• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • Sillavi

Andetag - kul att du hittat hit. Jag tog också puregon fast 150 och mådde bra hela perioden. Lycka till nu. Har ni ngt vul framöver inbokat?

Supers - Ja nu håller vi tummen för att du mår bra genom behandlingen. Trevlig valborg själv.

• maddddan
    Sillavi skrev 2014-04-29 10:57:58 följande:
    Madddan - Ja jag får kontakta MVC om det inte går över. Har vilat lite nu ca 30 min, har blivit liiiite bättre. Ska testa det med handduk på huvudet. Hur mår du med illamåendet? Vi går också på CA btw

Mitt illamående e inte kul men va ju på vul idag så han har ring in nå tablett till mig nu som förhoppningsvis ska hjälpa! Å sjukskriven ytterligare 1 månad då överstimuleringen ännu inte e så bra som hoppats å jag har ett tung jobb med typ bara tunga luft så :/ Men men trist å ligga hemma men när man mår illa samtidigt skönt på sitt vis! Lilla hen hade dubblat sin storlek sen förra veckan nu hela 10 mm stor å ett hjärta dom slog för fullt ;) Så skulle nu ringa Mvc å skriva in mig sa dom :) När gör Mvc första ultraljudet normalt! :) Håller tummarna för din migrän min lillasyster fick sin efterlängtade knodd igår å han va underbar du får tänka framåt på va de ger när de e som värst!! :)
  • maddddan
    linnea83 skrev 2014-04-29 13:33:51 följande:
    Ska göra vul på måndag :)..Skulle gjort i v 7 egentligen men är ju i Thailand.Går på Nordic ivf center i gbg..

Åååh spännande ;) Thailand va gott ;) helt underbart land :)
  • maddddan
    andetag skrev 2014-04-29 20:36:57 följande:
    Hej. Får man hoppa in här?  Vi har försökt fått barn i över tre år och har nu startat med IVF på Carl von Linné-kliniken. Åt Provera för att få igång mensen, började blöda redan på Proveradag 8. CvL valde att jag skulle starta med behandlingen då.. så ikväll ska jag ta min fjärde spruta. Tar Puregon, 92 enheter.  Ni som har gjort IVF och ligger en bit före oss.. hur har ni mått under behandlingen? Jag mår relativt bra (är mer pollen som spökar nu). Men nu på kvällen har jag börjat få lite molvärk - kan man ha det?  Man är ju så nojig nu. 

Jag mådde under min behandling bra va lite ömmare å svullen framåt dag 6 typ men harju pco med så fick väldigt många äggblåsor men i övrigt bra! Gick även upp nått kg när jag tagit de några dgr å humöret varierade å lite huvudvärk ibland! Håller tummarna för er nu :)
  • hemljuvahem

Jag mådde bättre under sprutperioden än jag gör i vanliga fall. Samtidigt slutade jag röka och hade faktiskt inget sug efter några direkta sötsaker :) NAJS! Men jag brukar ha som bäst del i cykeln mellan mens-äl och de andra 2 veckorna är riktigt doooown vad gäller det mesta. Lyckades på köpet gå ner 2kg..

..dock blev det ju ingen äggskörd så :p

Nu tycker jag tiden går sååååå sakta, känns som det har gått flera år sedan jag sprutade sist.

• Längta
    linnea83 skrev 2014-04-29 13:33:51 följande:
    Ska göra vul på måndag :)..Skulle gjort i v 7 egentligen men är ju i Thailand.Går på Nordic ivf center i gbg..

Jag har ul på måndag :) Ska bli så spännande :) Gick in i v.10 idag :)
  • maddddan

Panik känslan när man vaknar på morgonen å reser sig ur sängen å ser skymten av små blodliknande fläckar på lakanet å tänker NEJ!! Sprang in på toa nä inget blod när jag torka mig å inget i trosorna.... Tillbaka till sängen å kolla mer noga fanns flera.... Efter en stund ramlade poletten ner!!! Hunden har börjat löpa hon e såpass gammal å har vid sina löp sista åren inte blött något alls men nu kommer de lite :) Så fram med hennes trosskydd å renbäddning av säng å jag hoppas jag aldrig behöver uppleva de hjärtstillestånd ståndet igen :O Herre Gud ja men vakna gjorde jag väldigt snabbt :)

• andetag
    Linnea83 - Grattis till pluset! Kan tänka mig att det kan vara rätt olika. Har tagit Puregon i 5 dagar, Orgalutran i en dag. 

Supers - Tack!  

Sillavi - Vi har bokat in ett vul till imorgonbitti. Ska bli spännande att se hur man har svarat på behandlingen.

madddan - Jag har också PCO. Och vid senaste vul:et sa läkaren att det fanns många fina äggblåsor, men det var ju någon månad innan vi startade med behandlingen. Vårat första IVF-försök nu. 
  • maddddan
    andetag skrev 2014-05-01 17:08:38 följande:
    Linnea83 - Grattis till pluset! Kan tänka mig att det kan vara rätt olika. Har tagit Puregon i 5 dagar, Orgalutran i en dag.  Supers - Tack!   Sillavi - Vi har bokat in ett vul till imorgonbitti. Ska bli spännande att se hur man har svarat på behandlingen. madddan - Jag har också PCO. Och vid senaste vul:et sa läkaren att det fanns många fina äggblåsor, men det var ju någon månad innan vi startade med behandlingen. Vårat första IVF-försök nu. 

Åh då håller jag tummarna på att du får många ägg som e fina å att du får en insättning som tar sig :) Jag fick ju en överstimulering pga alla mina äggblåsor som inte gått tillbaka osv nu ens trots att dom bedömde de va ok å sätta in då dom gjorde ett såkallat räddnings packet inför uttag/insättning men men de har ju tagit dig å hen där inne drabbas inte utan "bara" min hälsa Hoppas de går snabbt, smidigt å enkelt för er håller tummarna ;)
  • Luthien87

Hej, tar ett kliv in in denna tråd. Jag och min sambo går just nu och väntar på en kallelse till IVF. Vi gick igenom en utredning i vintras och en remiss skickades i slutet på mars. 

Utredningen visade att jag hade en stor polyp i min livmoder som blev bortopererad i februari, den visade också att min sambo har för få spermier. 

Tanken är att göra IVF med ICSI-metoden. Som det ser ut nu så kommer vi nog inte hinna börja innan sommaren, kliniken har stängt då, så vi siktar på efter sommaren, så blir vi inte besvikna. 

/ S

Svar på tråden IVF under 2014