• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sarahberg
    Sillavi skrev 2014-04-14 09:44:36 följande:
    madddan och Sarahberg - hur mår ni? haft en bra helg? Så himla skönt att vi nu passerat dom 7 första dagarna, segaste dagarna. Nu hoppas vi på att resten av jobbveckan rullar på

Tjoho! Jo tack! Är på rd 17 idag. Har haft brun/rosa flytningar i några dagar. Testa på onsdag. Inte kul alls 😔. Väntar mig ett minus iallafall. Själv?
  • Sillavi
    Sarahberg skrev 2014-04-14 11:09:00 följande:

Tjoho! Jo tack! Är på rd 17 idag. Har haft brun/rosa flytningar i några dagar. Testa på onsdag. Inte kul alls 😔. Väntar mig ett minus iallafall. Själv?
    Oj RD 17 redan, men borde inte mensen kommit redan då? Har hört att sålänge det inte är färskt blod så ska det inte vara någon fara, hoppas att det blor ett fint plus på onsdag.

Molvärk i magen fortf och har fått sån galen frossa idag. Mår lite illa men kanske är inbillning. Har td på söndag...långt dit
  • Bell13
    ET86 skrev 2014-04-14 11:25:26 följande:

Grattis till er som plussat & lycka till er andra som just nu ruvar.

Jag är inne på ruvdag 14 idag, testdag på fredag *spännande* hoppas på de bästa, mer kan man inte göra.

m2.nattstad.se/ResanMotAttBliTre

Har läst din blogg och det där med att kissa på natten brukar betyda att man är gravid. Illamåendet tyder ju också på det.

Jag gissar på att du har en baby i magen
  • ET86
    Bell13 skrev 2014-04-14 12:03:41 följande:
    Har läst din blogg och det där med att kissa på natten brukar betyda att man är gravid. Illamåendet tyder ju också på det.

Jag gissar på att du har en baby i magen
    Man kan bara hoppas på de bästa :) får se på fredag vad testet visar
  • maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-14 09:44:36 följande:
    madddan och Sarahberg - hur mår ni? haft en bra helg? Så himla skönt att vi nu passerat dom 7 första dagarna, segaste dagarna. Nu hoppas vi på att resten av jobbveckan rullar på

Jodå helgen har vart bra fortfarande extremt uppblåst å smärta ner på höger när jag står å går mkt så efter flera samtal med dom va jag idag inne på koll! Å har åkt på en överstimulering rätt sent men den har kommit :/ klass 1 på buken å klass 2 på äggstockarna en hel del stora vätske fyllda äggblåsor som inte gått tillbaka å gör äggstockarna rejält uppsvällda så gått upp 3 kg :/ Inte så mkt vätska i buken dock så ingen tömning men Dick sjukskrivning tom 30 april å follimin sprutor varje dag för å minska risk för blodpropp i med jag e så svullen .... Men men kunde vart värre som han sa å jag mår bra i övrigt men hatar å ligga å göra ingenting suck!!! De bästa med dagens koll va att han såg en ack liten men ändå fostersäck som han sa detta ska du se först i v 8 dvs 30 april då jag har min koll, men när vi ändå e inne kan jag säga att där ser du en liten fostersäck men för tidigt å säga något om den :) De värmde iallafall ;)
  • maddddan
    ET86 skrev 2014-04-14 12:12:41 följande:
    Man kan bara hoppas på de bästa :) får se på fredag vad testet visar

Vi håller tummarna här!!!
  • Primolut88

Sådär nu har vi varit nere och vänt igen. Allt har sett bra ut tills idag när det va sista kollen då va det jättemånga lite för små blåsor och inget bra blodprov. Så nu avbryter vi och kör igång med att öka på nässprayen ta vaginaltablettern och blodförtunnande sprutor. Snacka om att man blir knäckt och måste bryta ihop stup i kvarten i denna värld

• maddddan
    Primolut88 skrev 2014-04-14 19:07:54 följande:
    Sådär nu har vi varit nere och vänt igen. Allt har sett bra ut tills idag när det va sista kollen då va det jättemånga lite för små blåsor och inget bra blodprov. Så nu avbryter vi och kör igång med att öka på nässprayen ta vaginaltablettern och blodförtunnande sprutor. Snacka om att man blir knäckt och måste bryta ihop stup i kvarten i denna värld
    Nej va tråkigt att avbryta :/ Sjv fått göra de å vet vilket bakslag de e när man kämpat för ägguttag å hopp om insättning osv å så får man avbryta man tappar lixom suget :/
    Nu körde jag ju inte nässpray å de utan sprutor i magen men kan tänka mig att känslan av att avbryta e samma...

Håller tummarna att nästa försök går hela vägen!!!
  • Sillavi
    maddddan skrev 2014-04-14 15:38:56 följande:

Jodå helgen har vart bra fortfarande extremt uppblåst å smärta ner på höger när jag står å går mkt så efter flera samtal med dom va jag idag inne på koll! Å har åkt på en överstimulering rätt sent men den har kommit :/ klass 1 på buken å klass 2 på äggstockarna en hel del stora vätske fyllda äggblåsor som inte gått tillbaka å gör äggstockarna rejält uppsvällda så gått upp 3 kg :/ Inte så mkt vätska i buken dock så ingen tömning men Dick sjukskrivning tom 30 april å follimin sprutor varje dag för å minska risk för blodpropp i med jag e så svullen .... Men men kunde vart värre som han sa å jag mår bra i övrigt men hatar å ligga å göra ingenting suck!!! De bästa med dagens koll va att han såg en ack liten men ändå fostersäck som han sa detta ska du se först i v 8 dvs 30 april då jag har min koll, men när vi ändå e inne kan jag säga att där ser du en liten fostersäck men för tidigt å säga något om den :) De värmde iallafall ;)
    Oj det var värst, stackars dig. Skönt att du får vara hemma nu och vila upp dig. Låter ju ändå som om att det var lite värt det eftersom ni fick se en liten fostersäck. Underbart och stort grattis. Vilken vecka är du i?
Svar på tråden IVF under 2014