men är egentligen smal men jätteotränad och lite rund om magen sen innan..

• Mimib

Så ledsen för er som fått missfall, beklagar verkligen. Är lite orolig emellanåt för att det ska hända mig med, men försöker verkligen att inte tänka på det. Jag har fått massor av symptom som halsbränna, gaser, törstig, molvärk, huvudvärk, ömma bröst, ej hungrig...lite jobbigt att behöva trycka i sig mat som man inte alls direkt är sugen på, hoppas det släpper snart! 

Jag har inte ringt mvc än utan tänkte nog göra det nästa vecka. Ska bli spännande att se om det blir beräknat runt den 

Svar på tråden BF Oktober 2014