• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • sowe81

Hoppar in här. Plussade svagt idag på äl+12.

Hade ma i v11 i oktober så jag vågar inte hoppas för mkt men man väntar ju barn inte mf, får försöka tänka så. Bf borde bli kring 15/10.

• Knytet

Terese och the elfa,
    Här är en med erfarenhet av blödningar ! Blödde med sonen från början o fram till vecka 10 ungefär, vid två tillfällen så mkt att det kom klumpar o rann som en kran. Åkte in akut o bebbe mådde bra. Ta inte ut något förrän ni fått det konstaterat ! Min förra grav blödde jag oxå till o från fram till v tretton o rejält en gång o trodde det var kört men icke, var antagligen sköra slemhinnor. Dock slutade den grav i missfall fast av helt andra osaker, en livmoderinfektion. Har blött nu me sen jag plussade fast bara lite beige brunt. Håller tummarna stenhårt för att blödningarna beror på nåt annat än MF.

• Bubbles

Jobbigt med era blödningar. Känner med er och hoppas det inte är missfall.
    Tack för välkomnadet =)

• Mimib

Jag hoppar mer än gärna in här hos er då jag läst här sen ett par dagar tillbaka!  Plussade imorse med första barnet men har känt på mig att en liten bebis gror där inne. Började med att jag grät till en komedi och i måndags förra veckan blev jag extremt sugen på saltlaktrits vilket är ovanligt då jag är en chokladtjej :) sen har det fortsatt med halsbränna varje kväll, gasig, rapig och ömma bröst. BF är runt den 15/10! Jag bor med min sambo i Linköping och pluggar till vårdadministratör på distans. Känns skönt att kunna vända sig hit när man har frågor, för mig är allt så nytt :)

• TheElfa
    Knytet skrev 2014-02-06 13:19:53 följande:
    Terese och the elfa,
    Här är en med erfarenhet av blödningar ! Blödde med sonen från början o fram till vecka 10 ungefär, vid två tillfällen så mkt att det kom klumpar o rann som en kran. Åkte in akut o bebbe mådde bra. Ta inte ut något förrän ni fått det konstaterat ! Min förra grav blödde jag oxå till o från fram till v tretton o rejält en gång o trodde det var kört men icke, var antagligen sköra slemhinnor. Dock slutade den grav i missfall fast av helt andra osaker, en livmoderinfektion. Har blött nu me sen jag plussade fast bara lite beige brunt. Håller tummarna stenhårt för att blödningarna beror på nåt annat än MF.
    Vad go du är! Härligt att höra sådana positiva och värmande ord!
    Tack för det!
    Jag kommer självklart att hålla stenkoll på hur det förlöper här...
    Kram!
    Hjärta
  • tasirvio

Vad hemskt att höra om era eventuella MF!! Hoppas verkligen att det är så som Knytet skriver, att blödningen beror på något annat än MF!

Styrkekramar till er båda <3

• Irmeline
    majamys skrev 2014-02-06 12:17:32 följande:
    Men Tamara går ni inte hos hälsovårdare 1 gång/månad för blodtryck, urinprov, vikt, hb, och lyssna på hjärtljud?
    Förra gången togs i prinip inga prover på mig förrän några veckor efter RUL. Tog blodprov för Rubella etc vid inskrivning, det var allt. Tyckte det var slappt. Hört om de som haft urinvägsinfektioner som ska kunna vara skadliga i tidig graviditet om de inte behandlas, blev helt nojjig att jag hade det bara för att de inte testade Tungan ute

Pga etta funderade jag på att skita i att höra av mig före RUL öht (eller kanske inte ens då). Tyckte inte BM gav mig ett skit sist faktiskt. Besöken var max 10 min, mäta mage, ibland kolla järnvärde, och lyssna på hjärtljud. MEN, sen vet jag ju att OM något inte står rätt till så är det ju bra att gå dit. Och så har jag bytt MVC nu så det kanske blir bättre Glad
  • LissanS
    sowe81 skrev 2014-02-06 13:16:42 följande:
    Hoppar in här. Plussade svagt idag på äl+12.
    Hade ma i v11 i oktober så jag vågar inte hoppas för mkt men man väntar ju barn inte mf, får försöka tänka så. Bf borde bli kring 15/10.
    Grattis och lycka till! Jag tror att vi är med i samma grupp på FB?  
  • Mymmlan

Hos oss är det hälsosamtal v 9 och sen inget förrän typ v 16 eller nåt. Efter det mer regelbundet som jag minns det.

Outade grav för en kollega idag helt ofrivilligt! Jag konstaterade att jag inte alls blev mätt efter lunchen och hon skämtade och sa haha du är väl gravid och jag blev helt ställd och kunde inte ljuga! Hmm hoppas hon kan hålla tyst...

• tasirvio

Jag har varit påväg att kläcka ur mig ett par gånger på jobbet också, men lyckats knipa ihop i sista sekund som jag märkt vad jag varit påväg att säga ;) än får de vänta lite med att höra nyheten..;)

Svar på tråden BF Oktober 2014