• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sillavi

Gjorde äp igår vilket resulterade i 7 ägg! Kändes väl sådär men d viktiga är ju att d är bra kvalité. Förra ggn fick dom ut 13 men då var så många omogna så jag trodde väl att det skulle bli samma senario igår.

Dom ringde iaf idag och meddelade att 4 blivit befruktade så om allt fortsätter enl planen så gör vi ET imorgon! Håll tummen nu för att dom inte ringer...jobbig helg!

• Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-05 18:30:07 följande:
    Gjorde äp igår vilket resulterade i 7 ägg! Kändes väl sådär men d viktiga är ju att d är bra kvalité. Förra ggn fick dom ut 13 men då var så många omogna så jag trodde väl att det skulle bli samma senario igår. Dom ringde iaf idag och meddelade att 4 blivit befruktade så om allt fortsätter enl planen så gör vi ET imorgon! Håll tummen nu för att dom inte ringer...jobbig helg!

Wohooooo!!!!! Håller tummarna STENHÅRT! 👍👍👍👍👍
  • maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-05 18:30:07 följande:
    Gjorde äp igår vilket resulterade i 7 ägg! Kändes väl sådär men d viktiga är ju att d är bra kvalité. Förra ggn fick dom ut 13 men då var så många omogna så jag trodde väl att det skulle bli samma senario igår.
    Dom ringde iaf idag och meddelade att 4 blivit befruktade så om allt fortsätter enl planen så gör vi ET imorgon! Håll tummen nu för att dom inte ringer...jobbig helg!
    hoppas allt går bra =)
  • Sillavi

Tack madddan och sarahberg.

Ser fram emot att se era test snart måste bli bra detta!

• maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-05 19:32:30 följande:
    Tack madddan och sarahberg.

Ser fram emot att se era test snart måste bli bra detta!
    ja funderar ju också på de där med test sen ni skrev om tjuvtestning men ju mer man googlar å läser desto mer osäker blir jag ;)

jag ju 9 som dag som satt dvs på onsdag men läste något om olika antalg dagar embryot växt, hur många celler de har, vilka test man använder, när på dygnet etc etc varierade så visa kunde kolla redan dag 8 andra först dag 14 osv osv så sugen som attans på att tjuvtesta men osäker på om de e för tidigt å rädd för ett negativt så kanske man blir besviken i onödan :/

• Sarahberg

Maddddan! Hur går det för dig idag? Jag har inte känt NÅTT alls! Första dagen utan det där onda!

• maddddan
    Sarahberg skrev 2014-04-05 19:58:24 följande:
    Maddddan! Hur går det för dig idag? Jag har inte känt NÅTT alls! Första dagen utan det där onda!

Mitt onda finns å kommer när jag går å rör mig för mkt inte alls bekvämt :/ Fick för mig att höger blydläpp även e lite svullnare än vänster vilket den kanske alltid e men nu går jag för mig att de e pga värken.... Men men nu e jag mest nervös inför kommande testdag längre fram i veckan efter å ha läst så mkt usch inte bra o googla haha ;) Men va skönt för dig att de e helt borta känner du dig uppblås över magen över lag? Jag känner mig som en spärr ballong typ magen e svullen å jag känner mig minst 2 kg tyngre pga uppblåstheten :/ Sen har jag fått finnar!!!! Finnar till förb...se!!! Har du de? Jag har ju lite finnar alltid så tonåring trots 30+ men nu har jag fått massa massa i ansiktet å på ryggen?!? Btw har du fusk testat idag dom du fundera på? Va tänker du använda för test? Har ju massa av testlagrets billiga stickor men kan man ta dem lika tidigt om man ska "fuska" å morgon urin som gäller eller? :)
  • Sarahberg
    maddddan skrev 2014-04-05 20:23:18 följande:
    Mitt onda finns å kommer när jag går å rör mig för mkt inte alls bekvämt :/ Fick för mig att höger blydläpp även e lite svullnare än vänster vilket den kanske alltid e men nu går jag för mig att de e pga värken.... Men men nu e jag mest nervös inför kommande testdag längre fram i veckan efter å ha läst så mkt usch inte bra o googla haha ;) Men va skönt för dig att de e helt borta känner du dig uppblås över magen över lag? Jag känner mig som en spärr ballong typ magen e svullen å jag känner mig minst 2 kg tyngre pga uppblåstheten :/ Sen har jag fått finnar!!!! Finnar till förb...se!!! Har du de? Jag har ju lite finnar alltid så tonåring trots 30+ men nu har jag fått massa massa i ansiktet å på ryggen?!? Btw har du fusk testat idag dom du fundera på? Va tänker du använda för test? Har ju massa av testlagrets billiga stickor men kan man ta dem lika tidigt om man ska "fuska" å morgon urin som gäller eller? :)

Nä, inte uppblåst alls 😔, undra ifall det är negativt! Däremot de där fula vårtgårdarna och typ tunga bröst som är ömma på sidorna. Finnar ja! God damn! Fått på rygg, bröst och axlar och nån i ansiktet! Det är jag INTE van vid! Till och med på halsen! Hata!! Nä, fusktestade inte. Väntar till måndag eller tisdag. Känner ju inget längre...börjar tvivla på om det jag kände nån dag efter insättning verkligen var nått. Känner mig som vanligt i kroppen idag. Enligt läkaren så hade vi mycket goda chanser eftersom jag hade varit gravid förut.....men jag vet inte alltså. Har du nån koll på livmodertapp? Hur den ska kännas osv? Haha, tur man är anonym här....många lustiga frågor 😜 Jag kommer använda CB-test 👍👍👍👍
  • Bebisfabriken

Ingen som använt synerela och fått mer blödningar? Mensen borde slutat senast i onsdags och nu har den plötsligt börjat om igen.

• Primolut88

Tagit första sprutan idag.. Är sjukt sprutande så jag höll på att svimma efteråt hoppas det går bättre imorgon hur många dagar har ni tagit sprutorna innan äggmognadssprutan?

Svar på tråden IVF under 2014