• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Cyanea
    Starshaped skrev 2014-08-26 06:55:45 följande:
    Haha! Vi tänker precis likadant här, efter så många månader, ja år med den där jävla mensen som kom gång på gång trots alla försök. Så är det här ju vårt första riktiga försök. Embryot är redan där det ska vara, och nu kan vi bara hoppas det "hänger" kvar där! :)

Vilken ruvdag är du/ni på? :) Kram!
    Ja, och det är så läskigt. Det är första provet på om kroppen klarar en graviditet. Eller, för oss i alla fall eftersom förklaringen varit att makens spermier är få och förmodligen inte lyckats ta sig hela vägen fram. Nu hänger det på mig igen. 

Jag har kollat runt på nätet efter hur man räknar, men blir mindre och mindre klok på det ;) Vår läkare kallade dagen för återföreningen för RD1, så vi följer hennes räkning. Dock verkar de flesta andra köra dagen efter som RD1. Med vår läkares räkning är jag på RD10 idag. Du var på RD6, eller? :) Kram! 
  • Starshaped
    Cyanea skrev 2014-08-26 10:23:09 följande:

Ja, och det är så läskigt. Det är första provet på om kroppen klarar en graviditet. Eller, för oss i alla fall eftersom förklaringen varit att makens spermier är få och förmodligen inte lyckats ta sig hela vägen fram. Nu hänger det på mig igen. 

Jag har kollat runt på nätet efter hur man räknar, men blir mindre och mindre klok på det ;) Vår läkare kallade dagen för återföreningen för RD1, så vi följer hennes räkning. Dock verkar de flesta andra köra dagen efter som RD1. Med vår läkares räkning är jag på RD10 idag. Du var på RD6, eller? :) Kram! 

Precis! Första r i k t i g a försöket, känns övermäktigt :) här hänger det på mig, har PCO med väldigt oregelbunden mens som följd. Sambon har blivit OK stämplad. Så vi hoppas såklart på att det bara var problemet, att ägget och spermierna aldrig lyckades mötas eftersom jag inte ens vet om jag hade riktig ägglossning. Nu ska just den delen vara fixad, och vi hoppas innerligt att det lilla instoppade livet hänger kvar där inne och mår gott :)

Jadå, det där är ett kapitel för sig! :) Ja, jag tror det? :) jag räknar idag som ruvdag 6, då vi satte in i onsdags (20 aug) Använder du dig av några appar för att följa "graviditeten"? :)

Kram!
  • Starshaped

Wiiii idag fick vi veta att tre av våra fyra befruktade ägg har klarat sig! Ett är redan återinsatt och mår förhoppningsvis bra.. Två ligger nu i frysen och väntar.. Haha! Utan att ta ut nåt i förskott nu, men hur övertalar man sambon att det ska bli tre barn och inte planerade två? Eller är det bara jag som redan nu undrar vad det är för underverk som ligger där i frysen och bara väntar? :)

• Moolie
    tintinigbg skrev 2014-08-27 14:56:10 följande:

Jippi äntligen dags för injektioner. Har sprayat sen den 12.

Yayyy!! :D
  • Starshaped

Vilken ruvdag kan man sluta känna biverkningar av sprutor och litinius tabletterna?

Har tidigare haft ömma bröst, men det har minskat nu.. Är på ruvdag 7...

Är rädd att bristen på "känningar" betyder att vi misslyckats!

• Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-27 21:26:40 följande:

Vilken ruvdag kan man sluta känna biverkningar av sprutor och litinius tabletterna?

Har tidigare haft ömma bröst, men det har minskat nu.. Är på ruvdag 7...

Är rädd att bristen på "känningar" betyder att vi misslyckats!

Tycker det går lite från dag till dag...! Och vaggisarna underlättar ju inte direkt. Och kag har för mig att äggen växer även när man slutat ta dem. För jag hade i närheten av två handbollar till äggstockar!
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-27 21:35:46 följande:

Tycker det går lite från dag till dag...! Och vaggisarna underlättar ju inte direkt. Och kag har för mig att äggen växer även när man slutat ta dem. För jag hade i närheten av två handbollar till äggstockar!

Så det finns hopp än?

Tycker denna period är jobbig, ovisshet och man (jag) går och känner efter på tok för mycket! Hur mår du idag? <3

Kram!
  • Starshaped
    Speck skrev 2014-08-25 19:01:12 följande:

Sant! :) Började idag!

Star-shaped : när är td?

6 september :)
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-27 22:12:13 följande:

Så det finns hopp än?

Tycker denna period är jobbig, ovisshet och man (jag) går och känner efter på tok för mycket! Hur mår du idag? <3

Kram!

Det finns verkligen hopp!! Små blödningar är också normalt! Och man ska inte glömma att 30% av alla kvinnor har fullskaliga blödningar under hela sin graviditet! :) Testdagen är viktig!!
Svar på tråden IVF under 2014