• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • bb2014

Nicka, på FET räknar man ju efter mensens sista dag. Medans med ET är det äggplock=v. 2+0

• Nicka

Har en fundering, är de nån mer än jag som har föräldrar eller släkt som bor långt bort och som ännu inte vet om att de är en bebis på väg? Har min pappa 50 mil bort och han vet inget om vårt IVF och han vet inte om att han skall bli morfar..hur berättar man? Känns sådär över telefon men har ju ingen möjlighet att träffa honom...

• Moolie

Väntar på telefontiden imorgon. Vi ska göra vårt andra försök, en FET, under aug eller sept. Den här avslappningen vi fått under sommaren behövde vi. Acceptera och gå vidare. Gråter inte över förlusten längre....

• Nicka

Önskar er lycka till Moolie!!
    Pratade med min pappa igår och berättade för honom att han ska bli morfar :) glad och chockad blev han :)

• Lokattis

Kul att få ge glada besked, Nicka!

Här ska vi på möte med kliniken på fredag inför andra IVF:en (3:e insättningen). Spännande! Hoppas bara att mitt sköldkörtelvärde ligger bra till så att vi inte måste skjuta upp försöket pga det...

• Starshaped
    tintinigbg skrev 2014-08-01 08:57:12 följande:

Starshaped:

Har ett BMI på 32,1. Vilket protokoll kör du? Långa eller korta? Klart att vi kan följas åt

Hej sorry för segt svar :) jag kör det långa :)
  • Lokattis

Efter läkarbesöket på kliniken i fredags bestämdes att vi kör igång med andra försöket på nästa mens, i månadsskiftet augusti/september. Vi kommer att gå ner lite i dos med Gonal F (till 112,5) till att börja med och även pröva att byta från Cetrotide till Orgalutran eftersom jag fick klåda och sveda av Cetrotiden. Preliminärt ÄP v 38

Svar på tråden IVF under 2014