• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Starshaped

En fråga: någon annan som upplevt ömma/onda äggstockar i början på nässpray (synarel)? Är inne på dag 4, och vaknade i morse av att jag hade ont.

• frugis
    Starshaped skrev 2014-07-24 08:59:07 följande:

En fråga: någon annan som upplevt ömma/onda äggstockar i början på nässpray (synarel)? Är inne på dag 4, och vaknade i morse av att jag hade ont.

Nja det vet jag inte riktigt men jag fick redig mensvärk redan några dagar innan. Har endometrios enligt min vanliga gyn så det förklarar varför värktabletterna inte funkade som de ska. ?

Bor i Stockholm, själv?

Skönt att lullla runt lättklädd på landet, skulle också behöva det.

Men jag är sjukt stolt att jag inte blir sur på kunderna på jobbet iaf. Stackars maken får stå ut med mig å humöret.
  • Starshaped
    frugis skrev 2014-07-24 20:41:59 följande:

Nja det vet jag inte riktigt men jag fick redig mensvärk redan några dagar innan. Har endometrios enligt min vanliga gyn så det förklarar varför värktabletterna inte funkade som de ska. ?

Bor i Stockholm, själv?

Skönt att lullla runt lättklädd på landet, skulle också behöva det.

Men jag är sjukt stolt att jag inte blir sur på kunderna på jobbet iaf. Stackars maken får stå ut med mig å humöret.

Ok, jag har PCOS .. Så kanske blir lite olika symtom då. Har inte känt av särskilt mycket än. Blir nästan lite orolig att sprayen inte har nån verkan, men ja första gången så kanske inte så konstigt att man oroar sig för att göra fel :)

Vi bor också i Stockholm (Årsta) vart går ni för behandling? Vi kör på Huddinge..

Ja det är riktigt skönt! Önskar dock vi hade mer tillgång till vatten. Idag är det 40 grader mot ena väggen..

Vad jobbar du med? Och i vilken ålder är ni? (Vi är 35 och 33)
  • frugis

Vi är båda 30, och går på ivf Stockholm vid st görans sjukhus. Eftersom väntetiden till huddinge var 6 månader så använde vi vårdgarantin. Då fick vi komma till den här lilla privata kliniken. Jag jobbar på apotek, du då?

• Starshaped
    frugis skrev 2014-07-26 08:48:49 följande:

Vi är båda 30, och går på ivf Stockholm vid st görans sjukhus. Eftersom väntetiden till huddinge var 6 månader så använde vi vårdgarantin. Då fick vi komma till den här lilla privata kliniken. Jag jobbar på apotek, du då?

Vi hamnade (eller ja vart tillfrågade) i en studie, iom att jag hade BMI 30,2.. Gick ner 20 kg på 10 veckor efter hjälp av en strikt pulverdiet. Och har nu då äntligen kommit till start av behandling. Kändes som en evighet innan vi fick börja. Men nu ångrar jag inget även om dieten var jobbig.. Nu har vi bättre förutsättningar för att lyckas! :) Skönt det låter med en liten klinik :) fast de på Huddinge har varit väldigt gulliga hittills. Skulle dock gärna spola fram veckorna till återinsättning av ägg och sånt är klart! När har du beräknat äggplock? Jag jobbar på förskola :)
  • tintinigbg

Starshaped: på onsdag får vi reda på vilken grupp vi hamnar i studien. Är så nervös. Angående dieten. Får man bara äta det och dricka vatten?

• tintinigbg

Nu har jag idag varit på Sahlgrenska. Blev lottad in i den grupp i studien som ska göra ivf så snart som möjligt. Första sprejdag blir den 12/8 och beräknad äggplock v 37

• BinniBoo

Idag var jag på VUL och allt såg perfekt ut med bebis. Men jag förstår inte riktigt hur läkaren räknat? Om man räknar äggplocket som ägglossning (som jag fått förklarat att man gör?) Så är BF 25/2. Men läkaren sa idag att BF blir 26/2?

Hade äggplock 5/6 och insättning 7/6.. blir förvirrad nu..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • ZeldaSiris

Hej!

Jag har precis blivit medlem här på FL. Kände att jag/vi behövde komma i kontakt med andra som är i samma situation som jag och min sambo. Det är ju inte alltid som vännerna förstår (hur gärna de än vill):).Vi ska börja med IVF i slutet av aug om de har plats för oss då. Är rätt nervös???? Vi har försökt att bli med barn i snart 5 år. Så väntan har varit lång. Vi skulle ha börjat med IVF i slutet av juli men mensen kom lite tidigare än tänkt och då var det semesterstängt:( Besviken och ledsen var man.

• Nicka

Då ska vi ha BF nästan samtidigt BinniBoo :) vi satte tillbaka 8/6 och vi är beräknade till den 23/2, och om jag fattat allt rätt så räknar man precis som en vanlig graviditet så från sista mensens första dag.

Svar på tråden IVF under 2014