• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Joline

Grattis till Bebisarna

Blev en novemberbebis för mig med Igångsättningen startade klockan 8:00 i fredags. Fick prova alla metoder... Ballong, hinnsvepning, vattenavgång, maxdos på dropp. Hormongel. Till slut cytotec som man hört mycket negativt om...Det fick igång värkarna på riktigt. Tog nog ca 1 1/2 timme efter det, innan Nellie tittade ut 2/11 01:19. Smärtlindring hans tyvärr inte med.

Nu vilar vi upp oss på BB

• testosteran

Grattis till alla bebisar! :)

Fridashage, vet det är sjukt segt men snart så är du i mål, kämpa det är snart över!

• fridashage

BF+13 idag och nu börjar jag bli riktigt skraj. Är orolig för hur bebis mår där inne och är rädd att det skall hända något. Skall på bedömning på Torsdag och är så rädd att de skall avfärda min rädsla och skicka hem mig över helgen. Då börjar jag nog förmodligen grina! Samtidigt är jag rädd för en väldigt utdragen och lång förlossning vid igångsättning! Åh, vet inte riktigt var jag skall ta vägen.

Var inne på kontroll på förlossningen av andra orsaker i v 37+4. Då var jag öppen ca 1 finger och livmodertappen var 2 cm. Det måste väl ha hänt mer på alla dessa veckor?

Känner mig helt uppgiven, bebis kommer aldrig komma ut...

• testosteran

Men Fridashage...har du inte varit in och kollat bebis och dig själv? Jag gick över 14 dagar och det såg jättebra ut men fick komma in varannan dag på kurva och ul för att se vatten och moderkakan! Jag tycker om du känner dig orolig att du ringer in...är inte bra att vara hemma och orolig!

Hoppas allt löser sig!

• Ja82

Jag är på +12 idag, fick åka på TUL i förra veckan då magmåttet stått stilla i en månad. De kollade att det fanns tillräckligt med fostervatten och allt såg bra ut.

fridashage - jag tycker också du ska ringa om du är orolig.

Jag ska (enligt min BM) ringa förlossningen imorgon bitti och se om de sätter igång mig då.
    Förra gången fick jag ett datum och en tid för igångsättning, nu vet jag inte om det här betyder att det blir imorgon eller vad?
    Om de har tid/plats?

Kanske får även vi en bebis imorgon, vem vet! :)

Ring fridashage, det tycker jag du ska göra. Och - lycka till!

• Ja82

Testosteran - visst var du från Finland?
    Min svägerska bor där och är höggravid och de har bra mycket mer kontroller än oss...!

• fridashage

Jag var hos BM onsdag den 29 okt. Då hade jag gått över 7 dagar. Fick bara en tid för kontroll på Torsdag. Det är allt dom har gett mig... Det är därför man känner sig så utlämnad. Visst bebis rör sig och så men man känner ju att ingen vill göra något. När jag frågade om hs den 29e sa barnmorskan att man inte ville reta igång det..:S Fattar ingenting och känns som man är till besvär för förlossningen om man skulle ringa. Men jag får väl göra det och höra vad de säger..

• fridashage

Ringde förlossningen och fick prata med en supertrevlig barnmorska. Hon frågade mycket och kändes intresserad och lyhörd för min oro. Hon sa att det lät väldigt osannolikt att jag skulle bli hemskickad igen på torsdag då jag gått slängde som man "får" gå här 42+0. Sen är det ju givetvis beroende på om det är fullbelagt eller inte. Så det är bara att hoppas på att läkaren är lika lyhörd och förstår att jag vill föda nu!!!

• testosteran

Nej jag är norrlänning så ganska nära Finland ;) men här har de väldigt täta koller en vecka efter bf pga just moderkakans näring...den har ett visst utgångsdatum sa de så kollade med ul flödet från moderkakan och vatten. Men det är säkert så olika från kommuner så går inte göra rätt å fel,men man ska gå på sin egen känsla iaf och behöver du hjälp så stå på dig! Hoppas verkligen de gör något på torsdag. Lycka till och tänk på att ringa förlossningen och vara tjatig är inga problem...det är bättre än bara gå orolig hemma!

Lider med dig!

Svar på tråden BF Oktober 2014