• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-28 06:38:12 följande:

Det finns verkligen hopp!! Små blödningar är också normalt! Och man ska inte glömma att 30% av alla kvinnor har fullskaliga blödningar under hela sin graviditet! :) Testdagen är viktig!!

:)

Tack!

Testdagen känns också väldigt lååångt borta.

Men du, hur mår du?

KRAM!
  • Moolie
    Starshaped skrev 2014-08-28 07:07:31 följande:

:)

Tack!

Testdagen känns också väldigt lååångt borta.

Men du, hur mår du?

KRAM!

Ägglossningen är över och det är insättning på lördag! :) Får vi bara hoppas att vår lilla eskimå klarar sig med!
  • Starshaped
    Moolie skrev 2014-08-28 07:14:45 följande:

Ägglossningen är över och det är insättning på lördag! :) Får vi bara hoppas att vår lilla eskimå klarar sig med!

Wiii SPÄNNANDE! :) klart eskimån klarar sig! Kommer gå galant! Lyckokramar till er!
  • Cyanea

Jag tyckte det var märkligt att ingen lagt upp något i tråden, det visade sig att min sida inte längre visar nya meddelanden. Skumt. 

Starshaped: Grattis till fina små eskimåer! Jag brukar tänka att det säkert är lättare att övertala med en liten bebis i famnen ;) Vi hade enorm tur känns det som och fick hela 6 eskimåer till frysen :D Skönt att veta att det finns fler ifall att det inte tar sig ;) 

Jag hade också en "dipp" för några dagar sedan. "Dippen" bestod i att mina överstimuleringssymptom minskade. Efteråt kom jag på att det kan ha varit kring då ägglossningssprutan gick ur kroppen. Efter det har jag mått mycket bättre, dvs. färre symptom. Har ingen aning om vad det betyder, men hoppas in i det sista att det inte är dåliga besked. 

Moolie: Kul att se dig igen! Är förstås jätteledsen över anledningen till att du är här, men kul att du är på tåget igen :) Skönt också att ha någon som vet hur det är lite längre fram i processen än vad flera av oss andra är. Roligt att du snart är ruvare igen!!! :D Jag håller tummarna för att allt går bra! 

Tintinigbg: Grattis till sprutstart! Vad tar du för injektioner? Lycka till! 

• Starshaped
    Cyanea skrev 2014-08-28 13:26:15 följande:

Jag tyckte det var märkligt att ingen lagt upp något i tråden, det visade sig att min sida inte längre visar nya meddelanden. Skumt. 

Starshaped: Grattis till fina små eskimåer! Jag brukar tänka att det säkert är lättare att övertala med en liten bebis i famnen ;) Vi hade enorm tur känns det som och fick hela 6 eskimåer till frysen :D Skönt att veta att det finns fler ifall att det inte tar sig ;) 

Jag hade också en "dipp" för några dagar sedan. "Dippen" bestod i att mina överstimuleringssymptom minskade. Efteråt kom jag på att det kan ha varit kring då ägglossningssprutan gick ur kroppen. Efter det har jag mått mycket bättre, dvs. färre symptom. Har ingen aning om vad det betyder, men hoppas in i det sista att det inte är dåliga besked. 

Moolie: Kul att se dig igen! Är förstås jätteledsen över anledningen till att du är här, men kul att du är på tåget igen :) Skönt också att ha någon som vet hur det är lite längre fram i processen än vad flera av oss andra är. Roligt att du snart är ruvare igen!!! :D Jag håller tummarna för att allt går bra! 

Tintinigbg: Grattis till sprutstart! Vad tar du för injektioner? Lycka till! 

Tack! Extra skönt att ha några ägg som väntar, än att behöva göra ny behandling. Det är så tidskrävande och emotionellt jobbigt! 6 eskimåer var verkligen inte dåligt! Bra jobbat! :)

Haha! Det har du såååå rätt i, med en "avkomma" i famn kan de nog inte säga nej ;)

Ok! det kan vara så.. Vilken dag går ägglossningssprutan ur?

Kram
  • Nickidocka

Jag har en fundering, när ska man börja med vaginaltabletterna?

Jag är på sprutdag sex nu, helt utan nässpray. Ska dom inte hjälpa att bygga upp slemhinnan? Det är tänkt äggplock och insättning i nästa vecka.

• Cyanea
    Starshaped skrev 2014-08-28 21:27:44 följande:
    Tack! Extra skönt att ha några ägg som väntar, än att behöva göra ny behandling. Det är så tidskrävande och emotionellt jobbigt! 6 eskimåer var verkligen inte dåligt! Bra jobbat! :)

Haha! Det har du såååå rätt i, med en "avkomma" i famn kan de nog inte säga nej ;)

Ok! det kan vara så.. Vilken dag går ägglossningssprutan ur?

Kram
    Eller hur! Jag är väldigt dåligt insatt i hur det går till när man sätter in eskimåer, men jag antar att man slipper allt som har med stimulerad ägglossning att göra? Det låter skönt för min del i alla fall ;) Hoppas man slipper Suprecur också. Hatade klimakteriet...! Vi hade tur och fick börja med ICSI på en gång, så jag antar att det delvis är svaret på att det gick så bra. Hur gjorde ni? Vanlig befruktning? 

Jag tyckte mig läsa någonstans (förhoppningsvis på FASS) att den går ur efter ca 10 dagar. Det skulle i så fall stämma klockrent på min känsla. Det är ju därför man ska vänta såpass länge med gravtest, för att man kan få falskt positivt så länge kroppen är påverkad av sprutan. Jag håller tummarna att det är så för oss båda :) 

Hur mår du idag? Kram!
  • Cyanea
    Nickidocka skrev 2014-08-28 22:41:37 följande:

Jag har en fundering, när ska man börja med vaginaltabletterna?

Jag är på sprutdag sex nu, helt utan nässpray. Ska dom inte hjälpa att bygga upp slemhinnan? Det är tänkt äggplock och insättning i nästa vecka.

Jag började med Lutinus samma dag som äggplocket. Lutinus är progesteron som naturligt produceras av det befruktade äggets gulkropp. Om graviditeten uppkom så som den gör naturligt, utan ingrepp, skulle ditt befruktade ägg börja producera progesteron så fort det börjar vandra ner mot din livmoder, alltså efter ägglossning. Eftersom ägget plockas ur din kropp skjuter man till med progesteron i tablettform - för att låtsas komma ifrån ditt ägg. Det är alltså ingenting man behöver innan äggplocket. Jag skulle tro att dina sprutor ordnar slemhinnan för dig :) 

Är du osäker - ring din klinik. Jag tog en Lutinustablett på morgonen innan jag skulle till plocket, två efter plocket (mitt på dagen och på kvällen) och ska fortsätta till och med negativt test, alt. tills tabletterna tar slut (vid positivt test) :) 
  • Speck

Asså jag blir nästan rädd när jag ser vilken dålig information många får från sin klinik! Hur man tar sprutor, när man börjar med olika mediciner allt sånt borde ni ju fått veta innan ni ens börjat med behandlingen?

Blir plötsligt tacksam för min klinik :)

• Moolie
    Speck skrev 2014-08-29 11:47:26 följande:

Asså jag blir nästan rädd när jag ser vilken dålig information många får från sin klinik! Hur man tar sprutor, när man börjar med olika mediciner allt sånt borde ni ju fått veta innan ni ens börjat med behandlingen?

Blir plötsligt tacksam för min klinik :)

Jag fick ett otroligt noggrannt utformar behandlingsschema...! Så tycker också det är riktigt skrämmande...!!
Svar på tråden IVF under 2014