• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Joline
    jamieblue skrev 2014-10-28 01:48:44 följande:

Nu har vår lilla tjej kommit! Så underbart söt :) Tyvärr ingen positiv förlossningsupplevelse, kan skriva mer om det sen. Men nu är det över och jag överlevde! Yay!

Grattis till er!
  • fridashage

Nej hon var ju inte jättestor! Det har ju varit min stora skräck att denna skall bli men många har sagt lugnande saker nu så jag ha börjat kunna släppa tankar på 5 kg bebisar!

Haha, just det har inte ens tänkt på halloween! Återstår att se :)

• Joline

Har varit på mitt sista besök hos barnmorskan. Tyvärr visade det sig att Bebis ligger snett. Med huvudet mot min ena höft. Kan vara en anledning varför jag inte fått några värkar. Eftersom barnets huvud inte ligger och trycker där det ska. Så fick en tid till spec. Mv imorgon bitti. Jag vet inte alls vad som kommer att hända då. Men min barnmorska sa att jag ev kan räkna med att bli igångsatt. Är BF- 13 morgon. Jag vill inte ha dropp. Skulle vilja att de tog vattnet och sedan avvakta värkar. Dock var detta inte vanligt enligt min BM. Men allt är diskutabelt

Enligt henne

• fridashage

Lycka till imorgon Joline. Hoppas det blir som du önskar :) Bra att de upptäckte det i ganska så god tid iallafall...

• MeEmmA
    banan123 skrev 2014-10-28 12:04:07 följande:

Hur går det för alla mammor och bebisar? Hur sover era små om natten? Detta är mitt försts så har ju inget att jämnföra med eller veta vad som är normalt. Min lille prins vaknar var 4 timme på natten för mat sen somnar han om igen. och detta har han gjort sen andra natten. 12 dagar gammal idag. Fler som har så snäll bebis? Och en fråga till vad gör ni om dagarna? tycker det är lite långtradigt. Försöker gå ut långrunder med vagn och hund, städa lite, lite tv och några besök som vill pussa den lille men alla dagar ser ju exakr likadana ut haha

Det finns en tråd för oktoberbebisar :)

Min lilla kille e också väldigt snäll, men har inte kommit in i några rutiner än alls... Det e han som styr det mesta här hemma!

Kändes tråkigt när min man gick tillbaka till jobbet i måndags efter 10dagarna hemma hos oss, men nog känner jag mig sysselsatt ändå. Förstår knappt hur jag ska hinna med allt. Men jag har ju två barn sen tidigare som behöver full sysselsättning, universitetsstudier som jag inte har velat ta ledigt ifrån och hemma finns det alltid en massa att göra. Nu är det äntligen lite lugnare med allt besök iaf, skönt. Ser framemot att snart börja gå till öppna förskolan, var riktigt roligt att gå dit när mina andra två var små och hoppas även på babysim. Tiden som blir över ska jag bara njuta o ha en massa bebismys :)
  • testosteran

Just haft ul och läkarkoll, bf +11 idag och allt såg bra ut! Hon grävde och slet och blir igångsättning på måndag om inget hänt innan dess! En koll igen på fredag oxå bara för att se hur allt ser ut med bebis!

Hoppas något händer nu bara! :)

• fridashage

Härligt att ha fått en tid testosteran! Då känner man sig kanske lite mindre uppgiven!

Här händer inget heller. Men tycker att bebis rör sig lite mindre idag, skall till barnmorskan om några timmar. Hoppas på bara inbillning! Hoppas på att gon går med på en hs idag.

BF 22 okt
  • testosteran

Ja för första gången på länge så har jag hopp igen...min tapp var för lite utplånad idag så fick ingen hs...men kan bli.aktuellt på fredag om den är bättre!

Hoppas allt går bra idag för.dig! :)

• JennyL88
    fridashage skrev 2014-10-29 11:49:54 följande:

Härligt att ha fått en tid testosteran! Då känner man sig kanske lite mindre uppgiven!

Här händer inget heller. Men tycker att bebis rör sig lite mindre idag, skall till barnmorskan om några timmar. Hoppas på bara inbillning! Hoppas på att gon går med på en hs idag.

Hoppas allt ser bra ut hos barnmorskan. Kanske behöver bebisen knuffas lite på, är ju ganska dova rörelser nu på slutet.

Testosteran, i Jönköpings län behöver vi inte kollas med ultraljud för att få en tid till igångsättning. Jag har min igångsättning imorgon bitti, men hoppas på riktiga värkar innan dess.. spännande och se om de är nog som får en novemberbebis istället!! Någon som har erfarenhet av att bli igångsatt?
    BF 15 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014