• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Luthien87
    Moolie skrev 2014-08-15 07:52:24 följande:
    Behöver din man plocka ut från bitestikeln eller han lämnar en burk på morgonen? Min man fick extrahera och han har blåmärke än idag... 8 månader senare... :( Och ta nu emot all bedövning du kan få! Om du får ont gör det rejält ont. Om du inte får ont så är det inte hela världen med smärtan efteråt. Så ta vad du kan få! Min man fick extra smärtstillande med sig hem... Det var en otroligt negativ upplevelse för oss... Men det är absolut inte alla det är så för!!

Om vår lilla eskimå inte klarar sig så får vi göra om allt detta igen... Ångest...
    Nej, han har spermier i utlösningen så det "räcker" med att lämna i en burk. Oj, läskigt! 
    Jag lär nog ta allt jag kan få, är ganska "känslig" när det gäller smärta.. 

Än så länge vet vi inte om det blir långa eller korta protokollet, hoppas lite på att få pröva det korta först.  

Håller tummarna för att eskimån fixar detta! Glad
  • Luthien87
    Moolie skrev 2014-08-15 10:58:15 följande:
    Tallriksmodellen och en halvtimmes promenad om dagen sen är du hemma! :) Och bara en portion! :) min svaghet är godis och läsk...! Och den där andra portionen mat... Hahaha! Allting! ;)

Låg på 29,7 i BMI efter mensen nu... Ligger ju på gränsen....
    Är det BMI 30 för att göra IVF där du bor, eller har jag missat ngt? 

I Gbg är det BMI 35 som gäller, konstigt om det skulle skilja så mkt.. 
  • Moolie
    Luthien87 skrev 2014-08-15 17:18:53 följande:

Är det BMI 30 för att göra IVF där du bor, eller har jag missat ngt? 

I Gbg är det BMI 35 som gäller, konstigt om det skulle skilja så mkt.. 

Ingen aning vad som gäller egentligen eftersom vi betalar själva... Så de har säkert inga krav... Har bara läst lite snabbt här på forumet att det ska vara runt 30.

Men det är konstigt att de agerar olika utifrån samma studier...
  • Luthien87
    Moolie skrev 2014-08-15 22:24:31 följande:
    Ingen aning vad som gäller egentligen eftersom vi betalar själva... Så de har säkert inga krav... Har bara läst lite snabbt här på forumet att det ska vara runt 30.

Men det är konstigt att de agerar olika utifrån samma studier...
    Okey, ja märkligt. Jag har väl BMI runt 29 just nu, lite semesterkilon som håller på att försvinna. När jag försöker tappa lite i vikt så undviker jag kolhydrater (typ bröd, potatis), oftast kan man ju tappa 1-2 kg i bara vätska på en vecka av att undvika sådant. 

Sitter och läser om IVF på sjukhusets hemsida (för 511e gången typ), nån som är några bra sidor lagrade för just IVF, ICSI, som ni vill dela med er av? Känns som att jag har googlat sönder mig.. 
  • Moolie
    Luthien87 skrev 2014-08-16 14:42:44 följande:

Okey, ja märkligt. Jag har väl BMI runt 29 just nu, lite semesterkilon som håller på att försvinna. När jag försöker tappa lite i vikt så undviker jag kolhydrater (typ bröd, potatis), oftast kan man ju tappa 1-2 kg i bara vätska på en vecka av att undvika sådant. 

Sitter och läser om IVF på sjukhusets hemsida (för 511e gången typ), nån som är några bra sidor lagrade för just IVF, ICSI, som ni vill dela med er av? Känns som att jag har googlat sönder mig.. 

Jag läste många engelska forskningsrapporter. :) Har inga direkta tips... Amerikaner betalar ju för sin sjukvård helt själva. Så deras forskning har jag inbillat mig är bättre än svensk (som publiceras).

Ja, jag gick upp 6 kg på IVFen... 10kg på att bli sambo och 5kg av bara farten...! :/ Ska börja simma i veckan. :) Ska bli skönt!!
  • Luthien87
    Moolie skrev 2014-08-16 15:16:41 följande:
    Jag läste många engelska forskningsrapporter. :) Har inga direkta tips... Amerikaner betalar ju för sin sjukvård helt själva. Så deras forskning har jag inbillat mig är bättre än svensk (som publiceras).

Ja, jag gick upp 6 kg på IVFen... 10kg på att bli sambo och 5kg av bara farten...! :/ Ska börja simma i veckan. :) Ska bli skönt!!
    Okey, får googla lite till då  

Oj då, jag har nog lite sambokilon jag med, de kommer tillbaka så fort jag slutar träna regelbundet (som man gärna gör när man har semester).
    Låter skönt med simning, har varit lite sugen på att börja med det jag med! 
    Mitt gym har nyss börjat med Kettlebell-klasser, så det skall jag börja med  
    Läs gärna min blogg: langtanefterbebis.se
  • Shatiri
    Moolie skrev 2014-08-15 10:58:15 följande:

Tallriksmodellen och en halvtimmes promenad om dagen sen är du hemma! :) Och bara en portion! :) min svaghet är godis och läsk...! Och den där andra portionen mat... Hahaha! Allting! ;)

Låg på 29,7 i BMI efter mensen nu... Ligger ju på gränsen....

Jo det är väl lite så men det är svårt att inte vilja göra mer.Sen kanske det beror på att vi inte har något svar på varför det inte fungerar att jag läser så mycket råd hit och dit.

Har också läst att det skiljer i bmi på olika kliniker.
  • Tiana

Här har det hänt en del sen sist! Jag har inte varit inne på sidan på ett bra tag, ledsnade helt när jag inte fick min utlovade remiss i våras. Jag har genomgått en ny operation i sommar där de tog ut cystor och rättade till annat. Har återbesök på torsdag, och ser allt bra ut så är jag lovad remiss (igen). Tänt att fyra dagar kan kännas så evighetslångt! Flört

• Nickidocka
    Starshaped skrev 2014-08-17 20:06:02 följande:

Wii äggplock imorgon!!!! Vårt första, är superduperjättenervös! :)

Hoppas det går bra, ska tänka på dig imorgon. LYCKA TILL!!
Svar på tråden IVF under 2014