• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-18 16:18:12 följande:

Åh! Kommer ihåg känslan!! Avundsjuk!! :))

Hur känns det??

:)

Är öm nu när värktabletterna börjar gå ur, men mest lättad och glad att det gick så bra allting och att antalet ägg blev högre än vi väntat! Känner förväntan och hoppfullhet! :)

Vart befinner ni er i IVF-karusellen?

• Nicka

Grattis till tio ägg starshaped :) önskar er ett stort lycka till på onsdag!!

Idag känner jag mej väldigt nervös, ringde från ultraljudsmottagningen idag och undrade om vi kunde komma imon istället för på onsdag för att göra KUB...

• Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-18 16:37:03 följande:

Är öm nu när värktabletterna börjar gå ur, men mest lättad och glad att det gick så bra allting och att antalet ägg blev högre än vi väntat! Känner förväntan och hoppfullhet! :)

Vart befinner ni er i IVF-karusellen?

Jag ska på VUL imorgon för att se när vi ska göra vår FET. :) Så långt är vi denna gången.

Förra ICSI försöket slutade i ett missfall i v10. Otroligt tufft. Min man är vasektomerad och jag har aldrig försökt bli gravid tidigare. Jag var inte alls beredd på det...
  • Starshaped
    Nicka skrev 2014-08-18 18:52:28 följande:

Idag känner jag mej väldigt nervös, ringde från ultraljudsmottagningen idag och undrade om vi kunde komma imon istället för på onsdag för att göra KUB...

Tack! <3

Dålig på förkortningar.. KUB? :)
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-18 19:37:02 följande:

Jag ska på VUL imorgon för att se när vi ska göra vår FET. :) Så långt är vi denna gången.

Förra ICSI försöket slutade i ett missfall i v10. Otroligt tufft. Min man är vasektomerad och jag har aldrig försökt bli gravid tidigare. Jag var inte alls beredd på det...

Åter igen, förkortningar har jag dålig koll på.. VUL har jag koll på, men FET? :)

Usch! Jobbigt! Missfall är en stor skräck! Kram!
  • Starshaped
    Nicka skrev 2014-08-18 21:15:31 följande:

Frozen embryo transfer om jag inte minns fel :)

Ahaaaaa :D
  • Lokattis
    Nicka skrev 2014-08-18 18:52:28 följande:

Lycka till på KUB!
  • Lokattis
    Starshaped skrev 2014-08-18 13:57:26 följande:

Allt gick fint idag med äggplock, 10 st ägg blev det. Blir återinsättning på onsdag, nu håller vi tummarna att flera av dom blir befruktade och mår fint :)

Grattis!
Svar på tråden IVF under 2014