• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sarahberg
    maddddan skrev 2014-04-06 21:58:34 följande:
    Har inte vågat hoppas å bli så glad än kommer va så nervös på huvudtest dagen haha å sen har jag i bakhuvudet 15-20% får tidiga missfall haha shit va man analyserar allt ;) Varför e man så knäpp? :D Men lovar å bli tokglad om jag får plus på onsdag igen :D även om tårarna rann över mitt livs första plustest idag ;) Just nu e mitt största problem dock att jag e lite halvt förstoppad suck! Seg mage i vanliga fall då jag e gbp Opad men nu e de värre än värst läste att lupinusen kunde ge förstoppning med så får väl bli bönor eller nått kommande dagar :D Sambon lär emigrera för gaser har jag ju redan haha :D När skulle du testa ? Va de fredag? :D

Jag är SÅÅÅÅ glad för din skull! Sist jag plussade var ju 10 år sen, han var planerad och vi hade "försökt" i två månader. Att jag sen inte kunde få barn naturliga vägen kändes asmysko! Men men! Är ju äldre och klokare nu Vilket år är du född? Förstoppning....usch....inge kul! Hoppas att du får igång magen snart! Jag fick ju testdag 3 v efter insättning, så den 16:e är officiella dagen. Imorgon rd 10. Jag ska försöka vänta några dagar med test. OBS! Försöka!!! Känner ingenting som skulle tyda på bebis nu. Bara huvudvärk. Och det kan vara lutinus läste jag på bipacksedeln. Men jag är fasen så glad för er skull! 👍👍👍👍
  • zinnia
    maddddan skrev 2014-04-06 21:49:01 följande:
    De va ju de det va stod gravid 1-2 v men så läste jag någonstans om ägglossningssprutor etc etc så jätte glad att jag tjuvtesta å fick ett plus men nu e jag ju nervös att något annat stört då de bara va ca 4 timmars gammalt urin då jag jobbar natt å går upp vid halv 2 på natten å va kissenödig rätt sent :) Så nu e jag ju nervös för att de på onsdag när jag ska ta e negativt istället :O Aldrig e man nöjd haha ;)

Grattis!!!!!!!
  • maddddan
    Sarahberg skrev 2014-04-06 22:14:31 följande:
    Jag är SÅÅÅÅ glad för din skull! Sist jag plussade var ju 10 år sen, han var planerad och vi hade "försökt" i två månader. Att jag sen inte kunde få barn naturliga vägen kändes asmysko! Men men! Är ju äldre och klokare nu Vilket år är du född? Förstoppning....usch....inge kul! Hoppas att du får igång magen snart! Jag fick ju testdag 3 v efter insättning, så den 16:e är officiella dagen. Imorgon rd 10. Jag ska försöka vänta några dagar med test. OBS! Försöka!!! Känner ingenting som skulle tyda på bebis nu. Bara huvudvärk. Och det kan vara lutinus läste jag på bipacksedeln. Men jag är fasen så glad för er skull! ????

Jag e född 83 så 31 fyllda nu i år å sambon fyller 34 å inga barn någon av oss sen innan men ack en bortskämd liten vovve på 9 år som e min bebis haha hon knör under täcket här i sängen just nu ;)

Konstigt att söka har så olika testdagar jag fick ju nu på onsdag som e 16 dagar från ägguttag ....

Håller tummarna att du får ett stort plus trots inga symptom herre Gud de hade du väl med förra ungen då kan du slippa dem å få en glassig graviditet nu ;)
  • zinnia
    Sillavi skrev 2014-04-06 16:51:26 följande:
    Ja visst är det hel knasigt! Stor skillnad ju. Bara 2 veckor från idag ju...hoppas d går fort. Zinnia - tack njae vet faktiskt inte. Beror på hur jag känner mig. Hur går det för dig?

Det går bra.. Hoppas jag. Är på 6+2. Skall på ultraljud på skärtorsdagen. Brösten växer och frodas. :) Mår lite illa ibland men inte så farligt. Så känner mig ganska gravid men vågar inte ta något för givet..
  • Sillavi

Maddddan - Wieee underbara nyheter jue klart det stämmer. Är ju inte jätteextremt tidigt (finns ju dom som testar på äl +7 typ ha ha) och som sarahberg skriver så går ju älsprutan ut innan 10 dgr. Njuuuut nu och stort grattis.

Zinnia - låter gott att du känner dig gravid det är ju alltid en bekräftelse när man känner ngt iaf!

Jag har molvärk i magen nu efter ET. Exakt samma känsla som när vi lyckades med sonen för tre år sedan! Tänk tänk OM. Vågar inte tro för mycket påt.

Ngn mer som tar progesteron mic?

• maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-07 07:24:20 följande:
    Maddddan - Wieee underbara nyheter jue klart det stämmer. Är ju inte jätteextremt tidigt (finns ju dom som testar på äl +7 typ ha ha) och som sarahberg skriver så går ju älsprutan ut innan 10 dgr. Njuuuut nu och stort grattis.

Zinnia - låter gott att du känner dig gravid det är ju alltid en bekräftelse när man känner ngt iaf!

Jag har molvärk i magen nu efter ET. Exakt samma känsla som när vi lyckades med sonen för tre år sedan! Tänk tänk OM. Vågar inte tro för mycket påt.
    Ngn mer som tar progesteron mic?
    ska snart njuta vill ha ett plus på onsdag med bara haha vet inte varför men fått för mig att jag måste få ett exakt den dagen också :P

Fick konstig värk nästan lite som kramper i nån minut i underlivet imorse när jag jobbade va inte alls bekvämt men som tur va försvann de snabbt första tanken e jaha nu kommer de väl snart en blödning e väl mensvärk....

Men kanske man kan få? Vet inte om lupinusen kan ge de med? =)
  • maddddan
    zinnia skrev 2014-04-06 22:23:44 följande:

Det går bra.. Hoppas jag. Är på 6+2. Skall på ultraljud på skärtorsdagen. Brösten växer och frodas. :) Mår lite illa ibland men inte så farligt. Så känner mig ganska gravid men vågar inte ta något för givet..
    Känns som att man aldrig kommer våga ta de för givet förräns barnet e i ens famn men gud va härligt att de växer å frodas :)
  • maddddan

Då va den riktiga test dagen här så trots tjuvtest osv så nu vågar jag tro på resultatet idag ;) Så nu håller jag ALLA tummar å tår å annat att den lill* Alien stanna där inne 9 månader till å att hen sen föds frisk å kry ❤️❤️ Kan inte riktigt fatta oavsett va som sker nu första kritiska veckorna så har jag iallafall just nu någon i mig iiihhh ;)

• maddddan

Försökte lägga upp en bild på resten men gick tydligen inte via mobilen gjorde clearblue två test japp måste man ju haha ????

Ett digitalt som nu visar gravid 2-3 inte 1-2 som på tjuvtestdagen samt ett vanligt som visade ett fint blått ?

• maddddan

Försökte lägga upp en bild på resten men gick tydligen inte via mobilen gjorde clearblue två test japp måste man ju haha :D

Ett digitalt som nu visar gravid 2-3 inte 1-2 som på tjuvtestdagen samt ett vanligt som visade ett fint blått plus ;)

Svar på tråden IVF under 2014