• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Supers
    linnea83 skrev 2014-04-16 15:48:22 följande:
    Sillavi;Underbart är det här!Över 30 grader :).Hur skönt som helst.Har inte kommit något mer färgat sen i lördagsnatt :).Så va nog för att mensen egentligen skulle kommit då.Tog ett test idag där båda strecken är lika starka så känner mig lugn just nu :).

www.nattstad.se/drommenomettbarn

Grattis vad härligt :)
  • Bell13
    Sillavi skrev 2014-04-16 16:23:57 följande:

Bell13 - jobbigt att vara så orolig. Spelar ju kanske ingen roll hur mkt man försöker att tänka positivt. Man behöver ibland bara få svart på vitt att allt ser fint ut där inne. Hoppas du får en fin påsk iaf och ett lugn.

Supers - nä what to do, dom gör väl sitt bästa - får man hoppas iaf.Gällande att prata med läkare, det upplever vi även nu med Carlanderska. Visst vi får prata med läkaren men då inbokat samtal inom 3 veckor typ...

linne83 - åhh låter fantastiskt ju. Skönt att det slutat blöda, nu kan ni kanske njuta lite mer smile1.gif Är själv orolig för lördag, då mensen INTE ska komma...känns knäppt

Nu slutar jag för dagen, ska hem och käka pizza :-P för det får man om man e gravid ha ha.

Jag ska åka på kryssning med mina barn under påsk så jag får annat att tänka på. Det är vul om precis 1 v nu och hoppas att allt ser bra ut då. Skulle vilja våga strunta att ta lutinus och se om illamåendet kommer gör det det så vet jag att det är gravidsymtom och inte biverkningar, det är just det som oroar mig.
  • maddddan
    Bell13 skrev 2014-04-17 10:10:02 följande:
    Jag ska åka på kryssning med mina barn under påsk så jag får annat att tänka på. Det är vul om precis 1 v nu och hoppas att allt ser bra ut då. Skulle vilja våga strunta att ta lutinus och se om illamåendet kommer gör det det så vet jag att det är gravidsymtom och inte biverkningar, det är just det som oroar mig.
    hur länge har ni ordinationen om lutinusen? jag skulle ta den 6 dgr efter min testdag enligt Carlanderska men min sköterska på gyn där jag går å som remiterat mig till Carlanderska men som gör alla förundersökningar osv sa att hon brukar rekomendera att man kör på ett par dagar extra då de inte gör någon skada utan snarare bättre, då man tex vid mkt missfall tidigare får köra de längre så hon tyckte jag kunde köra över påsk med trots att onsdag denna veckan egentligen va sista dagen =)

Å självklart gör jag ju de hellre säkra före osäkra än att min kropp e redo att klara gulkroppshormonet själv än eller inte!

Men nu e man ju orolig över när man ska våga sluta haha :P
  • maddddan
    Sarahberg skrev 2014-04-14 11:09:00 följande:

Tjoho! Jo tack! Är på rd 17 idag. Har haft brun/rosa flytningar i några dagar. Testa på onsdag. Inte kul alls 😔. Väntar mig ett minus iallafall. Själv?
    Hur har de gått för dig väntat med spänning å hoppats på att dina brun/rosa flytningar inte sak va någonting utan att du fick ett plus?
  • Bell13
    maddddan skrev 2014-04-17 10:16:22 följande:
    hur länge har ni ordinationen om lutinusen? jag skulle ta den 6 dgr efter min testdag enligt Carlanderska men min sköterska på gyn där jag går å som remiterat mig till Carlanderska men som gör alla förundersökningar osv sa att hon brukar rekomendera att man kör på ett par dagar extra då de inte gör någon skada utan snarare bättre, då man tex vid mkt missfall tidigare får köra de längre så hon tyckte jag kunde köra över påsk med trots att onsdag denna veckan egentligen va sista dagen =)

Å självklart gör jag ju de hellre säkra före osäkra än att min kropp e redo att klara gulkroppshormonet själv än eller inte!

Men nu e man ju orolig över när man ska våga sluta haha :P
    Jag ska ta lutinus till v 12
  • maddddan
    Bell13 skrev 2014-04-17 11:29:01 följande:
    Jag ska ta lutinus till v 12

Är de av någon speciell anledning eller gör alla de på kliniken du gjort din ivf? :)
  • Bell13
    maddddan skrev 2014-04-17 13:41:15 följande:

Är de av någon speciell anledning eller gör alla de på kliniken du gjort din ivf? :)
    Alla tar till v 12 på min klinik (Sophiahemmet) efter v 12 behövs det inte säger de.
  • maddddan

Glad påsk allihopa här inne njut nu av en mysig helg med nära å kära å framför allt MASSA god mat å påskgodis tihi ;)

• maddddan
    Bell13 skrev 2014-04-17 13:45:24 följande:
    Alla tar till v 12 på min klinik (Sophiahemmet) efter v 12 behövs det inte säger de.

Förstår inte varför de e så olika borde va samma tycker man ju oavsett ställe då de gör samma nytta :) Får se när jag slutar kör nog till första vul iallafall då e de v 8 för de rek min sköterska att hon rekommenderade även om de inte va krav från carlanderska å har ju gott om dem hellre för länge än för kort ;) Vant mig vid å ta dem nu mitt liv å min mobilklocka har planerats tihi ringer 3 ggr per dygn för tablett samt 1 gång nu spruta då :) Många larm varje dag men förhoppningsvis ger de något bra ;)
Svar på tråden IVF under 2014