• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-06 14:28:45 följande:

Åh! Vad skönt! Bara den jobbiga väntan nu då! Hmm, jag har testdag enligt RMC den 16:e, fyra dagar innan dig och på rd 9 idag! Det är verkligen olika beroende på klinik! ????
    Ja visst är det hel knasigt! Stor skillnad ju. Bara 2 veckor från idag ju...hoppas d går fort.

Zinnia - tack njae vet faktiskt inte. Beror på hur jag känner mig. Hur går det för dig?
  • maddddan

tja alla pratar om tjuvtest här inne vilket jag inte tänkt på innan å läst å virrat å yrat har ju testdag angiven på onsdag 9 april dvs dag 16 efter ägguttag ...

Men tjuvtestade nu imorse... 3 dagar innan.....kan jag se de testet jag gjorde idag som rätt svar eller kan de missvisa då trots att de e så nära inpå?

• Sarahberg
    maddddan skrev 2014-04-06 20:57:18 följande:
    tja alla pratar om tjuvtest här inne vilket jag inte tänkt på innan å läst å virrat å yrat har ju testdag angiven på onsdag 9 april dvs dag 16 efter ägguttag ... Men tjuvtestade nu imorse... 3 dagar innan.....kan jag se de testet jag gjorde idag som rätt svar eller kan de missvisa då trots att de e så nära inpå?

Är det positivt så är det positivt! Hoppas hoppas!!!! 😃😃😃😃😃😃
  • maddddan
    Sarahberg skrev 2014-04-06 21:11:18 följande:
    Är det positivt så är det positivt! Hoppas hoppas!!!! 😃😃😃😃😃? 515;

De va ju de det va stod gravid 1-2 v men så läste jag någonstans om ägglossningssprutor etc etc så jätte glad att jag tjuvtesta å fick ett plus men nu e jag ju nervös att något annat stört då de bara va ca 4 timmars gammalt urin då jag jobbar natt å går upp vid halv 2 på natten å va kissenödig rätt sent :) Så nu e jag ju nervös för att de på onsdag när jag ska ta e negativt istället :O Aldrig e man nöjd haha ;)
  • maddddan
    Sarahberg skrev 2014-04-06 21:12:09 följande:
    Va fan kom 515 euro ifrån då? 😜

Haha jäkla dyrt om de va priset på ett test du mena :D
  • Sarahberg
    maddddan skrev 2014-04-06 21:49:01 följande:
    De va ju de det va stod gravid 1-2 v men så läste jag någonstans om ägglossningssprutor etc etc så jätte glad att jag tjuvtesta å fick ett plus men nu e jag ju nervös att något annat stört då de bara va ca 4 timmars gammalt urin då jag jobbar natt å går upp vid halv 2 på natten å va kissenödig rätt sent :) Så nu e jag ju nervös för att de på onsdag när jag ska ta e negativt istället :O Aldrig e man nöjd haha ;)

Åååååh vad glad jag blir!!!!! Fan blev nervös när du aldrig svarade! Du är GRAVID!!!!!!! Jag lipar nästan nu!!!!! KRAAAAM!!!!
  • maddddan
    Sarahberg skrev 2014-04-06 21:52:22 följande:
    Åååååh vad glad jag blir!!!!! Fan blev nervös när du aldrig svarade! Du är GRAVID!!!!!!! Jag lipar nästan nu!!!!! KRAAAAM!!!!

Har inte vågat hoppas å bli så glad än kommer va så nervös på huvudtest dagen haha å sen har jag i bakhuvudet 15-20% får tidiga missfall haha shit va man analyserar allt ;)

Varför e man så knäpp? :D

Men lovar å bli tokglad om jag får plus på onsdag igen :D även om tårarna rann över mitt livs första plustest idag ;)

Just nu e mitt största problem dock att jag e lite halvt förstoppad suck! Seg mage i vanliga fall då jag e gbp Opad men nu e de värre än värst läste att lupinusen kunde ge förstoppning med så får väl bli bönor eller nått kommande dagar :D

Sambon lär emigrera för gaser har jag ju redan haha :D

När skulle du testa ? Va de fredag? :D
  • hemljuvahem
    maddddan skrev 2014-04-06 21:58:34 följande:

Har inte vågat hoppas å bli så glad än kommer va så nervös på huvudtest dagen haha å sen har jag i bakhuvudet 15-20% får tidiga missfall haha shit va man analyserar allt ;)
    Varför e man så knäpp? :D

Men lovar å bli tokglad om jag får plus på onsdag igen :D även om tårarna rann över mitt livs första plustest idag ;)

Just nu e mitt största problem dock att jag e lite halvt förstoppad suck! Seg mage i vanliga fall då jag e gbp Opad men nu e de värre än värst läste att lupinusen kunde ge förstoppning med så får väl bli bönor eller nått kommande dagar :D

Sambon lär emigrera för gaser har jag ju redan haha :D

När skulle du testa ? Va de fredag? :D
    Grattis :))
Svar på tråden IVF under 2014