• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Speck

Star-shaped : vi va på kliniken idag och det bestämdes att vi ska göra långa protokollet denna gång med eftersom det gick bra förra gången. Spraystart är om 11 dagar! Spännande och nervöst på samma gång!

• Starshaped
    Speck skrev 2014-08-21 23:25:55 följande:

Star-shaped : vi va på kliniken idag och det bestämdes att vi ska göra långa protokollet denna gång med eftersom det gick bra förra gången. Spraystart är om 11 dagar! Spännande och nervöst på samma gång!

Wii! Härligt! :) gooo fooor it! 11 dagar är inte lång tid alls, spännande!

Håller alla tummar och tår att allt går lika bra denna gång <3
  • tintinigbg

Pratade med bm idag. Har sprayat med suprecur nu i 11 dagar. Fick idag en blödning. Så på onsdag den 27 så ska jag börja med injektionerna. Mår inte alls bra av sprayen så längtar till onsdag då jag ska börja med injektioner. Har börjat pirra lite i magen nu. Det närmar sej mer och mer för vårt 1:a försök. Vet ju inte alls vad som kommer att hända.

• Lokattis
    tintinigbg skrev 2014-08-22 13:39:31 följande:

Pratade med bm idag. Har sprayat med suprecur nu i 11 dagar. Fick idag en blödning. Så på onsdag den 27 så ska jag börja med injektionerna. Mår inte alls bra av sprayen så längtar till onsdag då jag ska börja med injektioner. Har börjat pirra lite i magen nu. Det närmar sej mer och mer för vårt 1:a försök. Vet ju inte alls vad som kommer att hända.

Spännande! Vi kommer att börja med sprutorna i början av september för vårt andra försök, så då kommer vi att ligga rätt nära varandra i tid.
  • Nicka

Inte så bra.. Åkt på en förkylning med hosta, halsont och feber är precis som om kroppen släppte allt :( idag kör de dessutom i magen "suck" vill bara sova!

• Moolie
    Nicka skrev 2014-08-23 09:10:46 följande:

Inte så bra.. Åkt på en förkylning med hosta, halsont och feber är precis som om kroppen släppte allt :( idag kör de dessutom i magen "suck" vill bara sova!

Usch så jobbigt!! :((
  • Starshaped
    Luthien87 skrev 2014-08-21 22:23:10 följande:

I måndags var jag och min kille på kliniken och planerade vår första IVF-behandling. Väntar nu på att nästa mens skall komma och sen kör vi igång (bör komma runt 5/9). Kommer att köra långa protokollet. Beräknad spraydatum är 26/9 och om allt går som det ska så sätter vi in ett embryo runt v 43

Härligt! Snart dags! Det är en hääääärlig känsla :) håller tummar och tår för er! :)
  • Starshaped
    Nicka skrev 2014-08-23 09:10:46 följande:

Baraviljakramaomochöverrösamedomtanke!
  • Tjejj

Halloj =) Jag hoppar in här och frågar er också (har skrivit i tråden om tolka test också). Jag är på ruvardag 9 med ett tvådagars.

Igår sent på kvällen tjuvtestade jag och fick PLUS tror jag!! Men det var också med ett horisontellt streck som gjorde mig osäker på om testet var felaktigt, typ att det kommit kiss över den där markeringen. Inte så lätt att se alla gånger ju. Kan det ge falskt utslag då? Kontrollstrecket syntes som det skulle.

Testade imorse igen, och blankt den här gången. :( Det där smutsstrecket på testet jag tog igår är borta nu och man ser bara ett fint plus, inte superotydligt heller. VAD betyder detta tror ni?

Svar på tråden IVF under 2014