• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sarahberg
    Primolut88 skrev 2014-04-05 22:43:25 följande:
    Tagit första sprutan idag.. Är sjukt sprutande så jag höll på att svimma efteråt hoppas det går bättre imorgon hur många dagar har ni tagit sprutorna innan äggmognadssprutan?

Jag tog alltid på kvällen, från lördag till söndag veckan efter. VUL på måndagen och sen bara Ovitrelle på kvällen. Sprutfri tisdag, äp onsdag och insättning fredag! Nu i efterhand så gick tiden fort.....fast man upplevde det inte så då Tänk på när du tar sprutorna vad det i slutändan leder till....då kanske det blir lättare! 😃
  • Sillavi
    Primolut88 skrev 2014-04-05 22:43:25 följande:

Tagit första sprutan idag.. Är sjukt sprutande så jag höll på att svimma efteråt hoppas det går bättre imorgon smile1.gif hur många dagar har ni tagit sprutorna innan äggmognadssprutan?

Kommer gå toppen ska du se, man vänjer sig. Tyckte du att det kändes mkt el är det bara grejen och tron att det ska göra ont?

Jag sprutade tot 10 dagar o på femte dagen la jag till orgalutran. Tog äl sprutan dag 11 och vilade dag 12 och äp dag 13! Allt är ju beroende på hur man svarar på medicinen.
  • Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-05 20:37:51 följande:

Nä, inte uppblåst alls ????, undra ifall det är negativt! Däremot de där fula vårtgårdarna och typ tunga bröst som är ömma på sidorna. Finnar ja! God damn! Fått på rygg, bröst och axlar och nån i ansiktet! Det är jag INTE van vid! Till och med på halsen! Hata!! Nä, fusktestade inte. Väntar till måndag eller tisdag. Känner ju inget längre...börjar tvivla på om det jag kände nån dag efter insättning verkligen var nått. Känner mig som vanligt i kroppen idag. Enligt läkaren så hade vi mycket goda chanser eftersom jag hade varit gravid förut.....men jag vet inte alltså. Har du nån koll på livmodertapp? Hur den ska kännas osv? Haha, tur man är anonym här....många lustiga frågor ???? Jag kommer använda CB-test ????????????????
    Ja he he man har mkt knepiga funderingar

Vågar du pilla på tappen verkligen? Tänkte risk för infektioner mm. Vet inte hur den ska kännas faktiskt. När hade du testdag nu igen, 16/4? Fick du tebax 2 dagars?
  • Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-06 07:33:43 följande:
    Ja he he man har mkt knepiga funderingar Vågar du pilla på tappen verkligen? Tänkte risk för infektioner mm. Vet inte hur den ska kännas faktiskt. När hade du testdag nu igen, 16/4? Fick du tebax 2 dagars?

Japp, officiell dag den 16:e. Ska enligt min app egentligen ha mens på tisdag. Är det så att det är då man kan få blödning? Jag ska försöka sluta överanalysera allt. Livmodertapp har jag läst om nånstans, men kommer inte ihåg hur den skulle kännas. Jo, jag vågar pilla, men jag vågar inte ha sex....lustig man är Känner fortfarande inget "i kroppen". Lite jobbigt faktiskt! Ja, fick tillbaka 2-dagars. Har fyra i frysen med.... Du testar onsdag?
  • Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-06 08:33:59 följande:

Japp, officiell dag den 16:e. Ska enligt min app egentligen ha mens på tisdag. Är det så att det är då man kan få blödning? Jag ska försöka sluta överanalysera allt. Livmodertapp har jag läst om nånstans, men kommer inte ihåg hur den skulle kännas. Jo, jag vågar pilla, men jag vågar inte ha sex....lustig man är smile5.gif Känner fortfarande inget "i kroppen". Lite jobbigt faktiskt! Ja, fick tillbaka 2-dagars. Har fyra i frysen med.... Du testar onsdag?
    Ja men borde man inte kunna testa då på sin planerade mensdag? Iof så gör väl progesteronet att mensen uteblir längre än normalt.
  • Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-06 08:44:40 följande:
    Ja men borde man inte kunna testa då på sin planerade mensdag? Iof så gör väl progesteronet att mensen uteblir längre än normalt.

Jo, det borde man väl eller! Men...jag har läst om så många som testar negativt typ rd 13 och sen positivt dag 18.....fan, man vill ju bara veta!
  • Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-06 08:54:18 följande:

Jo, det borde man väl eller! Men...jag har läst om så många som testar negativt typ rd 13 och sen positivt dag 18.....fan, man vill ju bara veta!
    Ja man får väl vara beredd på det kanske om man chansar att testa innan. När vi gjorde ivf för 3 år sedan så plussade jag på RD 8-9 tror jag. Då visste jag iof typ inget, det här med älsprutan. Men vi chansade för kroppen bara skrek att jag var gravid. Jag vet inte hur vi kommer att göra...
  • Sillavi

Fått ett perfekt litet embryo insatt nu! 4 celler dvs 2 dagars. Hoppas den trivs gott därinne. Testdag 20/4! Skönt att kunna släppa detta ett tag framöver o börja "Leva" rel normalt igen utan massa sprutor o ul mm!

• Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-06 14:22:14 följande:
    Fått ett perfekt litet embryo insatt nu! 4 celler dvs 2 dagars. Hoppas den trivs gott därinne. Testdag 20/4! Skönt att kunna släppa detta ett tag framöver o börja "Leva" rel normalt igen utan massa sprutor o ul mm!

Åh! Vad skönt! Bara den jobbiga väntan nu då! Hmm, jag har testdag enligt RMC den 16:e, fyra dagar innan dig och på rd 9 idag! Det är verkligen olika beroende på klinik! 😜
  • zinnia
    Sillavi skrev 2014-04-06 14:22:14 följande:
    Åh vad härligt! Grattis! Tänker du testa tidigt den här gången också? :)
Svar på tråden IVF under 2014