• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sillavi
    hemljuvahem skrev 2014-04-25 10:56:33 följande:

Här väntar vi på fortfarande..

Har haft en blödning nu så nästa mens får jag köra igång med ökad dos Menopur igen..
    Tror aldrig tiden har gått så sakta =/

Har haft min besserwisser-barndomsvän och hennes familj på besök i helgen och dem tjatar och berättar hur det är att få 2:an och hur annorlunda livet blev. När jag sa att jag kanske kan gå vidare i tanken på att bara ha ett barn och nöja mig med det blev hon helt chockad..

^^ Hur ofta vet folk om att man är påväg/vill skaffa barn. Det är inte så att man berättar för allmänheten att man slutar med P-piller och ska försöka träffa ägglossning.

Hatar denna pressen ... som det på något sätt blir

Åh vad jobbigt att lyssna på Hade reagerat likadant som dig. Man kan väl inte utgå ifrån att alla vill ha två barn. Man får väl tänka lite och vara lite ödmjuk och försiktig. Tråkigt för dig att lyssna på det.
    Idag vet ju dom flesta att det är väldigt vanligt att man måste ta hjälp för att bli gravid. Ha ha nä så är det verkligen inte att man skyltar framför alla att man längtar och planerar och försöker för allt i världen att få barn, suck att folk inte förstår det.
  • Bebisfabriken

Har haft äggplock idag och fick ut 6st ägg. Dom bredvid fick ut 12 ägg så jag kan inte låta bli att jämföra. Men som sagt räcker om ett funkar

• maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-28 08:30:10 följande:
    Skönt att det var lite bättre i fredags hur har helgen annars varit? Mitt illamående börjar komma krypande känner jag...typiskt. Jag har känt av illamåendet i helgen fast jag har tur att det blir lite bättre när jag äter, så var det sist också. Först nu jag känner mig lite gravid, iom illamåendet och sen har brösten blivit stora o väldigt ömma, kan knappt ligga på mage o sova längre. Enligt min app så är jag idag på 5+3 så är i vecka 6. Kommer också gå in i v 8 när det blir VUL om ca 2 v.

Ja du tyvärr va de en ytterst tillfällighet i fredags morse å efter de har inte mkt mat gått ner å efter allt mår jag jätte jätte illa å får lägga mig ner.... Däremot frukt som äpple, färska hallon å vattenmelon samt grönsaker å Brago kex .... Å köpt postafen men blir sååååå trött av dem å tyckte inte dom gjorde mega skillnad.... Så ska prata med dom om detta på onsdag om de inte e bättre :/ Jag blir ju yr å skakig i med min gbp operation när jag inte får i mig va jag ska i protein väg å de e jobbigt som attans.... Men tja förutom illamående från helvete å ömma bröst känner jag mig väl inte direkt gravid haha fast vet inte hur de ska kännas heller ;) E ju sjukskriven iallafall till onsdag pga överstimuleringen hoppas då de r bättre så jag slipper fragmin sprutorna dom svider å gör mig blå över magen samt kan få jobba lite igen :) Kan dock säga de vart skönt med sjukskrivningen sista dagarna när jag mått så här illa :/
  • maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-28 08:30:10 följande:
    Skönt att det var lite bättre i fredags hur har helgen annars varit? Mitt illamående börjar komma krypande känner jag...typiskt. Jag har känt av illamåendet i helgen fast jag har tur att det blir lite bättre när jag äter, så var det sist också. Först nu jag känner mig lite gravid, iom illamåendet och sen har brösten blivit stora o väldigt ömma, kan knappt ligga på mage o sova längre. Enligt min app så är jag idag på 5+3 så är i vecka 6. Kommer också gå in i v 8 när det blir VUL om ca 2 v.

Va e de för app du använder? :) Jag hoppas ju på å få uträknat mer exakt av dem sen men räknar jag själv 40 v från den dagen jag hade ägguttag för så man räkna om jag förstått de rätt? E jag bf 15 december :) då e de iallafall precis 40 hela veckor :) Fast kanske räknar fel aldrig räknat innan första gången för mig de här ;) När räknar du bf?
  • Supers

Binniboo vad skönt :) Alltid lika o ringa..gjorde det själv när mensen höll på tjorva.

• maddddan
    linnea83 skrev 2014-04-28 11:26:15 följande:
    Äggplock räknas som ägglossning :)..Jag gick in i v 8 (7+0) idag och har bf 14 dec :)..
    www.nattstad.se/drommenomettbarn
    Kollade din hemsida där nu å såg att vi hade ägguttag på exakt samma dag så då e de 14 dec jag har bf då inte 15 som jag räknade med 40 hela veckor på dagen ;)

Vart går du i Göteborg?
Svar på tråden IVF under 2014