Cyanea skrev 2014-08-26 10:23:09 följande:
Ja, och det är så läskigt. Det är första provet på om kroppen klarar en graviditet. Eller, för oss i alla fall eftersom förklaringen varit att makens spermier är få och förmodligen inte lyckats ta sig hela vägen fram. Nu hänger det på mig igen.
Jag har kollat runt på nätet efter hur man räknar, men blir mindre och mindre klok på det ;) Vår läkare kallade dagen för återföreningen för RD1, så vi följer hennes räkning. Dock verkar de flesta andra köra dagen efter som RD1. Med vår läkares räkning är jag på RD10 idag. Du var på RD6, eller? :) Kram!
Precis! Första r i k t i g a försöket, känns övermäktigt :) här hänger det på mig, har PCO med väldigt oregelbunden mens som följd. Sambon har blivit OK stämplad. Så vi hoppas såklart på att det bara var problemet, att ägget och spermierna aldrig lyckades mötas eftersom jag inte ens vet om jag hade riktig ägglossning. Nu ska just den delen vara fixad, och vi hoppas innerligt att det lilla instoppade livet hänger kvar där inne och mår gott :)
Jadå, det där är ett kapitel för sig! :) Ja, jag tror det? :) jag räknar idag som ruvdag 6, då vi satte in i onsdags (20 aug) Använder du dig av några appar för att följa "graviditeten"? :)
Kram!