• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • giski
    KattaochAnja skrev 2014-06-18 10:41:52 följande:
    Har tagit ut äggen vart två st . Hur länge blödde ni .
    I någon dag, men det minskar ganska fort.
    Magen kan vara öm lite längre dock.
  • Sillavi
    Bell13 skrev 2014-06-18 10:16:01 följande:
    Är det någon som vet om man får molvärk av ovitrelle, hade det hela kvällen igår. Hade lovat mig själv att inte analysera så mycket men det är svårt. Tycker att det inte ska gå att ha symptom innan embryot har fäst ordentligt och igår var det ruvardag 4 med ett tvådagars... 
    Vet inte om man kan få det av orvitrellen men jag hade molvärk från rd 1 iaf.
  • KattaochAnja

Jag glöder som om mitten på min mens inte mycket och inte lite. I morgon får jag höra hur befruktningen gick med dom två vackra äggen . Började gråta när jag fick se dom . Ja de gör ont men . På måndag så kanske jag är första dagen gravid . . Jag är så lycklig . Ligger på sängen och hostar inte skönt .

• Bell13
    tintinigbg skrev 2014-06-18 17:33:54 följande:

Hur länge har ni väntat mellan första besöket på ivf och innan första äggplocket?

Jag fick vänta ca 6 veckor på att börja med menopur och äggplocket var 12 dagar efteråt
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-06-18 12:26:08 följande:
    Vet inte om man kan få det av orvitrellen men jag hade molvärk från rd 1 iaf.
    Jag fick kraftig molvärk igår kväll och har haft lite grann under dagen. Tänkte att det var av ovitrellesprutorna då jag fått 3 st på 1 v. Men den som lever får se, testdag om 9 dagar längtar ihjäl mig.
  • Sillavi
    Mandelmumsa skrev 2014-06-19 08:01:31 följande:
    Testade positivt idag! :)
    Men woaw jippie <3 stort stort grattis. Har för mig att du har haft en riktigt jobbig tid (flåt om jag misstar mig). sååå underbart.
  • Heidi82

Mandelmusa: Var det här 1a försöket eller? Strongt att du klarade att hålla dig fr att testa fram till testdag! Grattis igen!

• Bell13
    Heidi82 skrev 2014-06-19 09:32:19 följande:

Mandelmusa: Var det här 1a försöket eller? Strongt att du klarade att hålla dig fr att testa fram till testdag! Grattis igen!

Stort grattis hoppas du får behålla den lilla nu. Jag har testdag nästa fredag och är så nervös. Har ett ma och ett mf i bagaget och hoppas så att det är min tur nu
Svar på tråden IVF under 2014