• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Bell13

Hej på er, 
    jag hoppar in här. Har gjort vår tredje ivfbehandling under mars och har plussat den 2 april, bf 3 december. Förra försöket fick jag ma i v 11, det visade sig på vårt första vul att embryot inte växte som det skulle det var 1 v för litet i v 8 och två veckor senare så fanns det inte längre hjärtaktivitet. Känner mig lite nervös inför vårt vul som äger rum om 2 veckor exakt, hoppas så att allt ska se perfekt ut. Är också nyfiken på om det är ett eller två små frön där inne. 

Vilka är ni?

• maddddan
    Bell13 skrev 2014-04-10 09:01:23 följande:
    Hej på er,  jag hoppar in här. Har gjort vår tredje ivfbehandling under mars och har plussat den 2 april, bf 3 december. Förra försöket fick jag ma i v 11, det visade sig på vårt första vul att embryot inte växte som det skulle det var 1 v för litet i v 8 och två veckor senare så fanns det inte längre hjärtaktivitet. Känner mig lite nervös inför vårt vul som äger rum om 2 veckor exakt, hoppas så att allt ska se perfekt ut. Är också nyfiken på om det är ett eller två små frön där inne.  Vilka är ni?

Håller alla tummar å tår för att allt ser bra ut å växer å utvecklas som de ska :) Satte dom in två embryon på dig denna gången?! :)
  • Bell13
    maddddan skrev 2014-04-10 12:42:04 följande:

Håller alla tummar å tår för att allt ser bra ut å växer å utvecklas som de ska :) Satte dom in två embryon på dig denna gången?! :)
    Tack :) de satte in två embryon den här gången. Blir det tvillingar ser jag det som en bonus men blir glad för ett barn också. 

Jag mår illa i perioder, måste kissa ca 4 ggr i timmen dygnet runt, är konstant trött hur mycket jag än sover och och har ömma bröst mer eller mindre. 

Hur mår du?
  • Bell13
    maddddan skrev 2014-04-09 13:36:00 följande:

ska försöka fick tid för första koll den 30 april dvs om 3 v då hoppas vi att Alien finns kvar där inne å att jag inte får något tidigt missfall eller annat dom varnat för :)

Läste lite graviditets kalendrar då jag tycker de e kul å se va som sker varje vecka osv... men tänkte hur funkar de med oss som gör ivf?

Våra ägg e ju befruktade redan utanför kroppen å placerar sen på plats å ska sen fästa där osv.... hur räknar man på de?

är de från dagen dom tog ut/befruktade ägget eller som e dag 1 å så går man full tid som vilken graviditet som helst efter de eller räknar man från insättning eller annat?
    En tanke jag inte tänkt på innan nämligen lite kul å fundera på ;)

Ägguttagning är v 2+0
  • maddddan
    Bell13 skrev 2014-04-10 15:10:00 följande:
    Ägguttagning är v 2+0

Så med andra ord när embryonet sätts in e de redan som ett v2 om de blivit på naturlig väg? :)
  • maddddan
    Bell13 skrev 2014-04-10 12:51:32 följande:
    Tack :) de satte in två embryon den här gången. Blir det tvillingar ser jag det som en bonus men blir glad för ett barn också.  Jag mår illa i perioder, måste kissa ca 4 ggr i timmen dygnet runt, är konstant trött hur mycket jag än sover och och har ömma bröst mer eller mindre.  Hur mår du?

Jag mår helt ok mkt svullen över magen men lite hård å svårt med nr 2 vilket jag har i vanliga fall oxå efter min gbp op! Även ömma bröst å kissar mkt å super trött! Jag som alltid har full energisnålt e överallt å ingenstans har ingen ork till hälften av vad jag brukar :/ Men men man kämpar på ändå bara bita ihop :) Imorgon ska vi ha gäster så städning å göra smörgåstårta som står på menyn idag ska bara orka upp ut sängen man blir latare när man e ledig ;)
  • Bell13
    maddddan skrev 2014-04-11 07:45:44 följande:

Så med andra ord när embryonet sätts in e de redan som ett v2 om de blivit på naturlig väg? :)
    Ja det stämmer bra det Skrattande
  • maddddan
    Bell13 skrev 2014-04-11 08:21:44 följande:
    Ja det stämmer bra det Skrattande
    okey Så om jag räknar på mitt då som suttit i mig i 18 dagar nu då men e 20 dgr sedan de togs ut å befruktades då e de lixom nästan som ett 5 v då ? =)

Tänkte nästan att de måste räknas annorlunda än när de blir till sjv i kroppen då många "steg" förkortas av att man gör allt med männsklig hand =)
  • Bell13
    maddddan skrev 2014-04-11 08:27:06 följande:
    okey Så om jag räknar på mitt då som suttit i mig i 18 dagar nu då men e 20 dgr sedan de togs ut å befruktades då e de lixom nästan som ett 5 v då ? =)

Tänkte nästan att de måste räknas annorlunda än när de blir till sjv i kroppen då många "steg" förkortas av att man gör allt med männsklig hand =)
    Ägguttagning räknas som ägglossning i en vanlig cykel alltså 14 dagar eller vecka 2.0 ditt ägg befruktas ju då och placeras 2 dagar senare i din livmoder. På naturlig väg skulle ju ägget vandra ner till livmodern själv, nu får det lite hjälp på vägen :)
Svar på tråden IVF under 2014