• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sillavi

Tack Linnea83 och Supers {#emotions_dlg.flower}

Linnea83 - hur har ni det på resan?

Supers - Hur går det med eran kommande start?

• Längta
    Sillavi skrev 2014-04-15 16:36:26 följande:
    Vet knappt om jag vågar skriva det, jinxa liksom...men jag har plussat. Fattar ingenting. Överlycklig. Td på söndag o ändå plus på em urin. Yeahhh

Grattis :)
  • Supers

Sillavi: Njae ringde sahlgrenska idag för jag tyckte att det tar lite tid..och som jag misstänkte hade inte jag kommit med i planeringen el nått. Så nu skulle hon lägga en påminnelse till doktorn och ev spray start 30 april. Dom har visst extremt mkt just nu...bara vänta i vanlig ordning :p

• Sillavi
    Supers skrev 2014-04-16 10:41:38 följande:
    Sillavi: Njae ringde sahlgrenska idag för jag tyckte att det tar lite tid..och som jag misstänkte hade inte jag kommit med i planeringen el nått. Så nu skulle hon lägga en påminnelse till doktorn och ev spray start 30 april. Dom har visst extremt mkt just nu...bara vänta i vanlig ordning :p
    Oj men du skämtar, suck alltså. Så dom glömde er, elr det blev fel i admin hanteringen? Åhhh vad frustrerande...ja hoppas verkligen ni hinner nu då till 30/4. Synd att ni blir lidande för deras miss men nu hoppas vi att dom tar sitt ansvar iaf. Är ni nöjda med SU annars?
    Vi gick ju där för 3 år sedan, var helnöjda faktiskt.
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-04-16 08:27:39 följande:
    Ja precis, så försöker jag tänka också. Är gravid tills motsatsen bevisas. Hur mår du?
    Mår relativt ok. Vaknar om nätterna och får jobbiga tankar som handlar om missfall, ma och drömmer om vul vi ska göra på torsdag nästa vecka, drömmer att det finns foster men inget hjärta som slår. Det här är ju helt normalt men så vidrigt. Vill bara se att allt är bra nu.
  • Supers
    Sillavi skrev 2014-04-16 10:49:12 följande:
    Oj men du skämtar, suck alltså. Så dom glömde er, elr det blev fel i admin hanteringen? Åhhh vad frustrerande...ja hoppas verkligen ni hinner nu då till 30/4. Synd att ni blir lidande för deras miss men nu hoppas vi att dom tar sitt ansvar iaf. Är ni nöjda med SU annars?

Vi gick ju där för 3 år sedan, var helnöjda faktiskt.

Nått admin tror jag...hon lät lite uppgiven..så dom har nog redigt att göra. Ja hoppas vi med..ska ringa igen nästa vecka..vi måste ju få ut medicin oxå...annars är vi hyfsat nöjda..skulle vilja ha lite mer samtal med våran läkare men det verkar va svårt att få till en tid just nu i allafall.
  • linnea83

Sillavi;Underbart är det här!Över 30 grader :).Hur skönt som helst.Har inte kommit något mer färgat sen i lördagsnatt :).Så va nog för att mensen egentligen skulle kommit då.Tog ett test idag där båda strecken är lika starka så känner mig lugn just nu :).
    www.nattstad.se/drommenomettbarn

• Sillavi

Bell13 - jobbigt att vara så orolig. Spelar ju kanske ingen roll hur mkt man försöker att tänka positivt. Man behöver ibland bara få svart på vitt att allt ser fint ut där inne. Hoppas du får en fin påsk iaf och ett lugn.

Supers - nä what to do, dom gör väl sitt bästa - får man hoppas iaf.Gällande att prata med läkare, det upplever vi även nu med Carlanderska. Visst vi får prata med läkaren men då inbokat samtal inom 3 veckor typ...

linne83 - åhh låter fantastiskt ju. Skönt att det slutat blöda, nu kan ni kanske njuta lite mer Är själv orolig för lördag, då mensen INTE ska komma...känns knäppt

Nu slutar jag för dagen, ska hem och käka pizza :-P för det får man om man e gravid ha ha.

• maddddan

Åååhhh e på så extremt dåligt humör idag irriterad å sur på allt å trots att jag försöker bita mig i tungan å va trevlig mot min stackars sambo är orden som kommer ut inte som jag tänkt mig :/ Allt han eller nån annan gör eller säger uppfattar jag som nått fel på å de kokar inom mig.... Å jag vet inte varför de gör mig ännu mer frustrerad!!! Suck... Borde nog låsa in mig i min ensamhet idag så jag inte snäser å skäller på någon mer stackare :/ Jaja behövde ventilera lite bara!!!!

Svar på tråden IVF under 2014