• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Cyanea
    Starshaped skrev 2014-08-24 16:10:30 följande:
    Idag fick jag känna av humöret också! :) skönt att höra att det kan vara såhär av Lutinus.. Letar ju såklart efter alla tecken man kan, att vi har lyckats! :)
    Rent hormonellt är du ju gravid, så det är klart att kroppen känner av det ;) Lutinus är ju samma hormon som du skulle fått vid en naturlig graviditet. Det vi ruvare väntar på är väl snarare om graviditeten håller eller inte. Jag menar, embryot finns där, hormonerna finns där...! 
  • Starshaped
    Cyanea skrev 2014-08-25 11:36:27 följande:

Rent hormonellt är du ju gravid, så det är klart att kroppen känner av det ;) Lutinus är ju samma hormon som du skulle fått vid en naturlig graviditet. Det vi ruvare väntar på är väl snarare om graviditeten håller eller inte. Jag menar, embryot finns där, hormonerna finns där...! 

Vet det finns ett litet embryo där, men samtidigt är det lite svårt att greppa :) men du har så rätt, har man gjort IVF så är man ju faktiskt gravid, och sen är det upp till kroppen att bestämma om det blir en fullgången graviditet. Men ändå, det känns overkligt :)
  • Speck
    Moolie skrev 2014-08-25 07:03:55 följande:

Man är aldrig för sent ute! :)

Sant! :) Började idag!

Star-shaped : när är td?
  • Cyanea
    tintinigbg skrev 2014-08-24 20:17:58 följande:

Har en liten fråga angående vad som är bra att äta? Äggplock v 37. Ska man dra ner på kaffe mm.

Inget särskilt, men nikotin är som de andra redan sagt en vanlig bov man ska undvika, både för äggens och din egen skull. Man ska äta Folsyra (om du inte redan gör det). Personligen blev jag ganska påverkad av alla hormoner jag fått i mig, mina tarmar fick spelet, så det kan vara extra bra att INTE göra några ändringar i kosten just då. Sen hade jag lite större problem i och med att jag blev överstimulerad, men normalt sett ska du inte bli så påverkad. 

Kul med ÄP v. 37, lycka till! :D 
  • Cyanea
    Starshaped skrev 2014-08-25 17:16:20 följande:
    Vet det finns ett litet embryo där, men samtidigt är det lite svårt att greppa :) men du har så rätt, har man gjort IVF så är man ju faktiskt gravid, och sen är det upp till kroppen att bestämma om det blir en fullgången graviditet. Men ändå, det känns overkligt :)
    Visst gör det. På ett skrämmande, underbart, obehagligt, magiskt och frustrerande sätt ;) Ibland tänker jag på det som "vårt första riktiga försök", vilket är lite puckat... Som att man inte redan känner pressen ;) 
  • dumdummast

Hejsan.

Vi ska också börja med ivf så småningom här under hösten. Väntar på att bli kallad.

Jag har en fundering, har försökt googla mest av nyfikenhet så jag undrar för oss som får landstings betalt försök vad medicinen kostar?!

Hoppas någon kan svara.

Kram och lycka till alla :)

• Nickidocka

Jag har en fundering, har försökt googla mest av nyfikenhet så jag undrar för oss som får landstings betalt försök vad medicinen kostar?!

Hoppas någon kan svara.

Kram och lycka till alla :)

[/quote]

Den kostar 2100 sen går högkostnadsskyddet in. Så egentligen kostar det mer men du behöver inte betala mer än så.

• dumdummast
    Nickidocka skrev 2014-08-25 23:31:55 följande:

Oj vad konstigt det blev. Svaret är till dig dumdummast. 2100kr ;)

Tack så mycket för svaret, hittar det ingenstans. :)
  • Starshaped
    Cyanea skrev 2014-08-25 19:14:40 följande:

Visst gör det. På ett skrämmande, underbart, obehagligt, magiskt och frustrerande sätt ;) Ibland tänker jag på det som "vårt första riktiga försök", vilket är lite puckat... Som att man inte redan känner pressen ;) 

Haha! Vi tänker precis likadant här, efter så många månader, ja år med den där jävla mensen som kom gång på gång trots alla försök. Så är det här ju vårt första riktiga försök. Embryot är redan där det ska vara, och nu kan vi bara hoppas det "hänger" kvar där! :)

Vilken ruvdag är du/ni på? :) Kram!
Svar på tråden IVF under 2014