• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • testosteran

Det var inte ul som bestämmer igångsättning utan tappen...(när hon var in å kände hur öppen och hinnor osv) ul kollar bara moderkakan hur mycket mat bebis får och så det finns vatten.

Ser allt bra ut vill dom helst inte sätta igång då det är absolut bäst för kroppen att få starta själv. Men får ju såklart inte vara risk för bebis! :)

• testosteran

Åh grattis!! Så skönt att hon är här! :)

Längtar inte alls särskilt mycket själv ;)

Lycka till och mys och hoppas allt gick bra!

• Joline
    Majspinglan skrev 2014-10-29 14:50:33 följande:

Igårkväll kom vår lilla flicka ut, eller lilla och lilla 4140g och 52.5cm <3

Underbart! Grattis
  • Joline

När jag kom till sjukhuset idag så hade lillen lagt sig rätt och allt såg bra ut. Men eftersom jag är så långt gången bf+13 erbjöd de att en läkare kunde känna på mig. Han konstaterade att min tapp var omogen och bakåt. Så hs gick inte att göra. Det han gjorde var att reta tappen i hopp om att stimulera igång något. Sedan fick jag åka hem. Frågade vad som händer på fredag. Och de vill då sätta igång mig om Bebis inte behagar komma innan. Hmm..är inte alls sugen på det efter allt jag läst och hört.

Så bebis nu får du ta och komma!!

• JennyL88
    Majspinglan skrev 2014-10-29 14:50:33 följande:

Igårkväll kom vår lilla flicka ut, eller lilla och lilla 4140g och 52.5cm <3

Grattis till tjejen. Hoppas ni mår bra.

Härligt Joline att bebis ligger där den borde. Ska försöka komma ihåg och skriva hur min igångsättning gick om jag mår bra efter den imorgon. Läste på lite på karolinskas hemsida om de och är mer positiv efter de. Bra och läst på lite så man vet hur de kan gå till, inte lyssna på andras erfarenheter då de kan kännas vilse ledande och bara avskräckande. Så ett tips är att hålla sig till fakta.
    BF 15 oktober
  • testosteran

Mig sa dom att hinnsvep är det första de testar oavsett tapp när jag gått max...om det inte funkar måste de ta beslut efter det men förhoppningsvis behövs det inte! Blev oxå omrörd idag...känner mig helt slut inombords ;)

Hoppas nu på fler bebisar!!

• Majspinglan

Tack så mycket! :)

Men tänker ärligt säga att jag är en av dom.som inte känner babylycka, utan ångest och panik och mår inte alls så bra. Tyvärr :(

• JennyL88
    Majspinglan skrev 2014-10-29 19:52:40 följande:

Tack så mycket! :)

Men tänker ärligt säga att jag är en av dom.som inte känner babylycka, utan ångest och panik och mår inte alls så bra. Tyvärr :(

Vet hur det känns. Kände så med min första och klarade knappt erkännat för mig själv. Stanna på bb så slipper du alla måsten hemma och ta hjälp av personalen på sjukhuset. Hoppas du mår bättre snart, man behöver tid att ta in allt för att ibland känna glädje och lycka. Stor kram till dig!!
    BF 15 oktober
  • Joline
    JennyL88 skrev 2014-10-29 18:42:18 följande:

Grattis till tjejen. Hoppas ni mår bra.

Härligt Joline att bebis ligger där den borde. Ska försöka komma ihåg och skriva hur min igångsättning gick om jag mår bra efter den imorgon. Läste på lite på karolinskas hemsida om de och är mer positiv efter de. Bra och läst på lite så man vet hur de kan gå till, inte lyssna på andras erfarenheter då de kan kännas vilse ledande och bara avskräckande. Så ett tips är att hålla sig till fakta.

Lycka till imorgon!
Svar på tråden BF Oktober 2014