• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-25 08:13:16 följande:
    Supers - Nu håller vi tummarna att detta verkligen är ERAN tur, det måste det vara. Har SU uttalat sig ngt om chanserna? Kanske bara är dumdristigt att spekulera iof och sen hade ni ju inte fått prata med ngn läkaren ens. Thinking positive <3

Madddan - ja dom tipsen är nog standard o hjälper kanske inte alls för alla. Hoppas du hittar en lösning som funkar för dig. Vilken vecka är du i nu igen?

Jag mår bra faktiskt. Känner ibland liiiite illamående men tror d beror på täppt näsa och lite slem. Annars känner jag knappt att jag är gravid. Tog ett nytt digitalt test igår faktiskt. Nu stod det gravid 2-3 så det ökar iaf vilket kändes gott. Har för mig att illamåendet kom runt vecka 7 sist så jag inväntar väl.
    jag e i v 7 eller 6 +4 eller 5 inte fått exakt uträknat utan räknat själv på de men ska ju va på vecka 7 på väg in i 8 nästa vecka när dom ska göra vul =)

Idag har faktist vart en lite bättre dag kunnat äta macka med stekt ägg på imorse utan att helt säcka ihop samt lite äpple å kex under dagen så hoppas nu att kvällsmaten funkar, samtidigt e man udda när man mått så illa så många dagar å man en morgon mår bättre å faktiskt får ner mackan tänker man nää oj va har hänt nu haha udda :P

Håller tummarna för dig! Hur långt räknar du sjv att du e just nu? =)
  • maddddan
    hemljuvahem skrev 2014-04-25 10:56:33 följande:

Här väntar vi på fortfarande..

Har haft en blödning nu så nästa mens får jag köra igång med ökad dos Menopur igen..
    Tror aldrig tiden har gått så sakta =/

Har haft min besserwisser-barndomsvän och hennes familj på besök i helgen och dem tjatar och berättar hur det är att få 2:an och hur annorlunda livet blev. När jag sa att jag kanske kan gå vidare i tanken på att bara ha ett barn och nöja mig med det blev hon helt chockad..

^^ Hur ofta vet folk om att man är påväg/vill skaffa barn. Det är inte så att man berättar för allmänheten att man slutar med P-piller och ska försöka träffa ägglossning.

Hatar denna pressen ... som det på något sätt blir

usch va jobbigt å höra sånt när man faktiskt kämpar å kämpar e lixom ingen dans på rosor å genomgå en ivf behandling å kämpa mellan hopp å förtvivlan, smärta, lycka å tårar men man gör de för man hoppas på ett lyckligt slut!!

Nä omge dig av personer som ger dig positiva känslor, å som får dig att må bra! Du ska inte behöva berätta att ni försöker eller inte försöker för man ska inte behöva höra sånt ändå för oavsett va du/ni väljer till slut e de ju erat val i livet inte deras å en äkta vän stöttar oavsett val man gör!

Håller tummarna för er å att oavsett vilken väg erat liv tar hoppas jag på lycka & välgång!!!
  • hemljuvahem
    maddddan skrev 2014-04-25 18:26:13 följande:
    usch va jobbigt å höra sånt när man faktiskt kämpar å kämpar e lixom ingen dans på rosor å genomgå en ivf behandling å kämpa mellan hopp å förtvivlan, smärta, lycka å tårar men man gör de för man hoppas på ett lyckligt slut!!

Nä omge dig av personer som ger dig positiva känslor, å som får dig att må bra! Du ska inte behöva berätta att ni försöker eller inte försöker för man ska inte behöva höra sånt ändå för oavsett va du/ni väljer till slut e de ju erat val i livet inte deras å en äkta vän stöttar oavsett val man gör!

Håller tummarna för er å att oavsett vilken väg erat liv tar hoppas jag på lycka & välgång!!!
     :) Åh vad fint skrivet, blir helt rörd!

