• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • plopp76
    Nicka skrev 2014-08-19 17:48:25 följande:

De som jag varit så rädd för har nu hänt, vår lilla Snottis har inte växt sen vecka 9 skulle varit i vecka 14 idag....imorgon åker vi in för att framkalla missfall, hur fan skall jag/vi orka att resa oss igen?! Detta är en mardröm

Jag lider så med dig! Tänker på dig och din sambo och hoppas att det går "bra" idag.

Jag följer er här inne även om jag inte skriver så mycket... Vi ska börja med IVF i september och jag är både förväntansfull och lite rädd. Men det ska nog gå bra bara vi kommer igång.

Ni alla är såna kämpar och jag hittar styrka i er ska ni veta!!!
  • Moolie
    Emmaaa1984 skrev 2014-08-20 08:05:11 följande:

Vi ska göra vårat andra FET nu på fredag. Är på vårat första ivf, blev inget ET pga risken för överstimulering. De plockade 31 ägg, 7 stycken fick vi i frysen. Första FET lyckades alltså inte, började blöda redan på rd 6.

Jisses vilken skörd!
  • Starshaped

Om ca en timme är det dags för vårt allra första IVF-försök. 4 fina ägg ligger och väntar på oss på Huddinge. Ett av dessa kan vara vårt guldägg, behöver jag ens säga att vi är förväntansfulla och n e r v ö s a? :)

• Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-20 12:55:19 följande:

Om ca en timme är det dags för vårt allra första IVF-försök. 4 fina ägg ligger och väntar på oss på Huddinge. Ett av dessa kan vara vårt guldägg, behöver jag ens säga att vi är förväntansfulla och n e r v ö s a? :)

Hur gick det?? :D
  • Supers
    Nicka skrev 2014-08-19 17:48:25 följande:

De som jag varit så rädd för har nu hänt, vår lilla Snottis har inte växt sen vecka 9 skulle varit i vecka 14 idag....imorgon åker vi in för att framkalla missfall, hur fan skall jag/vi orka att resa oss igen?! Detta är en mardröm

Nä usch :( vad tråkigt att höra. Stora varma kramar till er <3
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-20 13:21:43 följande:

Hur gick det?? :D

Det gick fint, ett ägg till "ugnen", ett till frysen och två på fortsatt odling :)

Känns härligt och konstigt på samma gång! Vi fick se ägget och det kändes helt overkligt :)

Nu får vi leva på hoppet ett tag och försöka få veckorna att gå fram till grav.testet.
  • Nicka

Ligger nu här hemma med fruktansvärda smärtor och blödning :( vi beslutade oss för att åka hem ca en och en halv timme efter att jag fått tabletterna då de inte hände så mycke på sjukhuset.. Känns för jävligt detta :(

Härligt starshaped önskar er all lycka till!

• Starshaped
    Nicka skrev 2014-08-20 17:44:27 följande:

Ligger nu här hemma med fruktansvärda smärtor och blödning :( vi beslutade oss för att åka hem ca en och en halv timme efter att jag fått tabletterna då de inte hände så mycke på sjukhuset.. Känns för jävligt detta :(

Härligt starshaped önskar er all lycka till!

Styrkekramar och massa kärlek till er!
  • Speck

Star-shaped : åh ser fram emot vår tur för återföring! Håller tummarna för er nu!

Svar på tråden IVF under 2014