• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Nickidocka
    Cyanea skrev 2014-07-17 19:36:20 följande:

Hej tjejer!

Det var länge sedan jag orkade vara inne på FL, och jag har inte hunnit läsa igenom de 1200 inlägg som tillkommit sedan sist...! Jag hoppas att allt gått bra för er, det verkar vara flera som är gravida - GRATTIS!!! :D 

Själv är jag på CD22 idag, vilket är min allra första spraydag. Tanken är att ÄP ska ske under v. 35. 

Kram på er!

Kul för dig! Undrade hur du mådde. Jag har 14 dagar kvar tills jag ska börja spraya :). Snart är vi på gång !!
  • frugis
    Cyanea skrev 2014-07-17 19:36:20 följande:

Hej tjejer!

Det var länge sedan jag orkade vara inne på FL, och jag har inte hunnit läsa igenom de 1200 inlägg som tillkommit sedan sist...! Jag hoppas att allt gått bra för er, det verkar vara flera som är gravida - GRATTIS!!! :D 

Själv är jag på CD22 idag, vilket är min allra första spraydag. Tanken är att ÄP ska ske under v. 35. 

Kram på er!

Då är vi på gång igen båda två, jag är på spraydag 5 av många... ska ta blodprov 29-30 juli och sen får vi se när sprutandet börjar :)

Vilken spray fick du?
  • plopp76

Hej alla kämpar!

Jag är så grymt imponerad över hur ni orkar att kämpa och hålla hoppet uppe, ni är sån inspiration!

Jag och min sambo har vårt första möte med en privat gyn den 9:e september. Som det ser just nu så väntar jag min mens ca den 10-11 september ( om man går på min normala cykel dvs). Vi kommer troligen göra nya blodprover och så där innan vi går dit och utredningen behövdes inte göras om, det frågade jag.

Om allt ser "bra" ut, när tror ni att vi skulle kunna komma igång och nör kan man grovt räkna med att första försöket kan bli till? Jag förstår ju att det beror på vilket protokoll man ska genomföra, men vad skulle ni tippa, ni som vet?

Nu är det tre veckors semester och jag fick precis min mens. Så försök nummer två efter missfallet misslyckades oxå. Har inte så stor tilltro till att vi lyckas på egen hand, men vi m¨ste ju försöka iallafall. Nästa ÄL blir under semestern så förhoppningsvis kanske vi kan slappna av lite och ha det lite mysigt :)

Ha det fint i sommarvärmen!

• Starshaped

Hej imorgon ska jag börja spraya, första gången och jag känner mig lite osäker. Ska börja med nässprayen Synarela. En sprayning i vardera näsborre, morgon och kväll. Men ni som gjort detta förr. Hur viktigt är det att sprayningarna sker vid samma tidpunkt morgon och kväll? Och finns det nåt som man bör känna till/tänka på extra? Tacksam för svar! :)

• frugis
    Starshaped skrev 2014-07-20 11:09:03 följande:

Hej imorgon ska jag börja spraya, första gången och jag känner mig lite osäker. Ska börja med nässprayen Synarela. En sprayning i vardera näsborre, morgon och kväll. Men ni som gjort detta förr. Hur viktigt är det att sprayningarna sker vid samma tidpunkt morgon och kväll? Och finns det nåt som man bör känna till/tänka på extra? Tacksam för svar! :)

Hej Starshaped!

Jag började med min spray för 1v sen, det är inte superviktigt med samma exakta tid men det är enklare att tänka ex 8 och 20 exempelvis. Så jag har satt igång larmet/påminnelse i kalendern på telefonen enkelhetens skull. Jag försöker ta den inom 15 minuter, inte mer iaf.

Första gången med spray för min del. Läs instruktionerna på bipacksedeln de var bra. (Hur man använder den) hoppas det var till någon hjälp.

Jag varnade närmsta familjen för humöret. Det tror jag hjälpte.
  • Starshaped
    frugis skrev 2014-07-20 11:28:16 följande:

Hej Starshaped!

Jag började med min spray för 1v sen, det är inte superviktigt med samma exakta tid men det är enklare att tänka ex 8 och 20 exempelvis. Så jag har satt igång larmet/påminnelse i kalendern på telefonen enkelhetens skull. Jag försöker ta den inom 15 minuter, inte mer iaf.

Första gången med spray för min del. Läs instruktionerna på bipacksedeln de var bra. (Hur man använder den) hoppas det var till någon hjälp.

Jag varnade närmsta familjen för humöret. Det tror jag hjälpte.

Hej frugis! Tack så mycket! Min plan är som din, att ställa larmet. Har läst bipacksedeln och jisses vad många biverkningar man kan få! Kanske ska varna omgivningen... :) har du känt av nåt? Och när gjorde du det ungefär isof?
  • frugis
    Starshaped skrev 2014-07-20 18:43:48 följande:

Hej frugis! Tack så mycket! Min plan är som din, att ställa larmet. Har läst bipacksedeln och jisses vad många biverkningar man kan få! Kanske ska varna omgivningen... :) har du känt av nåt? Och när gjorde du det ungefär isof?

Jo då dom är många, jag är varmare än jag brukar (fryser alltid) och humöret har snabba svängar. Kände nog efter ett par dagar. Kommer på mig själv med att bli upprörd över minsta lilla. Men det mesta går, man får vara lite medveten bara och se till att de som hamnar i skottlinjen vet vad de ger sig in på. I mitt fall gubben å våra familjer samt min chef.

Å eftersmaken av ättika tycker jag är hemsk. Usch. (Känner i gommen en stund efter jag tagit den)
  • Starshaped
    frugis skrev 2014-07-20 20:16:22 följande:

Jo då dom är många, jag är varmare än jag brukar (fryser alltid) och humöret har snabba svängar. Kände nog efter ett par dagar. Kommer på mig själv med att bli upprörd över minsta lilla. Men det mesta går, man får vara lite medveten bara och se till att de som hamnar i skottlinjen vet vad de ger sig in på. I mitt fall gubben å våra familjer samt min chef.

Å eftersmaken av ättika tycker jag är hemsk. Usch. (Känner i gommen en stund efter jag tagit den)

Tack :) har varnat alla i närheten nu.. Är bara på dag två, men känner mig varm. Är annars också kall av mig. Kan dock vara bara den 30 gradiga värmen ute ;) Känner av den där smaken med..

Hur långt in i behandlingen är du?
  • frugis
    Starshaped skrev 2014-07-22 16:05:03 följande:

Tack :) har varnat alla i närheten nu.. Är bara på dag två, men känner mig varm. Är annars också kall av mig. Kan dock vara bara den 30 gradiga värmen ute ;) Känner av den där smaken med..

Hur långt in i behandlingen är du?

Jo, jag är på spraydag 10 idag och har blodprov bokat i början av nästa vecka.

Det är varmt ute men jag känner ändå av det. Så massa svala kläder framplockade. ?
  • Starshaped
    frugis skrev 2014-07-23 07:03:16 följande:

Jo, jag är på spraydag 10 idag och har blodprov bokat i början av nästa vecka.

Det är varmt ute men jag känner ändå av det. Så massa svala kläder framplockade. ?

Då ligger vi inte långt efter varann :) Vi är på landet, så här går det att lulla runt lättklädd. Sambon kommentera senast nu på morgonen hur varm jag blivit.

Vart i detta avlånga land bor ni?
Svar på tråden IVF under 2014