Självklart ska man omge sig av energiladdare och inte folk som dränerar allt. Jag är väl medveten om det egentligen så jag blir lite arg på mig själv. Nu bor jag 30 mil från min barndomsvän så vi träffas bara någon enstaka gång om året samt har inte stadig telekontakt...så det är okej :)
  • BinniBoo

Vet nån här hur man gör om mensen är försenad? Vi har bara fått ett preliminärt mens datum som vi ska ringa dom och meddela att mensen kommit, men jag upptäckte att dom dels räknat fel och dels var mensen sen förra månaden så det blir inte ens i närheten av datumet vi fick.. de har skrivit den 16 e maj men mensen kommer att komma runt den 25-26 e maj tidigast. Ska man ringa och meddela detta så man inte ringer dit tio dagar efter det beräknade mens datumet och de plockat bort oss för det gått för lång tid från det preliminära datumet? Samtidigt vill man ju inte ringa dit i onödan.. men är även rädd för att de då inte har tid med oss om de beräknat att mensen ska komma den 16 e och vi får skjuta på allt till efter sommaren då..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Supers

Binniboo: Ring det gjorde jag när min mens var sen. Det finns inge onödiga samtal bättre att ta det säkra före det osäkra :) Ring ring ring :) Kramis

• BinniBoo

Okej. Ska jag ringa redan nu då jag vet att den blir sen eller vänta tills nästa månad iaf?

• hemljuvahem
    BinniBoo skrev 2014-04-26 03:04:16 följande:
    Vet nån här hur man gör om mensen är försenad? Vi har bara fått ett preliminärt mens datum som vi ska ringa dom och meddela att mensen kommit, men jag upptäckte att dom dels räknat fel och dels var mensen sen förra månaden så det blir inte ens i närheten av datumet vi fick.. de har skrivit den 16 e maj men mensen kommer att komma runt den 25-26 e maj tidigast. Ska man ringa och meddela detta så man inte ringer dit tio dagar efter det beräknade mens datumet och de plockat bort oss för det gått för lång tid från det preliminära datumet? Samtidigt vill man ju inte ringa dit i onödan.. men är även rädd för att de då inte har tid med oss om de beräknat att mensen ska komma den 16 e och vi får skjuta på allt till efter sommaren då..
    Finns det ingen mail du kan höra av dig till; som en liten notis (?)
    Tror inte dem skulle plocka bort dig direkt men det kan ju vara värt så dem inte undrar vart du tog vägen, annars ringer nog dem? :)

• Supers

Ring o säg att du tror attden blir sen o när du tror att den ska komma. Tror inte det plockar bort dig. Bara ringa sen igen :)

• Sillavi
    maddddan skrev 2014-04-25 18:21:37 följande:
    jag e i v 7 eller 6 +4 eller 5 inte fått exakt uträknat utan räknat själv på de men ska ju va på vecka 7 på väg in i 8 nästa vecka när dom ska göra vul =)

Idag har faktist vart en lite bättre dag kunnat äta macka med stekt ägg på imorse utan att helt säcka ihop samt lite äpple å kex under dagen så hoppas nu att kvällsmaten funkar, samtidigt e man udda när man mått så illa så många dagar å man en morgon mår bättre å faktiskt får ner mackan tänker man nää oj va har hänt nu haha udda :P

Håller tummarna för dig! Hur långt räknar du sjv att du e just nu? =)
    Skönt att det var lite bättre i fredags hur har helgen annars varit? Mitt illamående börjar komma krypande känner jag...typiskt. Jag har känt av illamåendet i helgen fast jag har tur att det blir lite bättre när jag äter, så var det sist också. Först nu jag känner mig lite gravid, iom illamåendet och sen har brösten blivit stora o väldigt ömma, kan knappt ligga på mage o sova längre.

Enligt min app så är jag idag på 5+3 så är i vecka 6. Kommer också gå in i v 8 när det blir VUL om ca 2 v.
  • BinniBoo

Nu har jag ringt och pratat med dom och vi skulle helt enkelt skjuta upp det tills mensen kommer så det var bara att höra av mig när den kom. Phuu.. nu kan jag andas ut igen.

Svar på tråden IVF under 2014