• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-18 20:25:20 följande:

Åter igen, förkortningar har jag dålig koll på.. VUL har jag koll på, men FET? :)

Usch! Jobbigt! Missfall är en stor skräck! Kram!

Ja, FET är just fryst embryo. :)

Jo, det är tufft... Och det smärtar i underlivet med... På högersidan på något sätt... Svårt att förklara... Men nu har jag varit "icke gravid" i fem månader... Så de får kanske kolla upp hur det står till där nere nu...!

Var är du/ni i karusellen...?

Kram !
  • Lokattis

I slutet av augusti, eller möjligen någon dag in i september, startar vi vårt andra IVF-försök. Jag blev ju gravid på andra insättningen på första IVF-försöket men det hela slutade i uteblivet missfall i vecka 12. Då hade fostret varit dött sedan vecka 9 ungefär... Helt fruktansvärt. Dessutom så dog min mamma någon månad innan, våren och början av sommaren var inte så rolig...

Men nu har vi försökt ladda om, dessutom har jag fått börja med medicin mot underproduktion av sköldkörtelhormon (hypotyreos). Hypotyreos kan tydligen bidra till att kvinnan kan ha svårt att bli gravid, så nu håller vi tummarna! Hypotyreosen fick fart av graviditeten, men troligtvis har jag legat länge på gränsen eftersom en del symtom som jag haft lääääänge försvann efter bara några dagar med medicinen...

• Nicka

Tack! Blir mer och mer nervös, jobbigt att veta att de finns dom som går omkring med ett dött foster i flera veckor :( känner mej just nu inte så gravid.. "Bara" mage som växer. Har försökt intala mej själv att är nått fel så blir de mf men så verkar de ju inte vara för en del :( å vad jag längtar o inte längtar tills i em..

• Moolie
    Nicka skrev 2014-08-19 07:14:47 följande:

Tack! Blir mer och mer nervös, jobbigt att veta att de finns dom som går omkring med ett dött foster i flera veckor :( känner mej just nu inte så gravid.. "Bara" mage som växer. Har försökt intala mej själv att är nått fel så blir de mf men så verkar de ju inte vara för en del :( å vad jag längtar o inte längtar tills i em..

Begär extra ultraljud!! Vi fick fyra inom loppet av 12 veckor!
  • Speck

Nicka: spännande med kub-test imorgon! Det kommer gå bra ska du se! Så vi har redan en gravid i tråden, härligt :)

• Speck

Star-shaped : grattis till lyckat äggplock! 10 ägg är ju inte alls illa! Var alla mogna? På mitt förra äp fick de ut 9, varav 7 mogna, 5 blev befruktade och bara två dög till återföring. Men det andra blev min son!

• Speck

Kom på du kanske inte vet mognad förrän om två dagar vid återföring.. Man glömmer fort hur det var.

• Moolie

Börjar kissa på stickan imorgon! 2-5 dagar till ägglossning tror vi. Sedan 6-7 dagar innan återföring. Nu går det undan! Skönt att slippa hormonerna denna gången!!

• Starshaped
    Speck skrev 2014-08-19 13:25:55 följande:

Star-shaped : grattis till lyckat äggplock! 10 ägg är ju inte alls illa! Var alla mogna? På mitt förra äp fick de ut 9, varav 7 mogna, 5 blev befruktade och bara två dög till återföring. Men det andra blev min son!

Tack! :)

Var så nyfiken att jag ringde och frågade idag.. Vi har just nu 4 st jättefint befruktade ägg av de 10 vi fick ut igår, känns helt UNDERBART! :)
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-18 22:29:30 följande:

Ja, FET är just fryst embryo. :)

Jo, det är tufft... Och det smärtar i underlivet med... På högersidan på något sätt... Svårt att förklara... Men nu har jag varit "icke gravid" i fem månader... Så de får kanske kolla upp hur det står till där nere nu...!

Var är du/ni i karusellen...?

Kram !

Håller tummarna för er! :) det är en jättejobbigt karusell detta med IVF. Men förhoppningsvis värt det i slutändan. Lyckas vi! Så glömmer vi nog rätt snabbt allt det jobbiga :D

Vi ska ge oss på vårt första IVF- försök imorgon..

Plockade ut 10 ägg igår, varav 4 st var jättefint befruktade enligt barnmorskan, när jag ringde och frågade idag :)

Kramkram!
Svar på tråden IVF under 2014