• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • testosteran

Inget sedan igår förutom att jag tror jag gått ner 5 kg i vatten! :) ska in nu igen kl 9 och sedan får jag gå som längst till imorgon innan de hjälper till! Får se vad som händer men hoppas värkar ska komma igång snart!

Hejja Joline, hoppas det kommer igång för dig! :)

• Aftonstjärna
    testosteran skrev 2014-10-31 07:06:29 följande:

Inget sedan igår förutom att jag tror jag gått ner 5 kg i vatten! :) ska in nu igen kl 9 och sedan får jag gå som längst till imorgon innan de hjälper till! Får se vad som händer men hoppas värkar ska komma igång snart!

Hejja Joline, hoppas det kommer igång för dig! :)

Lycka till! För mej gick det nästan 1,5 dygn innan värkarna kom igång av sig själv efter att vattnet gått! Hoppas det sätter igång för dej snart så du slipper igångsättning!
  • fridashage

Lycka till alla ni som det har börjat hända saker för!!! Hoppas igångsättningen går bra JennyL88.

BF+9 och bokad igångsättning på Torsdag :/ Känns som en evighet och ingenting händer!

• testosteran

Ja med.min första tog det 18 h till värkar gick igång...nu får jag vänta till senast 9 imorgon bitti å sen igångsättning ;) så slutet är nära :)

• testosteran

Hur går det för alla?

Ska in nu på koll och igångsättning eftersom vattnet gått för 48 h sedan och inga värkar! Hoppas på smidig och snabbt trots det kan ta flera dagar!

Lycka till allihopa och nu blev det ju faktiskt novemberbebis för mig iaf ;)

• fridashage

Lycka till testosteran hoppas att det går smidigt för dig! November bebisar för oss :)

Var på födelsedagsmiddag hos svärmor igår en bit hemifrån på bf+9 kändes lite vågat men jag bestämde mig för att göra det. Till historian hör att de bor typ 1,5 timme från närmaste förlossning. Hade smärtsamma sammandragningar/förvärkar under hela middagen typ var 5e minut(så typiskt när jag inte har haft en ända känning här hemma) Tillslut var de ganska kraftiga! Jag höll dock masken för de andra. Men när vi satte oss i bilen och skulle åka hemåt avtog allt. Inte en värk inte ens en liten sammandragning! :/ Så frustrerande! Har viserligen tid för igångsättning på Torsdag så det är ju inte ens en vecka kvar. Men det är inget jag är så sugen på och under dagarna som är kvar så hinner jag tänka allt för mycket på allt som kan gå fel :/ Psyket tar mycket stryk!

• testosteran

Dag 14 efter bf och ca 10 minuter efter mitt inlägg imorse började värkarna helt självmant och kraftiga...ut kom en stor kille på 4735g och endast 4 h senare. Hann inte med epidural som önskat men fick spinal och det var helt fantastiskt! Gjorde ont som fn tills dess men sen ganska trevligt. Stod på knä och födde denna gång för kände i kroppen att jag behövde tyngdlagens hjälp med storkillen :)

Hoppas du slipper igångsättning och det kan ju som sagt bara starta igång på en sekund med! lycka till!

• JennyL88

Grattis testosteran, bra jobbat

Kämpa på Fridahage snart är säkert din bebis här också

Vår andra dotter tittade ut kl.17.50 i torsdags 30/10. De var en 4470gram stark bebis och 52cm. Igångsättningen startade med hormoner som jag drack och kollade ctg. Detta gjorde att jag mognade och öppnade mig snabbt. Kl.15.45 var jag öppen 4cm och 17.30 var de dags att krysta. De gick hur bra som helst och den fina personalen vägledande genom alla moment. Men tyvärr fick jag biverkningar av edan och inte mått så bra förens nu. Då de gjorde en blood-patch på mig idag, grymt skönt och lättad av den goda sjukvården. Underbara människor och mycket kunskap med vilja. Gör mig lycklig!!

Har precis skickat hem storasystern och pappan nu. Så nu är de lördagsmys på bb

BF 15 oktober
  • fridashage

Åh grattis till er båda! Va härligt att allt gått hyfsat fort och bra! Ni hade ju väntat längst ;) Men nu får gärna min vara här också så är jag jättenöjd!

Är vi fler kvar nu eller är det bara jag???

• Ja82

Grattis till alla bebisar!! :)

fridashage - du är inte ensam, jag går också och väntar. BF+10 idag, igångsättning på onsdag om inget händer..

Svar på tråden BF Oktober 2014