• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • ET86

Glad påsk till er alla!

Idag hade jag min testdag och testet visade gravid iaf :) hoppas lilla fröet växer som de ska bara. Ringer väl mottagningen efter helgen så får vi se vad dom säger.

m2.nattstad.se/ResanMotAttBliTre

• maddddan
    ET86 skrev 2014-04-18 17:11:03 följande:
    Glad påsk till er alla!

Idag hade jag min testdag och testet visade gravid iaf :) hoppas lilla fröet växer som de ska bara. Ringer väl mottagningen efter helgen så får vi se vad dom säger.

Åhh GRATTIS vilken underbar början på påsken ;)
  • Sillavi
    ET86 skrev 2014-04-18 17:11:03 följande:

Glad påsk till er alla!

Åhh underbara nyheter stort stort grattis!
  • Supers

Hej hej, grattis till alla plus :)

Nu kör vi igång nästa onsdag med spray..sen beräknat ÄP vecka 23. Får ila till apoteket och hämta ut nässpray ikväll el imorgon..hoppas att dom har det hemma här i borås.

Ha det gott allihopa.

• Sillavi

Vad kul Supers att det bara är en vecka kvar nu kommer det nog gå undan. Har du kört långa innan?

Pratade med Carlanderska igår och bokade VUL för att se så det växer som det ska. Börjar bli nervös nu, alltid är det ngt man ska oroa sig för. Borde väl vara nöjd nu när vi äntligen fick plusset...Vet att jag inte kan påverka ngt om det nu visar sig vara ngt galet men tankarna kan man ju inte alltid hjälpa, bara lära sig hantera det.

• Supers
    Sillavi skrev 2014-04-23 09:43:12 följande:
    Vad kul Supers att det bara är en vecka kvar nu kommer det nog gå undan. Har du kört långa innan?

Pratade med Carlanderska igår och bokade VUL för att se så det växer som det ska. Börjar bli nervös nu, alltid är det ngt man ska oroa sig för. Borde väl vara nöjd nu när vi äntligen fick plusset...Vet att jag inte kan påverka ngt om det nu visar sig vara ngt galet men tankarna kan man ju inte alltid hjälpa, bara lära sig hantera det.

Ja vi körde långa sist mä..känner dock att jag egentligen velat prata med läkarn innan ny omgång ..vi har ju 3 misslyckade försök...men men...vi får hoppas på mga ägg så kan vi ju bestämma lite själv sen hur det blir.

Ja man är nog nervös vilket som. .även om man fått plusset ; )
  • maddddan

Åååh för 3 dgr sedan kom mitt illamående som ett meteorit nedslag varje gång jag äter oavsett vad jag äter förutom äpple :/ Jätte jobbigt då jag inte heller kan spy men försöker tänka positivt min lill* Alien ska ju förhoppningsvis stanna kvar å växa där inne så de kommer något positivt ut av de här i december sen :) Några tips mot illamående i samband med mat? E ju gbp Opad så sköterskan poängterade igår hur viktigt de e att jag försöker äta lite å ofta så jag får i mig va jag ska men lätt när man mår illa :/ Min överstimulering kollades även igår igen vänster sida bättre men höger där jag får ont lite sämre men men fortsatt sjukskriven med orden vila vila å vila!!! Klättra på väggarna?!? Check!!! Men de mest fantastiska med dessa kontroller innan de egentliga första vul e ju att jag får se varje vecka å nästa onsdag e ju egentliga första vul men redan igår såg han Gullkroppssäcken tror jag den hette som ger fostret föda i början samt ett foster på 5 mm med ett litet pickande hjärta :) En sån känsla hoppas bara hen stannar där inne å växer å utvecklas som hem ska !!!

Svar på tråden IVF under 2014