• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Mandelmumsa

Precis, man pallar inte att äta nyttigt när man mår dåligt. Tycker också lakrits är bra mot illamående. En fräsch och god smak i munnen.

• Sillavi

Hej tjejer, blir inte att jag är inne under semestern. Dock läste jag lite snabbt idag o såg att flera har problem med illamåendet. Tugga på färsk ingefära, det gör susen o är väldigt nyttigt. Själv fick jag äta lergigan comp o det hjälpte mirakulöst. Glad sommar på er.

• Nicka

Provade ju som sagt att göra brygd på ingefära omöjligt att dricka :/ provade dock inte att dricka den kall.. Skall ringa och boka in oss hos bm imon o tänkte jag skulle passa på att fråga om de finns nått knep eller tablett man kan äta, för ligga såhär resten av sem vill jag inte!!

• Mandelmumsa

Känns som det är lika för dig som det var för mig Nicka! Hela min semester blev förstörd pga illamående. Var mest hemma, pallade inte mycket annat. Fortfarande lika illa för mig, idag har det varit hemskt. Nära kräkas på jobbet i morse :( Vi får trösta oss med att det blir tvåsiffrigt imorgon då vi går in i v. 10!! Och hoppas att det snart vänder för oss!

Sillavi: Lergigan, är det läkemedel? Och färsk ingefära, är det sånt man köper på kruka?

• bb2014

Lergigan comp (läkemedel för allergi egentligen) Innehåller både koffein och efedrin. Vet att många får det för illamående och att det ska funka bra. Det gäller väl att man väger det mot just koffeinet och efedrinet.

• bb2014

Färsk ingefära köper du i grönsaksdisken. En ful beige knölig rot. Finns även torkad färsk innefära.

• Nicka

Köpte seaband och postafen på Apoteket och igår och idag är jag bättre, trött men illamåendet har lättat. Idag på em orkade jag tom köra till stan fixa naglar o springa i lite affärer :) vi har ju lite funderingar på att åka utomlands men får se lite, inte kul att ligga här hemma!

• Cyanea

Hej tjejer!

Det var länge sedan jag orkade vara inne på FL, och jag har inte hunnit läsa igenom de 1200 inlägg som tillkommit sedan sist...! Jag hoppas att allt gått bra för er, det verkar vara flera som är gravida - GRATTIS!!! :D 

Själv är jag på CD22 idag, vilket är min allra första spraydag. Tanken är att ÄP ska ske under v. 35. 

Kram på er!

• frugis
    Mandelmumsa skrev 2014-07-17 08:03:19 följande:

Hur funkar seaband?

Seaband är ett akupressur armband som "trycker" på en punkt på armarna som minskar risken för illamående. Finns även en tens variant från clearblue som drivs med batteri och är lite större.
Svar på tråden IVF under 2014