• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • tungmetall
    Starshaped skrev 2014-08-23 22:34:18 följande:

Någon mer än jag som "ruvar" och använder Lutinius-vaginaltabletter?

Har så ömma bröst till och från, är det pga sprutorna tidigare eller tablettena jag tar nu?

Är bara på ruvdag 3...

Lutinus gjorde att jag fick massa gravidsymtom. Mådde illa, humöret vi upp och ner och var svullen. Så det är nog det du känner än så länge.
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-23 22:34:18 följande:

Någon mer än jag som "ruvar" och använder Lutinius-vaginaltabletter?

Har så ömma bröst till och från, är det pga sprutorna tidigare eller tablettena jag tar nu?

Är bara på ruvdag 3...

Det är pga båda! Jag hade OTROLIGT mycket känningar! Mer än normalt eftersom man inte ska känna sig gravid SÅ tidigt.
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-24 07:49:50 följande:

Det är pga båda! Jag hade OTROLIGT mycket känningar! Mer än normalt eftersom man inte ska känna sig gravid SÅ tidigt.

Skönt att höra att inte bara jag upplevt detta :) Tackkram! :)
  • Mallan82
    Starshaped skrev 2014-08-23 21:20:32 följande:
    Har du "sprutat igång" den? Innan man börjar använda den ska man spraya 5-6 ggr i luften. Annars kontakta de som skrivit ut den, och berätta. Så får de skriva ut ny :)
    Nä, det var just det jag missat... märkte det senare :) Tack!
  • Starshaped
    tungmetall skrev 2014-08-23 22:46:05 följande:

Lutinus gjorde att jag fick massa gravidsymtom. Mådde illa, humöret vi upp och ner och var svullen. Så det är nog det du känner än så länge.

Idag fick jag känna av humöret också! :) skönt att höra att det kan vara såhär av Lutinus.. Letar ju såklart efter alla tecken man kan, att vi har lyckats! :)
  • tintinigbg

Har en liten fråga angående vad som är bra att äta? Äggplock v 37. Ska man dra ner på kaffe mm.

• Nicka

Jag har inte fått några ordinationer angående mat eller så,tror på att leva som vanligt visst man behöver ju inte överdriva :) tycker man ska kunna unna sig lite för de är ju en stor process och mycke man ska igenom. Lycka till!!

• Speck

Asså jag läste just på fertilitetscentrums hemsida och jag läste om livsstilsfaktorer, att jag som kvinna ska dra ner på kaffe och alkohol för att öka chansen för graviditet. Jag tänkte egentligen ändra livsstil i samband med behandlingsstart men jag kanske redan är "för sent ute"?

Och min man har rökt en del senaste året men nästan slutat och har tuggat nikotintuggummin istället och jag tänkte att "han röker ju iaf inte", men så läste jag att själva nikotinet orsakar sämre spermier och ökar risk för kromosomfel.

Skit också! Vad modstulen jag känner mig.

• Moolie
    tintinigbg skrev 2014-08-24 20:17:58 följande:

Har en liten fråga angående vad som är bra att äta? Äggplock v 37. Ska man dra ner på kaffe mm.

Skippa Kaffe och nikotin, 30 min motion varje dag och gå efter tallriksmodellen när du äter. :)
Svar på tråden IVF under 2014