• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sillavi
    Primolut88 skrev 2014-04-14 19:07:54 följande:
    Sådär nu har vi varit nere och vänt igen. Allt har sett bra ut tills idag när det va sista kollen då va det jättemånga lite för små blåsor och inget bra blodprov. Så nu avbryter vi och kör igång med att öka på nässprayen ta vaginaltablettern och blodförtunnande sprutor. Snacka om att man blir knäckt och måste bryta ihop stup i kvarten i denna värld
    Åh fy, beklagar
  • maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-15 08:23:01 följande:
    Oj det var värst, stackars dig. Skönt att du får vara hemma nu och vila upp dig. Låter ju ändå som om att det var lite värt det eftersom ni fick se en liten fostersäck. Underbart och stort grattis. Vilken vecka är du i?

Skönt å skönt haha min sambo hade gärna bytt säger han å fått ligga hemma på soffan som ordination medans jag e rastlösheten själv som hatar å ligga still å ta de lugnt e alltid överallt å ingenstans med tusen järn i elden så en kamp att försöka varva ner å inte göra mer saker än man verkligen verkligen måste! Är bara i vecka 5 så extremt tidigt ska ha mitt första ultraljud v 8 dvs den den 30 april ;) Men detta fick jag nu ändå pga detta å kommer även få ett nästa vecka för å se hur överstimuleringen ser ut å så
  • Sillavi

Vet knappt om jag vågar skriva det, jinxa liksom...men jag har plussat. Fattar ingenting. Överlycklig. Td på söndag o ändå plus på em urin. Yeahhh

• maddddan
    ET86 skrev 2014-04-14 11:25:26 följande:
    Grattis till er som plussat & lycka till er andra som just nu ruvar.

Jag är inne på ruvdag 14 idag, testdag på fredag *spännande* hoppas på de bästa, mer kan man inte göra.

m2.nattstad.se/ResanMotAttBliTre
    Håller också tummarna men av de jag läste på din blogg så hoppas å tror jag på ett stort plus för din del ;) De där med å kissa på natten no the feeling! Tar ju min lutinus kl 22...japp sover oftast då men kl ringer å man går upp å tar den men kissar ju innan då men kan aldrig sova längre än max till kl 4-6 utan att vakna av att jag e så kissenödig att de gör ont å jag brukar inte ha ont av de så ;)
    Läste även du mår illa av å äta e ju ett bra eller bra å bra men ett tecken i alla fall haha :P

Håller tummarna å ser fram emot va testet visar på fredag ;)
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-04-15 16:36:26 följande:

Vet knappt om jag vågar skriva det, jinxa liksom...men jag har plussat. Fattar ingenting. Överlycklig. Td på söndag o ändå plus på em urin. Yeahhh

Grattis vad underbart för dig. Jag plussade 1 v innan testdag på ruvardag 10.

Ska bli roligt att följas åt allihop
  • maddddan

W

Sillavi skrev 2014-04-15 16:36:26 följande:

Wooohooo grattis!!!!!
  • Sillavi

Tack madddan och bell13! Känns ofattbart att det äntligen blev våran tur. Efter ett år med 2 fet och 2 ET så lyckas vi med ett guldägg. Nu blir man rädd och nojjig över vad som kan gå galet...kan väl inte tänka på det heller. Blir ju vad det blir. Men nu är jag gravid iaf

• Bell13
    Sillavi skrev 2014-04-15 18:58:28 följande:

Tack madddan och bell13! Känns ofattbart att det äntligen blev våran tur. Efter ett år med 2 fet och 2 ET så lyckas vi med ett guldägg. Nu blir man rädd och nojjig över vad som kan gå galet...kan väl inte tänka på det heller. Blir ju vad det blir. Men nu är jag gravid iaf smile1.gif

Ett litet tips är att vara glad till du inte har anledning att vara glad längre. Blir det missfall var det bestämt från början ändå. Du väntar ett barn inte ett missfall ju
  • Sillavi
    Bell13 skrev 2014-04-16 06:31:34 följande:
    Ett litet tips är att vara glad till du inte har anledning att vara glad längre. Blir det missfall var det bestämt från början ändå. Du väntar ett barn inte ett missfall ju
    Ja precis, så försöker jag tänka också. Är gravid tills motsatsen bevisas. Hur mår du?
Svar på tråden IVF under 2014