• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • plopp76

När jag var gravid så tyckte jag att kolsyrat vatten var kanon, tyvärr var det bästa coca cola... men det kan man ju inte bälja i sig mängder av! Så jag varvade med Loka i smaker jag gillade. Och det måste vara ISKALLT!

• bb2014

Jag hår in i vecka 6 i morgon. Tänkte höra om ni upplever samma sak. Jag kan liksom sträcka äggstockarna. Eller det känns som jag gör det. Om jag ligger ner och byter ställning när jag sover så kan jag gå sendrag i äggstocken som hår över på några sekunder.

Vet inte om det är just äggstockarna eller om det kanske är ligament. Men det känns liksom där äggstockarna är.

Är jag ensam om detta? Tror inte det är nått farligt, så är inte orolig.

• Mandelmumsa

Lokattis: Jo jag upplevde också att illamåendet gick ner en gång när jag druckit två glas citronvatten.

bb2014: Känner inte igen det du beskriver.

• bb2014
    Mandelmumsa skrev 2014-07-13 14:17:13 följande:

Lokattis: Jo jag upplevde också att illamåendet gick ner en gång när jag druckit två glas citronvatten.

bb2014: Känner inte igen det du beskriver.

Hittade själv info på nätet. Tydligen väldigt vanligt med dessa hugg när man sträcker på sig eller nyser, helt ofarligt :)

Mycket som händer i kroppen nu!
  • Nicka

Jag upplever samma bb2014 och har känt så i ganska många veckor och känner så än,vaknar nästan varje gång jag skall vända mej på natten och på dan kommer de ett hugg om jag suttit eller legat, detta är ofarligt och är växtvärk :) men visst blir man rädd o tror att nått är fel..mår inte ok idag heller men något bättre är de efter att jag käkade rån i sängen innan jag steg upp. Sovit dåligt inatt och sen blir man nog påverkad av vädret bara regn o regn

• bb2014
    Nicka skrev 2014-07-13 14:44:26 följande:

Jag upplever samma bb2014 och har känt så i ganska många veckor och känner så än,vaknar nästan varje gång jag skall vända mej på natten och på dan kommer de ett hugg om jag suttit eller legat, detta är ofarligt och är växtvärk :) men visst blir man rädd o tror att nått är fel..mår inte ok idag heller men något bättre är de efter att jag käkade rån i sängen innan jag steg upp. Sovit dåligt inatt och sen blir man nog påverkad av vädret bara regn o regn

Alltid skönt att höra att man Inte är ensam! :)

Bävar inför illamåendet. Har fått tips om att äta salta saker. Och att småäta (nyttigt då)

Just nu är jag i skyfflar-fasen, hungrig hela tiden!

Hoppas du mår bättre snart. Man får tänka att det är för en bra sak och temporärt (även om det är svårt då man lever väldigt mycket i nuet) :)
  • Mandelmumsa

Ja när man mår så dåligt tycker jag att det är svårt att se bortom det tyvärr.. Så hittills har jag definitivt mått mer dåligt än bra av graviditeten. Hungrig hela tiden känner man igen! Skyfflar-fasen, det var ett bra namn :)

• Nicka

Ja skyfflar fasen va ett passande namn :) äter som en bebis typ va tredje timme ;)
    Ja de är väl bara att prova sej fram till de som funkar. Ja salt är kanon tycker jag knaprar turkisk peppar :) :)

• Mandelmumsa

Åh, jag ÄLSKAR Turkisk peppar! Hoppas att saltlakrits inte är negativt för embryot för i förrgår och igår har jag ätit mycket lakrits i form av smågodis. Jag äter MINST var tredje timme. Ibland måste jag äta varje! Man står sig inte så länge på frukt tyvärr.

Svar på tråden IVF under 2014