• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Joline
    testosteran skrev 2014-10-29 19:33:38 följande:

Mig sa dom att hinnsvep är det första de testar oavsett tapp när jag gått max...om det inte funkar måste de ta beslut efter det men förhoppningsvis behövs det inte! Blev oxå omrörd idag...känner mig helt slut inombords ;)

Hoppas nu på fler bebisar!!

Känner likadant som dig...och kanske lite mensvärk. Får lite hopp i alle fall. Hoppas hoppas det blir fler Bebisar nu
  • Joline
    Majspinglan skrev 2014-10-29 19:52:40 följande:

Tack så mycket! :)

Men tänker ärligt säga att jag är en av dom.som inte känner babylycka, utan ångest och panik och mår inte alls så bra. Tyvärr :(

Kan trösta med att det blir bättre även om det inte känns så.
  • karpas

Men tänker ärligt säga att jag är en av dom.som inte känner babylycka, utan ångest och panik och mår inte alls så bra. Tyvärr :(

Hade du en jobbig förlossning som satt nå spår till att du mår dåligt. Några dagar kan man pendla fort mellan lycka och sämre mående. Det ska ju gå över sen, men gör det inte det så kan du behöva hjälp att må bättre.

Grattis till tösen och hoppas att du snart mår bättre.
  • mitthemligajag

Jag kände också så första dagarna, grät mest och kände " vad har jag gjort, var de detta jag ville" sen fick jag ångest över dom tankarna och att jag inte kände "som jag skulle känna". Men de har gått över nu, prata med någon, för de är så mycket vanligare än vad du tror! Och som min mamma sa " alla känslor är okej att känna när man gjort den största förändringen i sitt liv man någonsin kommer ha gjort" det gäller bara att hinna smälta allt det nya. Nu känns allt så mycket bättre för mig även om ångesten smyger sig på efter vakna nätter med sömnbrist! Prata med någon det är super viktigt
  • JennyL88

Ligger på förlossningen och påbörjat igångsättning. Fick ett läkemedlet med hormoner som ska göra att tappen mognar lite innan man tar håll på hinnorna eller att värkarna startar. Kan ta dagarndagar innan vi har bebis i värsta fall säger dom.

BF 15 oktober
  • banan123
    JennyL88 skrev 2014-10-30 10:18:54 följande:

Ligger på förlossningen och påbörjat igångsättning. Fick ett läkemedlet med hormoner som ska göra att tappen mognar lite innan man tar håll på hinnorna eller att värkarna startar. Kan ta dagarndagar innan vi har bebis i värsta fall säger dom.

Är det vätska som du ska dricka varannan timme? eller dropp?
  • testosteran

Åh så spännande JennyL 88...något händer ju iaf! Hoppas det går hyffsat fort ändå :)

Sitter själv med inga känningar alls...bf +12 idag och koll imorgon igen...hoppas på mogen tapp då :)

Lycka till!!

• testosteran

En timma efter jag skrev sist gick vattnet...ordentligt oxå, läker fortfarande som en vattenkran! Har vart in på bb och gjort kurva och allt såg bra ut, nu hemma å väntar på att värkar ska börja så bebisen kommer ut!! Känns helt overkligt att något helt plötsligt börjar hända och jag kan äntligen se slutet! :)

Lycka till ni andra och hoppas på bebisbilder imorgon!

• Joline
    testosteran skrev 2014-10-30 16:02:26 följande:

En timma efter jag skrev sist gick vattnet...ordentligt oxå, läker fortfarande som en vattenkran! Har vart in på bb och gjort kurva och allt såg bra ut, nu hemma å väntar på att värkar ska börja så bebisen kommer ut!! Känns helt overkligt att något helt plötsligt börjar hända och jag kan äntligen se slutet! :)

Lycka till ni andra och hoppas på bebisbilder imorgon!

Å vad kul!! Håller tummarna för en Bebis snart
  • Joline

Hade sammandragningar, förvärkar och mycket flytningar inatt. Dock avtog det när jag somnade till på morgonkvisten. Har inte haft så många under dagen. Men hoppas att det ska dra igång snart igen

Svar på tråden BF Oktober 2014