• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Yarrow

Förväntansfull1990, här är en till med massa symtom. Med förra kände jag inget förren vecka 8 typ men nu har jag alla symtom jag hade då, fast redan nu. Haha.. Törstig, kan inte äta. Illamående, och förbannad,, hela tiden. Jag är så jävla arg på allt och alla. Hahaha. Helt galet. Jag är typ världens gladaste annars.

• Shibby
    Förväntansfull1990 skrev 2014-02-06 19:52:35 följande:
    Jag bor i Upplands-Bro :)

Jag bor i Vällingby
  • ligoc

Hej på er!

Jag läser tråden varje dag men jag har så svårt för att komma på vad jag ska skriva. Ska försöka komma igång med det.

Grattis till er som är nya här!

Och jag känner med er som har blödningar. Usch, det är ju så fruktansvärt jobbigt! Även att det inte behöver betyda mf pendlar en ju mellan hopp och förtvivlan och sorg... Tänker på er och hoppas det går bra.

Idag var jag på hälsosamtal och fick tid bokad för vul 4/3. En fråga: hur viktigt är det att det "klickar" mellan en själv och bm egentligen? Under min första graviditet flyttade jag till en annan stad och bytte då mvc och bm, men det kändes liksom aldrig perfekt. Hon jag mötte idag verkade inte så varm och sånt är jag känslig för. Men när hon bokade mitt inskrivningsbesök la hon det hos någon annan (på eget bevåg), så jag får se hur jag trivs med henne.

Har inte så många symptom förutom trötthet och lite illamående. Klämmer på mina bröst i tid och otid men de är inte ett dugg ömma.

• sowe81
    sowe81 skrev 2014-02-06 19:48:45 följande:
    Jasså....

Kan det vara du som hade stora testdagen idag? smile1.gif
    Läste tillbaka lite o jag tror jag har koll på vem du är. Fel i första gissningen.
  • Cazza

Varför ska man ha ett vul? Har aldrig blivit erbjuden! Finns det risker?

• Förväntansfull1990
    Shibby skrev 2014-02-06 21:21:28 följande:

Jag bor i Vällingby
    Åh det är ju nära mig :) Såg att vi är lika gamla och att våra pojkvänner har samma namn. hehe. 
  • Förväntansfull1990
    Yarrow skrev 2014-02-06 20:45:58 följande:
    Förväntansfull1990, här är en till med massa symtom. Med förra kände jag inget förren vecka 8 typ men nu har jag alla symtom jag hade då, fast redan nu. Haha.. Törstig, kan inte äta. Illamående, och förbannad,, hela tiden. Jag är så jävla arg på allt och alla. Hahaha. Helt galet. Jag är typ världens gladaste annars.
    Undrar verkligen hur detta kommer bli om jag redan mår såhär haha. Dock mådde jag dåligt innan också vid mens, ägglossning osv så antar jag är känslig för hormonella förändringar så är inte direkt förvånad över alla symtom jag har nu, och känner hur det blir värre och värre för varje dag nu  Tungan ute
  • Yarrow

Förväntansfull1990, det brukar gå över runt vecka 12. Då har kroppen börjat vänja sig och hormontopparna jämnar ut sig :)

• Yarrow

Cazza, tidigt vul gör man bara i riskgraviditeter eller för att kolla hur långt gången man är om maningen har koll på sin cykel , i en del landsting kan man få det om man ber om det, om man är orolig eller så. Men det finns ingen anledning att göra det annars. Jag kommer göra vul i vecka 8-9 då jag har ätit pergotime och chansen för tvillingar blir större då.

• Shibby
    Förväntansfull1990 skrev 2014-02-06 23:19:38 följande:
    Åh det är ju nära mig :) Såg att vi är lika gamla och att våra pojkvänner har samma namn. hehe. 
    Vad roligt! Glad Det skrivs så mycket i den här tråden nu så jag hänger inte riktigt med i allting, är det här ert första barn?
Svar på tråden BF Oktober 2014