• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sillavi

Grattis Bebisfabriken, bra resultat. Det viktigaste är ju att det är bra kvalite på äggen och det är det säkert Nu håller vi tummen för bra befruktning också.

Ush och fy, migrän har slagit till här. Vad gör man åt det när man e gravid och inte vill äta massa tabletter? Haft konstant huvudvärk sen igår på dan och nu på morgonen kom migränen...

• maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-29 10:11:32 följande:
    Grattis Bebisfabriken, bra resultat. Det viktigaste är ju att det är bra kvalite på äggen och det är det säkert Nu håller vi tummen för bra befruktning också. Ush och fy, migrän har slagit till här. Vad gör man åt det när man e gravid och inte vill äta massa tabletter? Haft konstant huvudvärk sen igår på dan och nu på morgonen kom migränen...

Usch har själv aldrig haft migrän men har en syster med de å nu under hennes graviditet fick hon stänga in sig i ett mörklagt sovrum med våt handduk över pannan/ögonen de dagar hon inte va tvungen å ta sig upp då hade hon nån medecin via sin läkare hon fick ta trots graviditet! Hoppas de blir bättre för dig! Låter inte kul :/
  • maddddan
    linnea83 skrev 2014-04-29 01:32:21 följande:
    24mars :).

Såg de på din sida ;) exakt samma dag som vi ;) när ska du göra vul? :) Vi går på carlanderska i Gbg vart gick/går ni? ;)
  • Sillavi
    Madddan - Ja jag får kontakta MVC om det inte går över. Har vilat lite nu ca 30 min, har blivit liiiite bättre. Ska testa det med handduk på huvudet. Hur mår du med illamåendet?

Vi går också på CA btw
  • linnea83

Ska göra vul på måndag :)..Skulle gjort i v 7 egentligen men är ju i Thailand.Går på Nordic ivf center i gbg..

• Sillavi
    linnea83 skrev 2014-04-29 13:33:51 följande:

Ska göra vul på måndag :)..Skulle gjort i v 7 egentligen men är ju i Thailand.Går på Nordic ivf center i gbg..

Har ni det bra i Thailand? Funkar det med magen? Du mår inte illa och så? Spännande med vul snart då
  • andetag

Hej. Får man hoppa in här? 

Vi har försökt fått barn i över tre år och har nu startat med IVF på Carl von Linné-kliniken. Åt Provera för att få igång mensen, började blöda redan på Proveradag 8. CvL valde att jag skulle starta med behandlingen då.. så ikväll ska jag ta min fjärde spruta. Tar Puregon, 92 enheter. 

Ni som har gjort IVF och ligger en bit före oss.. hur har ni mått under behandlingen? Jag mår relativt bra (är mer pollen som spökar nu). Men nu på kvällen har jag börjat få lite molvärk - kan man ha det? 

Man är ju så nojig nu. 

• linnea83

Har mått ganska bra..Ont i ryggen och molvärk då och då...Trött är jag..Liite illamående några dagar..Brösten har blivit lite större men ömmar inte.Bröstvårtorna har blivit lite känsligare.Men känner mig inte speciellt gravid..Kommer säkert allt när jag kommer hem :).

• Supers

Hej o hå då har jag börjat med nässpray idag..hoppas nu på en symptom fri behandling ;) hihi är väl för mkt begärt. 5 veckor till ÄP . Ha en fin valborg allihopa. Kram

Välkommen Andetag

Svar på tråden IVF under 2014