• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Tjejj
    Tjejj skrev 2014-08-23 11:54:48 följande:

Halloj =) Jag hoppar in här och frågar er också (har skrivit i tråden om tolka test också). Jag är på ruvardag 9 med ett tvådagars.

Igår sent på kvällen tjuvtestade jag och fick PLUS tror jag!! Men det var också med ett horisontellt streck som gjorde mig osäker på om testet var felaktigt, typ att det kommit kiss över den där markeringen. Inte så lätt att se alla gånger ju. Kan det ge falskt utslag då? Kontrollstrecket syntes som det skulle.

Testade imorse igen, och blankt den här gången. :( Det där smutsstrecket på testet jag tog igår är borta nu och man ser bara ett fint plus, inte superotydligt heller. VAD betyder detta tror ni?

Och just det, otrivelle-sprutan är ur kroppen sedan ett par dagar tillbaka så den ska det inte kunna vara.
  • Starshaped
    Tjejj skrev 2014-08-23 11:54:48 följande:

Halloj =) Jag hoppar in här och frågar er också (har skrivit i tråden om tolka test också). Jag är på ruvardag 9 med ett tvådagars.

Igår sent på kvällen tjuvtestade jag och fick PLUS tror jag!! Men det var också med ett horisontellt streck som gjorde mig osäker på om testet var felaktigt, typ att det kommit kiss över den där markeringen. Inte så lätt att se alla gånger ju. Kan det ge falskt utslag då? Kontrollstrecket syntes som det skulle.

Testade imorse igen, och blankt den här gången. :( Det där smutsstrecket på testet jag tog igår är borta nu och man ser bara ett fint plus, inte superotydligt heller. VAD betyder detta tror ni?

Haha! Kan man tjuvtesta? :) är vårt första försök detta och tiden fram till testdagen känns som en eeeeeeevighet :) vi har ett tvådagars med, men bara ruvdag 3 än så länge ..

Känner du nån symtom annars? Eller är det för tidigt även för dig? :) Kram!
  • Luthien87
    Starshaped skrev 2014-08-23 11:12:25 följande:
    Härligt! Snart dags! Det är en hääääärlig känsla :) håller tummar och tår för er! :)
    Ja det är helt underbart! Vi längtar så! Tack! Glad
    Läs gärna min blogg: langtanefterbebis.se
  • Lokattis
    Nicka skrev 2014-08-23 09:10:46 följande:

Inte så bra.. Åkt på en förkylning med hosta, halsont och feber är precis som om kroppen släppte allt :( idag kör de dessutom i magen "suck" vill bara sova!

Allt kommer på en gång, så typiskt... Ta hand om dig.
  • Speck

Star-shaped : visst kan man testa före men det kan ge falskt positivt iom hormonerna vi får så därför rekommenderar de att man väntar. Jag tjuvtestade dock båda gångerna runt bim.

• Mallan82

Hej!

Ni som sprayat med Synarel, kan ni hjälpa mig? Jag tycker att spraydosen som kommer är ganska liten och är lite orolig att flaskan sprayar för lite... jag jämför med en ny vanlig nässpraysflaska. Hur har ni upplevt det, har det kommit mkt vätska som ni känt tydligt eller som för mig, ganska svagt och knappt kännbar vätska?

Hopps nån kan hjälpa mig! Tack på förhand!!

• Hoppitossa34

Hej!

Jag är alldeles ny här i tråden. Det blev bestämt igår att jag och min sambo ska prova en homonstimulering på mig (korta protokollet) och förhoppningsvis få ut ägg som kan befruktas och stoppas i frysen. Jag fick vid utredning av menstruatinsproblem veta att jag har vääääääldigt lågt AMH. Det kom som en chock. Jag är 35 år, men trodde att jag och mina sambo hade några år på oss att skaffa barn. Vårt förhållande är för nytt och av olika anledningar är vi (speciellt han) inte redo att bli föräldrar ännu. Vi har efter mycket tänkande bestämt oss att försöka "rädda" framtiden genom att frysa ner embryon. Själv är jag tveksam hur det kommer gå. Rädd att det inte ska bli några ägg. Jag ska börja med sprutor dag två i min kommande menscykel. På senare tid har jag haft 40-55 dagar mellan cyklerna...så det kanske blir om så många dagar jag börjar. Har idag tagit min första tablett av Levaxin också...eftersom läkaren tyckte jag hade lite underfunktion på sköldkörteln.  

Är lite nervös och ska läsa igenom denna tråd och se om ni tjejer med massa erfarenhet har tips o trix att komma med.

Jo....ni som har lågt AMH och gör ivf...har ni lågt FSH eller även högt där? Jag blev förvånad att mitt FSH var lågt, under 5. Var säker på att jag var nära klimakteriet så som min mens hållit på. Detta prov togs på dag 1 i menscykeln. Brukar inte det oftast tas på dag 3? Min läkare sa att dag 1-3 funkar att kolla FSH.

• Mallan82
    Mallan82 skrev 2014-08-23 20:10:49 följande:

Hej!

Ni som sprayat med Synarel, kan ni hjälpa mig? Jag tycker att spraydosen som kommer är ganska liten och är lite orolig att flaskan sprayar för lite... jag jämför med en ny vanlig nässpraysflaska. Hur har ni upplevt det, har det kommit mkt vätska som ni känt tydligt eller som för mig, ganska svagt och knappt kännbar vätska?

Glöm detta! Hittade till slut broschyren om sprayen och insåg att jag missat själva "aktiveringen" av flaskan... bättre lycka imorgon!Skäms
  • Starshaped
    Mallan82 skrev 2014-08-23 20:10:49 följande:

Hej!

Har du "sprutat igång" den? Innan man börjar använda den ska man spraya 5-6 ggr i luften. Annars kontakta de som skrivit ut den, och berätta. Så får de skriva ut ny :)
  • Starshaped

Någon mer än jag som "ruvar" och använder Lutinius-vaginaltabletter?

Har så ömma bröst till och från, är det pga sprutorna tidigare eller tablettena jag tar nu?

Är bara på ruvdag 3...

Svar på tråden IVF under 2014