• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • MyLudvig14
    Starshaped skrev 2014-08-17 20:06:02 följande:
    Wii äggplock imorgon!!!! Vårt första, är superduperjättenervös! :)
    Lycka till :) det kommer gå bra! jag var sjuuukt nervös inför mitt första äggplock ( har gjort två nu ) det var faktiskt hur smidigt som helst. Ont gjorde det inte heller :) 
  • tungmetall
    Starshaped skrev 2014-08-17 20:06:02 följande:

Wii äggplock imorgon!!!! Vårt första, är superduperjättenervös! :)

Lycka till! Om det gör ont, var inte rädd för att säga till. Jag gjorde inte det första gången så det gjorde apont, nästa gång sa jag till så fort det gjorde lite ont o fick smärtstillande så då gjorde det inte så ont.
  • Starshaped
    tungmetall skrev 2014-08-17 23:20:54 följande:

Lycka till! Om det gör ont, var inte rädd för att säga till. Jag gjorde inte det första gången så det gjorde apont, nästa gång sa jag till så fort det gjorde lite ont o fick smärtstillande så då gjorde det inte så ont.

Tack, för rådet. Ska absolut säga till om jag känner obehag. Kram
  • Speck

Hej, jag hoppar in här också om jag får. Jag har ett barn sen tidigare, som kom till genom IVF och nu drar vi igång med syskonförsök. Vi ska på konsultation på torsdag. Går på fertilitetscentrum Stockholm. Spännande och nervöst!

• Moolie
    Speck skrev 2014-08-18 11:25:49 följande:

Hej, jag hoppar in här också om jag får. Jag har ett barn sen tidigare, som kom till genom IVF och nu drar vi igång med syskonförsök. Vi ska på konsultation på torsdag. Går på fertilitetscentrum Stockholm. Spännande och nervöst!

Skönt att ni lyckats en gång tidigare! Vi får hålla tummarna att det går lika "lätt" denna gången! 
  • Starshaped

Allt gick fint idag med äggplock, 10 st ägg blev det. Blir återinsättning på onsdag, nu håller vi tummarna att flera av dom blir befruktade och mår fint :)

• Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-18 13:57:26 följande:

Allt gick fint idag med äggplock, 10 st ägg blev det. Blir återinsättning på onsdag, nu håller vi tummarna att flera av dom blir befruktade och mår fint :)

Åh! Kommer ihåg känslan!! Avundsjuk!! :))

Hur känns det??
Svar på tråden IVF under 2014