• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • maddddan
    Bebisfabriken skrev 2014-04-23 13:12:00 följande:
    Var på VUL idag och dom såg några äggblåsor så det blir äggplock på måndag. Läskigt och spännande

Håller tummarna för massa fina å mogna ägg ;)
  • Sillavi
    Supers - Ja det är märkligt att ni inte fått prata med ngn läkare alls? Borde ju vara rutin att ge patienterna några minuter med frågor och funderingar iaf. Är det tidsbrist dom skyller på? Även om ni inte pratat med någon läkare så kommer denna gången säkert bli mer lyckat. Nu är väl chansen väldigt stor att ni får bra resultat när ni misslyckats 3 ggr? Går ni fortf på SU nu med ert 4-e försök? Får ni betala själv elr har ni ngt FET försök sen innan som räknas in i dom 3?

Bebisfabriken - Åh vad spännande med ÄP det är ju snart måndag. Håller tummen på många och framför allt fina och bra ägg.

Madddan - Föga tröst kanske när man mår så illa, men det är en jättebra grej Det är ett friskhetstecken att må illa under graviditeten. Jag mådde fruktansvärt dåligt från v 7 till v 14 tror jag med sonen. Då hjälpte att tugga färsk ingefära, starkt som attan men det tog bort illamåendet. Kan du äta salta kex emellanåt?
    Grattis till lilla Alien härligt att se liten med pickande hjärta. Det lugnar ju en väldigt mycket.
  • Sillavi

Igår bokade jag VUL på Carlanderska. 9/5 sa vi dit och kolla om det finns ngn liten ärta i magen...både längtar och fasar inför den dagen!

• Supers

Sillavi: Vi pratade me läkarn inför allra första försöket. .men hade velat ha lite mer kontakt med läkarn ..tidbrist japp. 1stim och 2 FET och nu börjar vi på 2:a betalda försöket. Så än är det inte kört ;) men jag blir tyvärr inte yngre ;)

• maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-24 09:28:34 följande:
    Supers - Ja det är märkligt att ni inte fått prata med ngn läkare alls? Borde ju vara rutin att ge patienterna några minuter med frågor och funderingar iaf. Är det tidsbrist dom skyller på? Även om ni inte pratat med någon läkare så kommer denna gången säkert bli mer lyckat. Nu är väl chansen väldigt stor att ni får bra resultat när ni misslyckats 3 ggr? Går ni fortf på SU nu med ert 4-e försök? Får ni betala själv elr har ni ngt FET försök sen innan som räknas in i dom 3?

Bebisfabriken - Åh vad spännande med ÄP det är ju snart måndag. Håller tummen på många och framför allt fina och bra ägg.

Madddan - Föga tröst kanske när man mår så illa, men det är en jättebra grej Det är ett friskhetstecken att må illa under graviditeten. Jag mådde fruktansvärt dåligt från v 7 till v 14 tror jag med sonen. Då hjälpte att tugga färsk ingefära, starkt som attan men det tog bort illamåendet. Kan du äta salta kex emellanåt?
    Grattis till lilla Alien härligt att se liten med pickande hjärta. Det lugnar ju en väldigt mycket.
    Jo fick tipset om kex samt postafen tabletter mot åksjuka idag av barnmorskan när jag pratade med henne å brago kex har idag gått bra samt äpplen då men övrig mat nja du inte så :/
    Men ska testa postafenen imorgon tänkte jag så får jag hoppas på å kunna få äta lite ;)

Hur mår du sjv? =)
  • maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-24 09:29:25 följande:
    Igår bokade jag VUL på Carlanderska. 9/5 sa vi dit och kolla om det finns ngn liten ärta i magen...både längtar och fasar inför den dagen!
    Woohooo håller tummar å tår för er här!! Jag gör ju inte min koll på Carlanderska trots att jag gör ägguttag å insättning m.m där då jag e remiterad via en klinik här i varberg så gör dom alla kollar emellan å så ;)
  • Sillavi
    Supers - Nu håller vi tummarna att detta verkligen är ERAN tur, det måste det vara. Har SU uttalat sig ngt om chanserna? Kanske bara är dumdristigt att spekulera iof och sen hade ni ju inte fått prata med ngn läkaren ens. Thinking positive <3

Madddan - ja dom tipsen är nog standard o hjälper kanske inte alls för alla. Hoppas du hittar en lösning som funkar för dig. Vilken vecka är du i nu igen?

Jag mår bra faktiskt. Känner ibland liiiite illamående men tror d beror på täppt näsa och lite slem. Annars känner jag knappt att jag är gravid. Tog ett nytt digitalt test igår faktiskt. Nu stod det gravid 2-3 så det ökar iaf vilket kändes gott. Har för mig att illamåendet kom runt vecka 7 sist så jag inväntar väl.
  • Supers

Sillavi : Nope ingenting, det är det jag känner är lite så där..jag har väl inte varit tillräckligt på kanske. ......funkar inte detta nu så gör i inget inna samtal med läkare.

• Tiana

Så roligt att läsa att det gått bra här i tråden. På onsdag har jag nästa besök till gyn, och hoppas verkligen att de får iväg min remiss till IVF nu. Jag blir helt förstörd av att de drar ut på det hela tiden. 

• hemljuvahem

Här väntar vi på fortfarande..

Har haft en blödning nu så nästa mens får jag köra igång med ökad dos Menopur igen..
    Tror aldrig tiden har gått så sakta =/

Har haft min besserwisser-barndomsvän och hennes familj på besök i helgen och dem tjatar och berättar hur det är att få 2:an och hur annorlunda livet blev. När jag sa att jag kanske kan gå vidare i tanken på att bara ha ett barn och nöja mig med det blev hon helt chockad..

^^ Hur ofta vet folk om att man är påväg/vill skaffa barn. Det är inte så att man berättar för allmänheten att man slutar med P-piller och ska försöka träffa ägglossning.

Hatar denna pressen ... som det på något sätt blir

Svar på tråden IVF under 2014