• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Nicka

Vill tipsa om ett program på TV3 play som heter -drömmen om ett barn

• BinniBoo

Nja... skulle jag gå efter senaste mensen skulle BF bli först 2/3. Min testdag var två dagar innan beräknad mens till och med.. de tidigaregjorde min normala cykel. Har hört att man räknar äggplock som ägglossning och det var den 5/6 och enligt FL och BMs uträkning blir BF då 25/2..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • bb2014

Man räknar äggplock som ägglossning (v. 2+0)

Det var någon som förklarade bra varför det blir två datum. Jag får 15/3 på vissa uträkningar och 16/3 på vissa.

• Nicka

Ok är väl kanske lite olika då, jag har räknat som en vanlig graviditet :)

• bb2014

Nicka, hade du gjort FET? För då räknas det ju annorlunda. Annars är äggplock alltid v.2+0 eftersom man vet exakt att befruktningen skedde då.

• Starshaped
    tintinigbg skrev 2014-07-30 20:15:56 följande:

Nu har jag idag varit på Sahlgrenska. Blev lottad in i den grupp i studien som ska göra ivf så snart som möjligt. Första sprejdag blir den 12/8 och beräknad äggplock v 37

Härligt! Då är ni på gång :)

Vad har du för BMI? Läste du var nervös för att hamna i dietgruppen. Det var jag med!! :) men det är nu bland det bästa jag gjort! Hade BMI 30,4 och idag har jag 25. Vore kul att följas åt.

Vi har beräknat äggplock v. 34

:)
  • tintinigbg

Starshaped:

Har ett BMI på 32,1. Vilket protokoll kör du? Långa eller korta? Klart att vi kan följas åt

• Nicka

Gick för skojs skull in på en sida där man beräknar och tog sista mensens första dag och fick fram den 22/2 och carlanderska har räknat ut till den 23/2 så för mej verkar de funka att räkna så. Har räknat så på bägge ivf försöken om jag minns rätt.

• Nicka

De bästa är att fråga på kliniken :)
    Jag funderar lite över kurser som man bör gå, när vi skrev in oss i måndags så fick vi ingen info om detta, är de nått man skall boka själv?

Svar på tråden IVF under 2014