• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • fridashage

Skönt att inte vara ensam kvar ;) igångsättning redan på Onsdag alltså? Skönt!

Jag har BF+11 idag och jag skulle få komma in på torsdag för kontroll och sen fick vi se sa dom... Segt! Även om jag inte har någon större lust att bli igångsatt så är det bättre än väntandet!

• Aftonstjärna
    testosteran skrev 2014-11-01 16:52:32 följande:

Dag 14 efter bf och ca 10 minuter efter mitt inlägg imorse började värkarna helt självmant och kraftiga...ut kom en stor kille på 4735g och endast 4 h senare. Hann inte med epidural som önskat men fick spinal och det var helt fantastiskt! Gjorde ont som fn tills dess men sen ganska trevligt. Stod på knä och födde denna gång för kände i kroppen att jag behövde tyngdlagens hjälp med storkillen :)

Hoppas du slipper igångsättning och det kan ju som sagt bara starta igång på en sekund med! lycka till!

Grattis till grabben! fint att förlossningen startade av sig själv och att det gick så bra! 
  • Aftonstjärna
    JennyL88 skrev 2014-11-01 18:41:43 följande:

Grattis testosteran, bra jobbat

Kämpa på Fridahage snart är säkert din bebis här också

Vår andra dotter tittade ut kl.17.50 i torsdags 30/10. De var en 4470gram stark bebis och 52cm. Igångsättningen startade med hormoner som jag drack och kollade ctg. Detta gjorde att jag mognade och öppnade mig snabbt. Kl.15.45 var jag öppen 4cm och 17.30 var de dags att krysta. De gick hur bra som helst och den fina personalen vägledande genom alla moment. Men tyvärr fick jag biverkningar av edan och inte mått så bra förens nu. Då de gjorde en blood-patch på mig idag, grymt skönt och lättad av den goda sjukvården. Underbara människor och mycket kunskap med vilja. Gör mig lycklig!!

Har precis skickat hem storasystern och pappan nu. Så nu är de lördagsmys på bb

Grattis till stora lilla tjejen! 
  • Ja82

fridashage - ja, precis på +14 drar de igång det. Eller, det blir ju tom +13 kom jag på nu.
    Blev igångsatt sist med och det har varit min skräck nu att behöva bli det igen.. Men, det är väl inget att göra åt men jag hoppas hoppas in i det sista att få slippa :)

• fridashage

Lycka till Ja82. Detta blir mitt första barn så jag vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig.

Har fått en tid på morgonen till obstetrikavdelningen eller vad det nu heter? ;) För undersökning.

Min barnmorska sa att de borde sätta igång mig om de inte är fullbelagt på förlossningen, är +15 på Torsdag. Men efteråt har jag hört massa som fått åka hem efter undersökningen och invänta värkar. Någon som har något hum om hur det brukar gå till? Ska tillägga att jag skall förlösas på Näl om det nu hjälper?

Med tanke på hur mycket stryk mitt psyke har tagit de här dagarna så skulle det förmodligen bli olidligt att bli hemskickad utan bebis och inte ett dugg klokare på när det drar igång..

Någon som har erfarenhet? ;)

• grossess

På bf +4, natten den 1/11 kom vår lilla älskling äntligen ut. Värkarna startade av sig självt på morgonen, smärtan var helt obeskrivligt hemsk vissa delar men till slut låg han där på bröstet... <3

• fridashage

Grattis till pojken grossess!

BF+12 idag lite känningar nu på morgonen men tror att det avtar. Är så inställd på att sättas igång på Torsdag så jag skulle bli väldigt chockad om det startade nu...

Svar på tråden BF Oktober 2014